Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter (15) gelooft in complottheorieën


nou snap ik dat ook. De eerste prik voor de chip, de tweede voor de batterij

En de derde omdat de batterij toch sneller leeg was dan verwacht!

Jippox schreef op 17-11-2021 om 13:04:

En de derde omdat de batterij toch sneller leeg was dan verwacht!

En een vierde voor een systeemupdate.

Omnik schreef op 17-11-2021 om 13:29:

[..]

En een vierde voor een systeemupdate.

Niet nodig, ik las op Twitter dat je altijd via Bluetooth verbonden bent als je je vaccinaties hebt gehad  

Aan de maatschappelijke polarisatie naar aanleiding van de pandemie ligt onmiskenbaar deels een politieke polarisatie ten grondslag. Aan de ene kant bevinden zich de mensen die – al dan niet daartoe aangezet door Rutger Bregman – over het geheel genomen vertrouwen stellen in de mens, de Nederlandse politiek en het daaruit voortvloeiende overheidsbeleid. Aan de andere kant zijn er diegenen die dit vertrouwen ontberen; onder wie veel zogeheten ‘cultuurpessimisten’. Zij laten zich vrijwel zonder uitzondering leiden door een inktzwart, pessimistisch mensbeeld.

En dan zijn er nog (best wel veel) mensen zoals ik: die maar al te goed zien wat de Nederlandse overheid verkeerd doet, maar voldoende historisch besef hebben om de gevaren te begrijpen van een rechts-radicale politieke omwenteling. Gunnen zij de onruststokers van nu het voordeel van de twijfel? Ik denk dat de meesten daar niet over peinzen.

Peinzen doen zij vermoedelijk wel naar aanleiding van dit draadje. Misschien betrappen zij zich zelfs wel op de aantrekkelijkheid van het denken in complotten!

Wat te denken immers van de voorstelling van zaken dat de jeugd niet goed bestand zou zijn tegen extremistische ideeën? Dat pubers per definitie niet voor rede vatbaar zijn en een vreedzame omgang met hen tot de onmogelijkheden behoort? Dat tieners (dus) onder invloed van een vrienden en hun ouders plots kunnen veranderen in liefdeloze, narcistische, totalitair denkende personen? Dat je (daarom) slechts angstvallig mag hopen op een gunstige uitkomst van het proces van volwassen worden en dan (desgewenst) God op je blote knietjes bedanken?

Zo’n allegaartje aan vreemde veronderstellingen! Je zou bijna gaan denken van doen te hebben met een vernuftig staaltje onvervalste propaganda. Vooral ook door dat opmerkelijke verschil tussen de bezorgde ouders en de extremistische. Terwijl het ene stel als het ware machteloos staat, weet het andere het voor elkaar te krijgen dat hun dochter hen klakkeloos volgt! Ja ja.

Aan het Haagse firmament staan twee sterren te lonken en te pronken die zich bedienen van kunstgrepen in de vurige hoop op de status van Poolster. De een bleekt zijn haar en de ander verwoest zijn jeugdige elan door toedoen van een hardnekkige verslaving aan rosé en cocaïne. Beide politici weten maar al te goed dat dit America niet is. Maar ‘hey’! Je moet toch wat? Dus ventileren ze complottheorieën als waren het warme, zoete broodjes.

Het is echter nog maar zeer de vraag in hoeverre deze haters succesvol zullen zijn in het tenietdoen van liefde en realiteitszin.





RodeKrullenbol schreef op 17-11-2021 om 14:49:

Aan de maatschappelijke polarisatie naar aanleiding van de pandemie ligt onmiskenbaar deels een politieke polarisatie ten grondslag. Aan de ene kant bevinden zich de mensen die – al dan niet daartoe aangezet door Rutger Bregman – over het geheel genomen vertrouwen stellen in de mens, de Nederlandse politiek en het daaruit voortvloeiende overheidsbeleid. Aan de andere kant zijn er diegenen die dit vertrouwen ontberen; onder wie veel zogeheten ‘cultuurpessimisten’. Zij laten zich vrijwel zonder uitzondering leiden door een inktzwart, pessimistisch mensbeeld.

En dan zijn er nog (best wel veel) mensen zoals ik: die maar al te goed zien wat de Nederlandse overheid verkeerd doet, maar voldoende historisch besef hebben om de gevaren te begrijpen van een rechts-radicale politieke omwenteling. Gunnen zij de onruststokers van nu het voordeel van de twijfel? Ik denk dat de meesten daar niet over peinzen.

