Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

(Aangepaste) activiteiten, binnenshuis, puber 15 jaar


Ciska78 schreef op 08-02-2023 om 08:41:

Kleuren doet ze dus al, ze heeft daar ook een aantal volwassen kleurboeken, maar omdat ze nu dus alleen maar kleurt en puzzelt wil ze graag wat andere dingen waar ze lang mee bezig kan zijn.

Oh dat las ik niet in de op..

Ciska78 schreef op 08-02-2023 om 09:56:

Wat betreft de klei, geen idee of daar een oven is, maar wij kunnen het wel mee naar huis nemen.

Je hebt ook zelfdrogende fimoklei, ook in verschillende kleurtjes (of om zelf te beschilderen).
Ik vind het ook leuk om dan de figuurtjes in een letterbak te zetten of in een 3d-lijstje, op deze pagina heb je wat voorbeelden:
https://www.ihobby.nl/blog/letterhuizen-voor-je-favoriete-miniaturen-n84

Of meer zoiets: https://nl.aliexpress.com/item/1005004044355905.html

Of google eens plaatjes van 'retablo Peru' voor nog meer inspiratie.
Maar misschien beter klein beginnen met een luciferdoosje bijvoorbeeld.

Mijn dochter vindt kleuren op nummer heel rustgevend. Ze heeft ook wel kleurboeken voor volwassenen, maar het fijne van kleuren op nummer vindt ze dat je dan echt helemaal niet zelf hoeft na te denken welke kleur je gaat gebruiken, want dat staat al vast. Dus dat kan fijn zijn als je hoofd zo vol is dat zelfs een simpele beslissing al lastig is.

Tenslotte wil ik nog lego, ministeck en strijkkralen noemen (al ben je bij dat laatste dan weer afhankelijk van iemand die het uiteindelijk kan strijken).

Ik moest ook aan diamond painting denken. Maar in dat verlengde heb je ook Pixelart; dat is net weer een klein beetje anders. Of aquabeads, al weet ik niet of dat er alleen voor kinderen of ook voor (bijna) volwassenen is. 
Strijkkralen of ministeck zit ook in die hoek. Met name ministeck heeft ook echt wel een deel dat zich op volwassen publiek richt. Maar wellicht dat die platen waar het in moet te scherp zijn..?

Een spirograaf zou misschien het tekenen wat op kunnen fleuren. Schilderen/tekenen op nummer was al genoemd. Wellicht is iets waardoor ze handletteren kan leren, een optie? Mooie kalligrafie stiften en een boek erover? 

Origami is misschien leuk? Of modelbouw dat zonder lijm kan? (die laatste wellicht risico op scherpe punten in het materiaal)

Ze houdt niet van spellen, maar wellicht wel van een escaperoom spel? Helaas wel voor slechts eenmalig gebruik, maar elke 2 weken een nieuw spel kan misschien wat nieuwe uitdaging/energie geven als het haar ligt? 

Puzzelboekjes zijn er in alle soorten en maten. De japanse puzzels of de dot-by-dot (met meerdere kleuren door elkaar) kunnen flinke uitdaging geven en doen geen beroep op kennis oid. 

Tijdschriften, zoals roddelbladen, Cosmo, Linda, etc. En ik weet niet of ze meer gemotiveerd is voor lezen als ze het gelijktijdig met een ander leest, zodat je samen iets hebt om over na te praten?   

Mag ze verf hebben? Miniatuur spullen beschilderen? 

Macrame wandkleed bijvoorbeeld, maar heb je wel een schaar nodig om lengtes te knippen.

dan

dan

08-02-2023 om 12:06

Een spel kaarten om patience mee te spelen?

puzzelspellen zoals Brains of van Smart games.

Wasgij legpuzzels

qua Origami: ik heb 2 jaar geleden een (iets andere) versie van deze kalender gekregen: https://www.bruna.nl/boeken/boxed-dagkalender-2023-easy-origami-9781524873400?gclid=EAIaIQobChMI94jM1f6F_QIVGObjBx2ycQ75EAQYASABEgIJYPD_BwE Voor mij te makkelijk (want zeer ervaren) maar voor beginners echt wel leuk.
Elke dag iets vouwen. 

Voor dingen waar je een schaar bij nodig hebt: vooraf een kant en klaar knutselpakket voor haar maken als dat kan. Dan kan ze dingen zelf in elkaar zetten zonder dat ze daar scherpe voorwerpen bij nodig heeft.

https://wenskaarten.101tips.nl/theezakjes.php
Kaarten maken van bv theezakjes? Enkel lijm, karton, stickers en theezakjes nodig

En iets van sierraden maken? 
Kaartjes schilderen/tekenen.

Ciska78

Ciska78

08-02-2023 om 15:46 Topicstarter

een aantal ideeën ga ik weer op de lijst schrijven, de ideeën met touw, schaar of lijm vallen allemaal af helaas. Die mag ze niet hebben.
Ze heeft al een smartgame, maar daar doet ze niets mee helaas.

Misschien iets dieper gaan in bepaalde tekenstijl, cartoontekenen of manga

drie d uitdrukvellen voor het maken van drie  d kaarten

Ze houdt niet van lezen maar je kan wel een paar boeken achter laten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.