Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zwemmen in alleen broekje


Mijn kinderen wilden zelf een bikini aan al toen ze kleiner waren. Alle meisjes hadden met zwemles een badpak of bikini aan. Ze vonden een bikini zelf leuk staan en vonden het makkelijker dan een badpak als ze naar de wc moeten.

Als ze borstgroei krijgen lijkt het me niet zo waarschijnlijk dat ze dan nog in een jongenszwembroek willen lopen? Meestal gaan ze dan ook puberen en dan willen ze juist wijde kleding aan zodat je dat niet zo ziet. Je hebt dan ook van die bikini’s met een bovenstukje met van die rouches. En dan mag je ook ineens niet meer in de badkamer komen enzo. Zo ging het hier tenminste. Komt vanzelf goed !

Mij maakt het niet uit, als zij zich er goed in voelen vindt ik het goed. Voor mij was de enige no go toen ze klein waren dat ze niet zonder zwembroekje op het strand liepen met al die mobiels tegenwoordig.

Ik vind dat iedereen zonder bovenstukje mag lopen die dat wil. Alle meisjes van tien, alle volwassen vrouwen, alle mannen op leeftijd met een royale b cup, iedereen! 

Mischa83 schreef op 24-08-2023 om 08:07:

Ik vind dat iedereen zonder bovenstukje mag lopen die dat wil. Alle meisjes van tien, alle volwassen vrouwen, alle mannen op leeftijd met een royale b cup, iedereen!

Eens! Zolang ze het zelf natuurlijk ook willen. Prima om als meisje/vrouw topless te kunnen en mogen zwemmen en zonnen. Vroeger lag ik altijd topless op het strand en met mij heel veel andere vrouwen. Tegenwoordig moet alles zo bedekt mogelijk zijn. Jammer.  

Hier liepen de meiden toen ze jonger waren vooral in een badpak, omdat ze (of we) dat praktischer vonden dan een bikini, maar mij persoonlijk maakt het niet uit wat kinderen aan hebben. Toch even een opmerking.

Ik lees een aantal keren dat een topje zou moeten vanaf het moment dat meiden borstontwikkeling krijgen of dat ze dat dan zelf wel willen. Misschien ben ik raar, maar van mezelf kan ik me nog herinneren dat ik juist die borstontwikkeling helemaal niet leuk vond. Het was gewoon op een normale leeftijd enzo, maar ik was er echt verdrietig over als kind. Heb in die eerste jaren ook geen bh gedragen, omdat ik het gewoon niet leuk en fijn vond. Als je mij op die leeftijd opeens zou zijn gaan verplichten om een topje te dragen, dan had je me echt verdrietig gemaakt.

Als ik zou vinden dat mijn dochter bij borstontwikkeling een topje zou moeten dragen, dan zou ik juist voordat die borstontwikkeling begint al stimuleren om dat te doen. 

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 24-08-2023 om 00:14:

[..]

Mee eens.


mijn dochter van bijna 7 wilt zowiezo niet met blote bovenkant zwemmen oa omdat ze al sinds kleins afaan heeft geleerd dat bepaalde plekken op haar lichaam alleen van haarzelf zijn en niemand anders dat mag zien. op school vragen sommige kindjes weleens mag ik je borsten zien , kinderen van toen 5, of een jongentje die in de klas zijn plasser laat zien dus ze heeft al vroeg geleerd dat ze dat niet mogen zien en dat dat haar prive plekken op haar lichaam zijn. Of ze nou als borstvorming heeft of niet. Het gaat om het idee.

En het idee dat er bij geneen viezerik, viezerik op hun voorhoofd staat speelt natuurlijk ook een rol, zij krijgen echt niet de kans om naar mijn halfblote - kindje te kijken brr . En nee ik heb ook geen social media met foto’s van mijn kinderen. De wereld word steeds gekker en gekker tegenwoordig dus ik vind mijn manier van opvoeden op dat gebied dan ook wel gepast.


hierbij mijn verhaal 😄 en iedereen bepaald natuurlijk zelf hoe je je kind(eren) opvoed dus doe wat voor jou goed voelt je bent een moeder en herkent op zulke momenten zelf wel wat verstandig is of niet

Maar de plekken die privé zijn zijn toch alleen de geslachtsdelen en de billen? Toch nog niet de borstkas/buik van kinderen?

Envelop schreef op 24-08-2023 om 09:21:

[..]

Maar de plekken die privé zijn zijn toch alleen de geslachtsdelen en de billen? Toch nog niet de borstkas/buik van kinderen?

Natuurlijk niet! Je hele lijf is privé, je bepaalt zelf wie daar aan mag komen en wie niet en voor kleine kinderen bepalen ouders dat. 

In de tijd dat mijn kinderen nog niet zelf konden beslissen wat ze toelaatbaar vonden bepaalde ik wie er een luier kon verschonen en wie niet. 

Buurmeisje ging weleens met mij mee naar de zwemles en dan hielp ik haar met afdrogen en aankleden in dat hete zweethok. Mijn dochter vond het niet fijn als de buurman haar hielp dus als ik niet kon ging haar vader met haar zwemmen of oma. 

Dochter hier heeft altijd badpakken gedragen, een passende bikini kopen voor haar smalle kleine lijfje viel niet mee. 

Bakblik schreef op 24-08-2023 om 09:32:

[..]

Natuurlijk niet! Je hele lijf is privé, je bepaalt zelf wie daar aan mag komen en wie niet en voor kleine kinderen bepalen ouders dat.

In de tijd dat mijn kinderen nog niet zelf konden beslissen wat ze toelaatbaar vonden bepaalde ik wie er een luier kon verschonen en wie niet.