Peinzen doen zij vermoedelijk wel naar aanleiding van dit draadje. Misschien betrappen zij zich zelfs wel op de aantrekkelijkheid van het denken in complotten!

Wat te denken immers van de voorstelling van zaken dat de jeugd niet goed bestand zou zijn tegen extremistische ideeën? Dat pubers per definitie niet voor rede vatbaar zijn en een vreedzame omgang met hen tot de onmogelijkheden behoort? Dat tieners (dus) onder invloed van een vrienden en hun ouders plots kunnen veranderen in liefdeloze, narcistische, totalitair denkende personen? Dat je (daarom) slechts angstvallig mag hopen op een gunstige uitkomst van het proces van volwassen worden en dan (desgewenst) God op je blote knietjes bedanken?

Zo’n allegaartje aan vreemde veronderstellingen! Je zou bijna gaan denken van doen te hebben met een vernuftig staaltje onvervalste propaganda. Vooral ook door dat opmerkelijke verschil tussen de bezorgde ouders en de extremistische. Terwijl het ene stel als het ware machteloos staat, weet het andere het voor elkaar te krijgen dat hun dochter hen klakkeloos volgt! Ja ja.

Aan het Haagse firmament staan twee sterren te lonken en te pronken die zich bedienen van kunstgrepen in de vurige hoop op de status van Poolster. De een bleekt zijn haar en de ander verwoest zijn jeugdige elan door toedoen van een hardnekkige verslaving aan rosé en cocaïne. Beide politici weten maar al te goed dat dit America niet is. Maar ‘hey’! Je moet toch wat? Dus ventileren ze complottheorieën als waren het warme, zoete broodjes.

Het is echter nog maar zeer de vraag in hoeverre deze haters succesvol zullen zijn in het tenietdoen van liefde en realiteitszin

Je draait de zaak om RK. Dat men in de puberteit gemiddeld vatbaarder is voor eigengereidheid, betekent niet dat er met geen enkele puber te praten valt. Ook kan het zijn dat een puber op een terrein stronteigenwijs en volstrekt onredelijk is en op een ander vlak vriendelijk en coöperatief. Dat laatste is eigenlijk mijn ervaring. Zowel met mezelf als met mijn kind. Volgzaamheid mag niet verwacht worden maar een enkele keer, als ik hem op het juiste moment tref, lijkt hij iets zinvols te vinden in wat ik zeg.  Ik hoop dat dat mettertijd opstapelt. Herhalen herhalen herhalen maar dan zo onnadrukkelijk mogelijk want anders willen ze helemaal niet luisteren. 

Die dwaallichten in de Tweede Kamer haken met een tactiek van de verschroeide aarde aan op de narcistische krachten in de samenleving: my way or the highway. We moeten geen enkele illusie koesteren dat ze iets constructiefs met de samenleving als geheel op het oog hebben. Ik hoop dat ze zich, gelijk een komeet, zullen uitdoven. Die ene is aardig aan het opbranden volgens mij. Die andere pakt het een stuk handiger aan. Die houdt het al een hele tijd vol. 

Omnik schreef op 17-11-2021 om 15:18:

[..]

Je draait de zaak om RK.

ik denk dat je mijn tekst niet goed hebt begrepen. Ik trek de door jou letterlijk genomen uitspraken over pubers nu juist in twijfel.

RodeKrullenbol schreef op 17-11-2021 om 15:42:

[..]

ik denk dat je mijn tekst niet goed hebt begrepen. Ik trek de door jou letterlijk genomen uitspraken over pubers nu juist in twijfel.

Oké, dat kan zomaar gebeuren. Ik geloof ook dat ik het niet meer begrijp 😂.

Heel goed dat ze zelf nadenkt! Het is haar eigen lichaam en daar moet ze zelf over kunnen beslissen vind ik, toch?

MarvelousM schreef op 16-11-2021 om 14:20:

[..]

Oerdom bezig zijn, is iets anders dan oerdom zijn. En ik had het niet over uitlachen. Je vult zelf in. En ik vind wat ik noem helemaal geen 'rare sancties'. Dat zijn gewoon de gevolgen van een egoïstische keuze.

