Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

1e menstruatie in het geheim

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

20-01-2013 om 00:16

Ik was laat

Ik was al 15 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Mijn zussen waren toen allebei thuis. Ondanks dat ik wist dat het onderhand tijd werd dat het zou gebeuren, was ik toch een beetje onthutst. "O jee... ongesteld..." Ik kwam de badkamer uit en vertelde het gelijk aan mijn zussen. Die reageerden met 'Hè hè, éindelijk!' Ze waren blij voor me geloof ik. 36 Jaar later zaten we met ons drieën bij V&D aan de erwtensoep en bespraken we het einde van ons vruchtbare leven. Alledrie in de overgang, of al geweest. De strekking is ongeveer hetzelfde 'Hè hè... eindelijk!'

P

P

20-01-2013 om 09:48

Gut kaaskopje

Het lijkt wel een column! Leuk geschreven!

Kaaskopje

Geweldig ! Ik heb geen zussen, maar wil na 43 jaar nu ook wel heel graag aan de erwtensoep :o)

Kaaskopje

Kaaskopje

20-01-2013 om 23:04

Dank je P.
En Shonagh, dan máák je het toch?

Ga ik doen, dat ik daar zelf niet op gekomen ben

MariaV

MariaV

21-01-2013 om 15:08

Macadamia

Als je dochter zoveel danst, dan kun je haar misschien beter ook tampons aanreiken en suggereren daarmee te gaan oefenen? Er zit meestal een gebruiksaanwijzing bij, maar je kunt haar vragen of ze ook nog uitleg van jou wil. Zo leg je het bij haar.

Helemaal niet gefaald!

Ik heb zelf geen dochters, maar ik kan me wel herinneren, dat ik er zelf toen nogal nuchter over was. Ik had helemaal niet de behoefte het er uitgebreid met mn moeder over te hebben en verwachte ook niets van haar. Ik was blij dat ze me van te voren "alles" had uitgelegd en ik wist waar t maandverband was. Wat ik nodig had had ze me ervòor al "gegeven".
En dat heb jij toch ook gedaan! Prima toch!
Dat zich opsluit met haar lenzen etc heeft ook wel iets goeds. Ze klaart haar klusje zelf, zonder hulp. Daar is ook moed voor nodig en die heeft ze dus blijkbaar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.