Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Anneke Boerma

Anneke Boerma

14-12-2008 om 19:44

Zulke lawaaischoppers & zo vervelend

De laatste weken baal ik van het gedrag van mijn kinderen. We zijn net verhuisd en ze hebben nu elk hun eigen kamer. Nu we de verjaardagen en Sinterklaas weer gehad hebben, zou ik denken dat ze wel even zoet zijn met hun nieuwe speelgoed, maar integendeel: óf ze hangen in de huiskamer, zeuren om een filmpje of een spelletje op de computer, óf ze lopen met z'n tweeën door het huis te keten, waarbij ze een hels kabaal maken, stampen en schreeuwen.
Het is geen weer om buiten te spelen. Help! Hoe krijg ik ze weer rustig en zoet aan het spelen?
1 wanhopige An

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha the first

Nasha the first

14-12-2008 om 19:50

Ook in dit geval, maak het hun probleem

heb het al in een paar draadjes vermeld, zij maken lawaai, keten enz. 1 keer waarschuwen, nu stoppen, of je kan alledrie naar je kamer.....gaan ze door, consequent zijn en naar hun kamer sturen, je hoeft geen partij te trekken en zij mogen het zelf oplossen. Kunnen ze zich weer gedragen, mogen ze natuurlijk weer fijn beneden komen, waar ze hun moeder nog wel even excuses aanbieden....Het werkt hier prima.... ))

Sandra

Sandra

14-12-2008 om 20:25

Heerlijk buitenspeelweer

"Het is geen weer om buiten te spelen."

Eh? Hoezo? Wat is er mis met het weer? Mijn kids spelen gewoon buiten hoor, ze zijn toch niet van suiker? Ze zijn ook niet te houden als ze de hele dag binnen zijn, dus lekker naar buiten!

En als ze binnen zijn: wat hier werkt, zijn samen wat dingen doen. Leuk spelletje, koekjes bakken of een boekje leten.

Succes!

Guinevere

Guinevere

14-12-2008 om 20:35

Ha, wel naar buiten

Reken maar dat mijn zoon naar buiten gaat met dit weer! Gisteren met 0 graden hield hij het maar een half uur uit maar vandaag heb ik hem 2 uur lang niet gezien. Heerlijk, en inderdaad, kinderen zijn geen watjes.
Het moet inderdaad niet jouw probeem worden, zodra ze om je heen gaan hangen en zaniken, zoek het maar lekker uit, zolang je mama en papa maar niet verveelt. Wie weet komt er nog een creatieve uitspatting uit voort. Hier na een computerloze week (straf) een interessante oogst: bouwtekeningen voor papieren vliegtuigen mét propellors.

Miss Elly

Miss Elly

15-12-2008 om 19:30

Verhuisd?

Je schrijft dat je net verhuisd bent. Kan het daar niet aan liggen dat je kinderen onrustig zijn? Ik kan mij voorstellen dat ze erg moeten wennen aan het nieuwe huis en de nieuwe omgeving waarin ze nu wonen. Geef ze de tijd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.