Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoontje wil niet meer met vriendje spelen

Mijn zoontje van 4,5 heeft een vriendje op school, die helemaal verliefd op hem is. Hij wil het liefst elke dag met mijn zoontje spelen, is al een keer bij ons wezen logeren en informeerde vanochtend weer of mijn zoontje vandaag naast hem kon zitten.

Mijn zoontje vindt hem echter helemaal niet leuk: soms wil het jongetje nogal wild stoeien en hij kan ook wel eens pesten. Ze hebben in het verleden echter wel vaak leuk samengespeeld. Maar mijn zoontje zegt nu telkens dat hij niet meer met dat jongetje wil spelen.

Hoe pak ik dit aan? Het jongetje vraagt de hele tijd of hij met mijn zoontje kan spelen en zijn moeder wil het ook heel graag. Ik mag de moeder graag en mijn dochter speelt weer vaak met de zus van het jongetje. Het was net zo handig omdat we vaak een uitwisseling van kinderen deden: de jongens in het ene huis en de meisjes in het andere huis.

Op zich dacht ik dat de vakantie uitkomst kon bieden: misschien zou even een paar weken pauze de vriendschap goed doen, vanochtend zei de moeder echter al dat ze me wel zou bellen in de vakantie zodat ze samen zouden kunnen spelen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

06-07-2009 om 15:49

Zelfde gehad

Van de ene op de andere dag wilde mijn zoon niet meer spelen met z'n vriendje. Hij had er niet eens echt een reden voor. Ik vond het wel jammer, want ik mocht de moeder van vriendje graag en van beide kanten konden we elkaar ook vragen om eens het andere kind op te vangen indien nodig.
Echter, als één van beide kinderen niet wil, dan houdt het gewoon op. Dat accepteerde de moeder van vriendje ook gelijk.
Jammer, maar helaas. Om een antwoord te geven op je vraag: "hoe pak ik dit aan?": respecteer de mening van je zoontje en nodig hem niet uit als vriendje om mee te spelen. Wie weet verandert hij van mening, maar misschien ook niet.
Jesse

liat

liat

07-07-2009 om 09:02 Topicstarter

Net een goed gesprek met de moeder gehad

Ik vertelde haar dat haar zoontje mijn zoontje zo maar geduwd had bij vorig speelafspraak. Gelukkig begreep ze het wel.

Niet te zwaar aan tillen

nu wil je zoon niet met het jongetje spelen en volgende week misschien weer wel. Als een keer duwen het ernstigste vergrijp is wat er voor valt dan loopt dat nog wel los. Je schrijft dat je een goed gesprek hebt gehad met de moeder en dat ze het begreep. Wat begreep ze eigenlijk, misschien lees ik niet zo goed maar ik begrijp het probleem niet zo.

liat

liat

07-07-2009 om 10:39 Topicstarter

Ze begreep dat mijn zoontje...

niet meer met die van haar wil spelen. Haar zoontje is namelijk behoorlijk uit de kluiten gewassen. Hij is vrij stevig en twee koppen groter. Mijn zoontje is vrij tenger en heel klein voor zijn leeftijd. Haar zoontje geeft hem zo af en toe een flinke douw en dan ligt mijn zoontje gelijk op de grond. Daar heeft hij geen zin meer in. Ook gaat het jongetje vaak treiteren en houdt daar niet mee op zelfs wanneer mijn zoontje daar om vraagt.

herfst

herfst

09-07-2009 om 13:12

Lastig

ja dat is lastig, maar ik heb hier soms wel situaties dat mijn zoontje niet wil spelen met een kindje, maar dat ik wel wil afspreken met de moeder. dus dan moet ie toch maar het beste ervan maken. het is wel iets anders omdat het in ons geval gaat om de moeders die vrienden zijn, en de kinderen moeten dan maar zich aanpassen. bij jullie is het in eerste instantie de kinderen die de vriendschap gesloten hadden begrijp ik.

groeten,
herfst

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.