Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

16-12-2008 om 10:59

Zwemles en vorderingen

volgend probleem (ja ik heb slapeloze nachten van al het kind-gedoe
Dochter gaat sinds een paar weken naar zwemles, ze heeft nu 11 lessen gehad, leuke zwemschool, met maar 3 kinderen per leraar. Dochter vind het geweldig, is een echte waterrat en is ook dol op haar juffrouw. Gemiddeld staat hier voor diploma A dik 30 lessen (2 lessen per week), overlevingsdiploma nog eens 5 lessen en dan diploma B nog eens 5 of 6. Maar de prijs is er ook naar bijna 70 euro voor 4 lessen.
nu het probleem, dochter heeft tot nu gezwommen bij juffrouw A, vind juffrouw A ook heel leuk en gaat vol enthousiasme er naar toe. Ik zie echter niets van vorderingen. juf hielp nog steeds met bewegingen armen lukt niet etc etc.Daarbij zat ze vaak aan de kant te wachten als juf met ander kindje bezig was. Gisteren was juf A ziek en viel meester B in. Het was alsof ik een ander kind zag zwemmen. Dook van de kant af door de ring onder water, zwom los naar de overkant van het bad, niet foutloos maar wel alleen. En ipv 4 baantjes trekken in een half uur zwom ze er zeker 8 tot 10, en ze had er echt lol in. Na de les aangegeven dat ik van leraar wil wisselen, want dochter presteert veel beter bij meester B dan bij juf A. Waren ze niet blij mee. Meester B zat vol en had geen plek en donderdag bij de volgende les moest ik nog maar eens proberen. Wat moet ik nou? juf nog een kans geven en het een paar lessen aankijken alhoewel ik het te duur vind om zo maar ene paar lessen aan te kijken. Eisen dat ze van leraar verandert?

En ja ze is pas 4 ik ken de discussie over vierjarigen en zwemlessen, maar ach ze vind het zo leuk, en het is ook wel heel schattig zo'n kleutertje hakken naar de billen, spreid en sluit te zien doen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

16-12-2008 om 20:17

Ik snap het probleem niet

nou ja, ik snap wel dat de ene zwemleraar beter is dan de ander. En dat dit ook nog per kind kan schelen.
Jij weet nu dat er een zwemleraar is die beter bij jouw kind past. Geweldig toch! Je vraagt of jouw kind als eerste aan de beurt kan zijn, als deze zwemleraar een plekje vrij heeft.
Eisen betekent dat een ander kind bij deze zwemleraar weggehaald moet worden omdat jij die plek voor jouw kind wilt. Voor dat andere kind is de zwemles even duur....
Je zou ook nog kunnen aangeven op welke lesuren je nog meer kunt, zodat je kansen op deze zwemleraar vergroot worden. Als de zwemschool hieraan meewerkt, dan doen ze het maximale.

Hanne.

Hanne.

17-12-2008 om 11:21

Eisen kan niet

Als de docent vol zit kan je moeilijk eisen dat je daar een plekje krijgt.

Maar als docentB zoveel beter is dan docentA zou ik zeker overwegen om m'n kind tijdelijk van zwemles af te halen totdat er een plekje bij docent B is.

Maar wat ik me afvraag: Wat is een ' overlevingsdiplopma' ? Bij mijn weten bestaat dat diploma helemaal niet. Na A volgt B, en daar zit niets tussen...klinkt dus als geldklopperij.

En een tweede puntje: krijgt ze echt te horen kakken naar de billen, spreid en sluit? of is dat jouw interpretatie. De beenslag is nl een 2-traps en niet een 3 -traps slag (dus hakken naar je billen en rond), door het in 3 delen op te delen krijg je geen goede stuwing. Als ze echt zo lesgeven zou ik aan de kwaliteit van de zwemschool twijfelen.

ayla

ayla

17-12-2008 om 11:34

Hanne

Een overlevingsdiploma is een diploma wat ze hier geven tussen A en B in, net zoals 100 meter zwemmen voor A.
Bij het overlevingsdiploma moeten ze wat dingetjes doen die volgens mij niet bij de normale diploma's terugkomen maar die zij wel belangrijk vinden. Bijvoorbeeld aantal keren koprollen in het water, onder matten doorzwemmen, drijven. De precieze inhoud ken ik niet. De verklaring hiervoor is dat ze kinderen dingen willen leren die ze van pas kunnen komen tijdens het zwemmen, komen ze bijvoorbeels onder een mat terecht dat ze weten wat ze dan moeten doen, idem met ondersteboven in het water terecht komen. Het is idd geen officieel diploma.

Ze zeggen idd hakken naar de billen, spreid en sluit, maar volgens mij zeggen ze dat tegen dochter omdat die haar benen niet ver genoeg open deed en dan kwam ze niet vooruit, daarom dat nog extra de nadruk werd gelegd op het spreiden.

Ik moet morgen weer met haar en dan heb ik het nog eens erover, ik ga in iede rgeval vragen of ze zo snel mogelijk over kan, en ik benadruk nog maar eens dat ik niets tegen juf A heb maar dat meester B blijkbaar meer uit ayladochter krijgt

judiths mama

judiths mama

17-12-2008 om 16:38

Hanne, 2-traps

Goed om dat eens te lezen. Hier leren ze namelijk: kikkervoeten (hakken naar de billen), vliegtuig (spreid), potlood (sluit), dus 3 traps en de juf zei laatst eens dat dochter niet genoeg stuwing maakt. Even in de gaten houden, hier!

Saskia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.