Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

(Aangepaste) activiteiten, binnenshuis, puber 15 jaar


Je hebt houtbouw pakketten in verschillende moeilijkheids graden. Simpele pakketjes zijn niet te duur en je kunt dan kijken of het iets voor haar is.

Ik roep maar gewoon wat dingen, misschien zit er iets bij waar je wat aan hebt:
klei, pastelkrijt, sand art (met gekleurd zand vormen strooien). Ik heb zelf ooit met klei en zo’n piepschuim bal die werelden van De Droomvlucht (Efteling) geprobeerd te maken. Niet supersuccesvol maar vond het wel leuk om te doen en het was ‘voor mezelf’. Zijn er dingen die zij heel graag zou willen hebben of gewoon heel mooi vindt? Die zou ze dan voor zichzelf kunnen maken, dan ben je én lekker bezig én voor jezelf iets aan het doen. 

Puzzelboekjes, leesboeken
En beetje out of the box misschien, maar mag ze een huisdier (paar vissen of een klein diertje is misschien ook fijn/rustig om naar te kijken en om voor te zorgen)?

Fimoklei van de Action? Of plantjes zaaien, ik weet niet of ze een vensterbank heeft? Al is het maar tuinkers, groeit snel, lekker op brood.
Als ze echt wat wil en er ruimte voor heeft, ukelele schijnt niet heel moeilijk te zijn om te leren spelen, maar dat zal voor nu wel te veel zijn vermoed ik.

instrument (leren) spelen? Misschien moet het iets met koptelefoon zijn om de andere bewoners niet te storen of is er een ruimte voor?

Ciska78

Ciska78

08-02-2023 om 09:13 Topicstarter

Huisdier mag helaas niet.
Potjes op haar slaapkamer mag ook niet helaas.
Sand art is misschien ook wel een idee.

Loomen?

Ciska78

Ciska78

08-02-2023 om 09:14 Topicstarter

Instrumenten weet ik dus niet of dat mag, dat moet ik navragen, maar een koptelefoon met draad mag zowieso al niet

Ciska78

Ciska78

08-02-2023 om 09:14 Topicstarter

loomen schrijf ik op

Ciska78 schreef op 08-02-2023 om 09:14:

Instrumenten weet ik dus niet of dat mag, dat moet ik navragen, maar een koptelefoon met draad mag zowieso al niet

Dan zou ik gitaar / ukelele snaren ook maar niet doen. Die snaren zijn er zo af. (Alt)Blokfluit misschien, maar dat is wel wat minder cool natuurlijk.

Ik vind die origami een goede suggestie. Het is namelijk best wel moeilijk volgens mij, dus dan moet je goed opletten en is er even geen ruimte in je hoofd voor wat anders. En als het lukt, is het resultaat prachtig en is iedereen onder de indruk, wat me ook wel een opsteker lijkt.

Wat betreft fimo-klei: dat is wel heel leuk, maar je moet het wel bakken, ik weet niet of ze daar toegang tot een oven heeft? Of ze moet haar producten met jullie meegeven zodat jullie het kunnen bakken natuurlijk.

Ken je 'logisch kleuren & tekenen' van Denksport? Dat is ook wel kleuren, maar toch net weer een beetje anders. 

Ciska78

Ciska78

08-02-2023 om 09:56 Topicstarter

Logisch kleuren en tekenen/ Dot to Dot beide opgeschreven.

Wat betreft de klein, geen idee of daar een oven is, maar wij kunnen het wel mee naar huis nemen.

Schrijven? Strips tekenen? Een vreemde taak leren met bv LOI? Of heeft ze daar de ruimte niet voor in haar hoofd? 

Leren zingen, liedjes leren. Dat kan met een simpele cd-speler en een boxje. Teksten op papier.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.