Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Annie Tsung

Annie Tsung

02-07-2009 om 19:09

Zwem tips gevraagd!

Mijn zoon van vier ( vijf in november) is gek op water en op zwemmen.Nu heeft hij vorige zomer zwemles gehad en dat vond hij verschrikkelijk.Ik denk dat het het hele groeps gbeuren is en dat hij het niet prettig vond dat hij elke keer een andere leraar had.

Om even duidelijker te maken; wij wonen in het buitenland (Californie) en hier gaat het sowieso al anders dan "thuis" in Nederland.
De meeste kinderen kunnen met 4 of 5 jaar aardig zwemmen,zonder bandjes.
Zwemles hier gaat op deze manier; er zijn ongeveer 20 kinderen tegelijk in het (buiten) bad,met 6 leraren.
Ze zijn allemaal in het water en houden zich vast aan de kant,waar ze kunnen staan.De leraar pikt de kinderen een voor een op om een rondje te "zwemmen".

Als we thuis zijn, springt mijn zoon zo(met bandjes) van de duikplank en hij is helemaal niet bang ofzo,maar van les moet hij dus niks hebben.
Nu stikt het hier van de waterparken en we zijn ook vaak aan het strand en zou dus heel graag willen dat hij zichzelf kan redden in het water,zoals 90 procent van zijn vriendjes.
(veel mensen hebben een zwembad in de tuin en hun kinderen leren thuis zwemmen van ouders ofzo).
Wij hebben geen zwembad,maar de buurvrouw wel en zij is zo aardig om ons daar te laten zwemmen .

Heeft iemand tips voor me om mijn zoon te leren zwemmen?
Hem vasthouden onder zijn buik of hem voortrekken enzo helpt allemaal niks en ik wil hem ook niet dwingen.
Wat is de beste manier om hem schoolslag ofzo te leren.
Hij duwt zichzelf nu een beetje spartelend en op zijn hondjes voort met de bandjes om.

( ik kan me herinneren dat ik zelf pas met 5 of 6 jaar op zwemles ging,maar hier gebeurt dat veel vroeger.Sommige drie jarigen zwemmen beter dan ik )

Als iemand een tip heeft, heel graag.

Annie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

03-07-2009 om 13:42

Stoppen

Hier in NL is 4 jaar weer jong voor zwemles. Ik hoor vaak het advies pas met 5 of zelfs 6 jaar te beginnen, dan leren ze het veel sneller.
Als je zoontje de les niet leuk vindt zou ik stoppen en volgend jaar weer verder gaan. En misschien in het ondiepe (waar hij wel kan staan) oefenen met een plankje? (de beenslag) of beter: gewoon lekker laten aanmodderen.
Ik denk dat je iig niet moet vergelijken met andere kindjes in jouw land, maar gewoon naar je zoontje kijken waar hij aan toe is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.