Ik had op mijn 15e echt nog niet tegen een of ander vaccin hoeven te zijn. Als mijn ouders dat nodig vonden, dan kreeg ik dat vaccin gewoon. Daar was geen discussie over nodig.

Dat achterlijke idee dat je met pubers en kinderen maar eeuwig in discussie moet.... Je weet dat kinderhersenen niet rijp zijn, hè? Net zo min die van een 15-jarige.

En daarbij vind ik het nogal iets anders, of je iets (niet) doet wat de gezondheid van jou en de mensen om je heen in gevaar brengt, of dat je toevallig liever op de VVD of GroenLinks stemt. Over dat laatste kun je gezellige, respectvolle discussies hebben. Over dat eerste..... nee. Dan ben je gewoon een slappe ouder.

Dit. En ik zou dochterlief dus vragen wanneer ze het tuinhuisje dan in gebruik gaat nemen. Net zoals je tegen een dreinende kleuter die zegt dat hij wegloopt en nóóít meer terugkomt zegt: "Is goed schat, tot vanavond."

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

17-11-2021 om 19:35

Ik ben heel benieuwd naar de uitleg van je dochter over het volgende (betreffende de chips in vaccins). Uit de flacons worden meerdere vaccinaties op gezogen. Hoe weten de medewerkers die de vaccins voorbereiden voor injectie, exact 1 chip per vaccin er in te krijgen?

Zijn die medewerkers (En dat zijn er véél), ook allemaal onderdeel van het complot? 

Zouden er dan niet véél te veel mensen op de hoogte zijn van dit complot? Hoe meer mensen er van op de hoogte zijn,  hoe groter de kans dat het zal uitlekken.  

Maar het meest benieuwd ben ik naar haar idee over hoe ze exact 1 chip per vaccin uit zo'n flacon haalt.

RodeKrullenbol schreef op 15-11-2021 om 10:38:

[..]

Deze uitspraak maakt me heel nieuwsgierig naar concrete voorbeelden hiervan!

De geschiedenis kent in ieder geval wel 'voorbeelden' van complotdenkers die nu juist zelf schuldig maakten aan het smeden van complotten: Adolf Hitler en Donald Trump.

1. Vroeger was men ervan overtuigd dat de aarde plat was. Ook de wetenschappers van die tijd.

2. De tabakslobby heeft tientallen jaren kunnen verkondigen dat roken gezond is. Hieraan deden ook artsen en politici mee. Leg de parallel met de huidige farmaceutische industrie. Daar gaan ook enorm veel geld en belangen mee gemoeid en speelt ook een stevige lobby mee. Veel virologen worden voor hun onderzoekswerk bijvoorbeeld gefinancierd door een farmaceutisch bedrijf. Die bedrijven zullen het niet erg vinden als die viroloog even verkondigt dat we allemaal die prik moeten halen.

3. Edward Snowden heeft niet lang geleden een overheidscomplot bloot gelegd.

Duh, die zitten natuurlijk al in de naald!

Mallebeppie schreef op 17-11-2021 om 19:35:

Ik ben heel benieuwd naar de uitleg van je dochter over het volgende (betreffende de chips in vaccins). Uit de flacons worden meerdere vaccinaties op gezogen. Hoe weten de medewerkers die de vaccins voorbereiden voor injectie, exact 1 chip per vaccin er in te krijgen?

Zijn die medewerkers (En dat zijn er véél), ook allemaal onderdeel van het complot?

Zouden er dan niet véél te veel mensen op de hoogte zijn van dit complot? Hoe meer mensen er van op de hoogte zijn, hoe groter de kans dat het zal uitlekken.

Maar het meest benieuwd ben ik naar haar idee over hoe ze exact 1 chip per vaccin uit zo'n flacon haalt.

Jup, die zijn nadat ze zelf gevaccineerd zijn magnetisch geworden en met behulp van magnetische velden onttrekken ze een chip aan die vaccinatie. Dat snap je toch wel? Is wappiebasiskennis.

Morgan-Salander schreef op 17-11-2021 om 21:15:

[..]

Jup, die zijn nadat ze zelf gevaccineerd zijn magnetisch geworden en met behulp van magnetische velden onttrekken ze een chip aan die vaccinatie. Dat snap je toch wel? Is wappiebasiskennis.

Precies, wappiebasiskennis die je op de universiteit van Facebook kan leren! Hoe zeggen ze dat zo mooi allemaal: je moet onderzoek doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.