Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
bloem0_12

bloem0_12

12-06-2009 om 14:43

Zoonlief wil niet meer met vriendje spelen

hallo allemaal,

hoe kan ik dit oplossen of niet ??

zoonlief speelde tot kort aardig samen met een buurjongentje en een jongentje wat verderop in de straat, dat ging meestal goed en ging ook over en weer bij elkaar thuis en in de tuin, alleen sinds een paar mnd zijn zoonlief en buurjongentje dikke mik met elkaar, wat niet erg is hoor, ze zijn samen opgegroeid enzv, alleen als nu het jongentje van verderop erbij komt wil zoonlief niet met hem spelen en dan is het van, doeiij, ik wil niet met jou spelen of ga jij maar weg, jongentje komt ook vaak bij mij klagen wat soms gepaard gaat met dikke krokedillen tranen, ik vind het ook erg sneu voor het jongentje, en heb mijn zoontje hier dikwijls op aangesproken, hij zegt ik vind hem stom en hij is bazig, wat mijn zoon ook kan zijn hoor, ik weet wel ik kan hem niet dwingen om met dat jongentje te gaan spelen, ik had wel afgesproken, als buurjongentje met hem of andere erbij bij ons in de tuin spelen dan mag dat jongentje er ook bij, dat gaat dan eventjes goed en dan gaat het jongentje weer gepikeerd of huilend naar huis .
ik moet wel zeggen mijn zoon begint nu ook wat meer met wat oudere kinderen uit de straat te spelen en krijgt iets meer vrijheid { ik bedoel daarmee voor in onze straat spelen en in het speeltuintje om de hoek van de straat }zoonlief is 5 jr en 4mnd de andere zijn ook rond 5 jaar.
echter als er echt niemand om mee te spelen is gaat zoonlief wel naar dat jongentje toe, nou ja zeg, het valt mij dan nog mee dat hij daar welkom is maar voor hoelang....
hoe los ik dit op of niet ??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

de andere kant. Bij ons in de straat woont een jongen en die speelt heel vaak met mijn zoon , behalve als zijn vriendje thuis is. Dan ziet hij mijn zoon niet staan en dan mag mijn zoon ook niet met hen meespelen.
Ik snap het zijn nog kinderen, maar leuk is het niet.
Je kunt je zoon inderdaad niet dwingen een ander kind leuk te vinden en er mee te spelen, maar ik zou hem toch proberen duidelijk te maken dat hij dan ook niet met hem kan spelen als er niemand anders voorhanden is. Dat andere jochie snapt natuurlijk niet waarom je zoon de ene keer wel en de andere keer niet met hem wil spelen.

Bloem

Hier ook wel eens zoiets dergelijks aan de hand maar meestal lost het zichzelf op. Wat ik zelf deed was juist het omgekeerde van jou "oplossing". In de tuin hoefde van mij niet persé samen gespeeld te worden als hij al aan het spelen was met iemand anders. Maar op openbaar terrein probeerde ik hem duidelijk te maken dat je met zijn allen moet kunnen spelen zonder iemand op voorhand buiten te sluiten. Succes.

Maggietel

Ja dat vind ik nou een goeie. Eigen terrein en openbaar terrein scheiden.
Lijkt me een goeie manier om kinderen een beetje omgangsvormen bij te brengen.
Overigens is de moeder van jongen die mijn zoon wel eens buitensluit zich hier wel vanbewust en als ze het merkt zegt ze er wat van en dat helpt dan voor dat moment.

Ilva

Ilva

12-06-2009 om 21:55

Hier

Hier ook een beetje anders om. Het beste vriendje van mij oudste speelt ook graag met onze middelste maar.... alleen als de oudste niet wil of kan. Vriendje en middelste kunnen heel erg leuk spelen maar zodra oudste erbij komt is middelste te veel. Heel zielig maar ik kan vriendje niet dwingen om met middelste te spelen. Heel af en toe spelen ze met z'n drieen, maar dan is het wel vaak iets van boeven vangen. En dan is het altijd 2 tegen 1 en dus oudste met vriendje tegen middelste. Maargoed, zo lang ze lol hebben vind ik het goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.