Buurmeisje ging weleens met mij mee naar de zwemles en dan hielp ik haar met afdrogen en aankleden in dat hete zweethok. Mijn dochter vond het niet fijn als de buurman haar hielp dus als ik niet kon ging haar vader met haar zwemmen of oma.

Dochter hier heeft altijd badpakken gedragen, een passende bikini kopen voor haar smalle kleine lijfje viel niet mee.

Dat is niet meer dan vanzelfsprekend toch? Door wie jij aangeraakt wordt en wat je wel of niet fijn vind om te voelen mag je altijd zelf bepalen. Ik bedoelde niet privé in die zin maar in de zin van wat je wel en niet 'mag' tonen aan de buitenwereld.

Envelop schreef op 24-08-2023 om 09:38:

[..]

Dat is niet meer dan vanzelfsprekend toch? Door wie jij aangeraakt wordt en wat je wel of niet fijn vind om te voelen mag je altijd zelf bepalen. Ik bedoelde niet privé in die zin maar in de zin van wat je wel en niet 'mag' tonen aan de buitenwereld.

Is dat niet net zo persoonlijk? De een gaat graag naar een naturisten strand en de ander wil het liefst het hele lijf bedekken. Wat mij betreft allemaal prima, als het eigen keuze is.

Anoniemst schreef op 24-08-2023 om 09:42:

[..]

Is dat niet net zo persoonlijk? De een gaat graag naar een naturisten strand en de ander wil het liefst het hele lijf bedekken. Wat mij betreft allemaal prima, als het eigen keuze is.

Wat mij betreft ook (uiteraard!) maar ik bedoel wat je meegeeft aan een kind. Die leert van de ouders en omgeving wat privé is. Ik dacht dat dit voor iedereen alleen de billen en het geslachtsdeel was maar had het idee dat iemand ook insinueerde dat de borstkas/tepels bij jonge kinderen als privé gezien wordt. Dat verbaasde mij dus ik ben benieuwd of dat voor meer mensen zo gezien wordt. 

Envelop schreef op 24-08-2023 om 10:11:

[..]

Wat mij betreft ook (uiteraard!) maar ik bedoel wat je meegeeft aan een kind. Die leert van de ouders en omgeving wat privé is. Ik dacht dat dit voor iedereen alleen de billen en het geslachtsdeel was maar had het idee dat iemand ook insinueerde dat de borstkas/tepels bij jonge kinderen als privé gezien wordt. Dat verbaasde mij dus ik ben benieuwd of dat voor meer mensen zo gezien wordt.

Zeker, en vooral als er door andere kinderen op school word gevraagd of ze de ‘borsten’ van mijn dochter mogen zien. Haar borsten, billen en geslachtseel is van haar. Kijk als ze vragen kijken naar je spieren naar je biceps, dan snapt mijn dochter dat dat geen prive plek aan haar lichaam is. Het verschil daarin moet wel duidelijk zijn vind ik . En dat bepaal ik en mijn dochter is er blij mee ☑️

Envelop schreef op 24-08-2023 om 09:21:

[..]

Maar de plekken die privé zijn zijn toch alleen de geslachtsdelen en de billen? Toch nog niet de borstkas/buik van kinderen?

Vind ik niet. 

Poezenmeisje schreef op 24-08-2023 om 00:23:

Bloot slaat dood.
Niets is zo onerotiserend als een verzameling blote lijven.

Dus iedereen voortaan lekker bloot naar zwembad/strand.

JAAAAAAAAAAAAA

Naturisme vind ik verder prima, als mensen daar voor kiezen. Mijn vader had een collega die op een naturistencamping woonde, maar die had naar zijn werk wel gewoon kleding aan. Er zijn plekken waar naakt zijn oké is, zoals een naturistencamping of een sauna. En er zijn ook plekken waar dat niet oké is, zoals op straat, op werk, op school etc.
Ik leer mijn kind van jongs af aan dat ze in het openbaar kleding aan moet. 

Ik was ook zo'n kind dat het niet chill vond om borsten te krijgen. Ik was lichamelijk vrij vroeg in mijn ontwikkeling terwijl ik emotioneel toch wel wat achterliep. Maar ik moest op een gegeven moment wel een topje en later een BH gaan dragen van mijn ouders. Dat wilde ik niet, maar ik snap het nu wel, want het was wel nodig.
Bikinitopjes droeg ik wel al eerder, ook omdat ik ze gewoon leuk vond. En daarvoor had ik een badpak. Ik denk dat ik tot een jaar of 4/5 alleen een zwembroekje aan had.
Bij dochter op de zwemles hadden alle meisjes ook ofwel een badpak ofwel een bikini aan.

Zelfs in saunacomplexen worden vrouwen(borsten) gediscimineerd.

Erger nog, vrouwentorso's

Ik moest mijn badjas tot mijn keel toe dicht maken, terwijl mijn man zijn badjas niets van werd gezegd. Mijn borsten waren niet eens zichtbaar.

Die sauna is ons kwijt als klant. Tegelijkertijd vinden ze het daar wel prima dat vreemde types met omgeslagen badlakens plús hooggesloten badjassen rond lopen te loeren. Ze gaan namelijk niet discrimineren...

In Duitsland is de discussie gaande dat het verplicht bedekken van de borsten eigenlijk discriminatie van de vrouw is, mannen mogen wel met ontbloot bovenlijf zwemmen.
Er komen dus zwembaden waar vrouwen met alleen een broekje mogen zwemmen.
https://duitslandinstituut.nl/artikel/55572/duitse-baden-staan-aarzelend-oben-ohne-toe

Prima ontwikkeling.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.