Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter op kleine broertjes laten passen


Supermama82 schreef op 27-12-2022 om 18:44:

wat een doemdenkers hier zeg. Geef je dochter vertrouwen.

Oh, ik zou mijn dochter rustig het vertrouwen hebben gegeven hoor, alleen die twee broertjes van haar niet. Ben verder  niet zo van noodlotscenario's. Als ik een slapende baby een kwartiertje thuis liet om een kind van school te halen zat ik niet bibberend van angst op de fiets dat het huis in die tijd in lichterlaaie zou staan. Maar om nou een puber met twee kleuters een weekend op te schepen als het niet strikt noodzakelijk is, neuh.

Ik word door deze draad weer teruggeworpen in de tijd dat ik net verhuisd was (lees geen netwerk had) en ik vier kinderen onder de pannen moest krijgen omdat schoonouders (lees schoonvader) hun gouden bruiloft adults only wilden vieren aan de andere kant van het land. Dat lukte niet. Toen heb ik tienerdochter met het minst bewerkelijke broertje  een nachtje thuis gelaten. 

Amarettootje schreef op 28-12-2022 om 13:53:

[..]

Ik ben het echt zó ontzettend eens met dit bericht, dat wil ik toch even zeggen. Aan de vele likes te zien ben ik niet de enige.

Het leven is niet zonder risico's, en dit dit lijkt me helemaal geen groot risico. Vind het echt curling-ouder gedrag om zo ieder risico uit de weg te willen gaan. En juist dat kan kwalijke gevolgen hebben.

Het meisje wil het zelf en is verantwoordelijk. Dat gaat helemaal goedkomen hoor TO, gun haar het vertrouwen.

Dat moet iedwreen toch lekker zelf weten? Man man man. Als je op een forum een dergelijke vraag stelt, weet je dat je er weinig mee op schiet omdat iedereen daar anders in staat. en dan is er ook altijd wel weer iemand die daar dan een naam op plakken moet. " Curling-ouder'.

kenfan schreef op 28-12-2022 om 17:32:

[..]

Oh, ik zou mijn dochter rustig het vertrouwen hebben gegeven hoor, alleen die twee broertjes van haar niet. Ben verder niet zo van noodlotscenario's. Als ik een slapende baby een kwartiertje thuis liet om een kind van school te halen zat ik niet bibberend van angst op de fiets dat het huis in die tijd in lichterlaaie zou staan. Maar om nou een puber met twee kleuters een weekend op te schepen als het niet strikt noodzakelijk is, neuh

Nou dit. Mijn jongens zijn bijna 4 en bijna 6 en als ik kijk hoeveel ruzies die gisteren alleen al hadden zou ik daar geen 16 jarige zus mee opschepen voor een heel weekend.

Iets ernstigs kan ook gebeuren bij een avond oppassen. En ook als je als ouders gewoon thuis bent. De kans daar op is erg klein. 
Juist omdat de eigen zus oppast zou ik 
minder bang zijn voor gemis van papa en mama. Het is toch een 'eigen' iemand die er is, geen buurvrouw, tante of andere random oppas. 

Elpisto schreef op 29-12-2022 om 07:35:

[..]

Dat moet iedwreen toch lekker zelf weten? Man man man. Als je op een forum een dergelijke vraag stelt, weet je dat je er weinig mee op schiet omdat iedereen daar anders in staat. en dan is er ook altijd wel weer iemand die daar dan een naam op plakken moet. " Curling-ouder'.

Natuurlijk moet iedereen dat zelf weten, maar TO vraagt hier wat anderen zouden doen en dus geef ik mijn mening. En het is natuurlijk met alles zo dat iedereen er anders instaat; een forum is juist een mooie plek om verschillende visies uit te wisselen.

Ik zag hier veel doemscenario's geschetst worden en daarom plaatse ik een reactie, om ook een ander geluid te laten horen.

Curling-oudergedrag, schreef ik bewust, iemand een curlingouder noemen op basis van het handelen in één situatie zou ik niet doen. 

Ik gebruik die term omdat ik hier velen zie roepen dat dit echt niet kan en dat is mijn ogen curling-oudergedrag - gedrag waarbij de obstakels voor het kind worden weggenomen door te beschermende ouders. Als dit veelvuldig wordt toegepast kan dat erg vervelende gevolgen voor kinderen hebben.

Ja, hoogstwaarschijnlijk zal de dochter van TO tegen wat lastige situaties aanlopen. Maar om het daarom maar niet te doen? Daar leert ze alleen maar van. Komt ze er zelf niet uit, kan ze To of een achterwacht bellen. Dus ik zie het probleem niet zo. Het zijn 2 nachtjes, geen 2 weken.


Amarettootje schreef op 29-12-2022 om 11:35:

[..]

Natuurlijk moet iedereen dat zelf weten, maar TO vraagt hier wat anderen zouden doen en dus geef ik mijn mening. En het is natuurlijk met alles zo dat iedereen er anders instaat; een forum is juist een mooie plek om verschillende visies uit te wisselen.

Ik zag hier veel doemscenario's geschetst worden en daarom plaatse ik een reactie, om ook een ander geluid te laten horen.

Curling-oudergedrag, schreef ik bewust, iemand een curlingouder noemen op basis van het handelen in één situatie zou ik niet doen.

Ik gebruik die term omdat ik hier velen zie roepen dat dit echt niet kan en dat is mijn ogen curling-oudergedrag - gedrag waarbij de obstakels voor het kind worden weggenomen door te beschermende ouders. Als dit veelvuldig wordt toegepast kan dat erg vervelende gevolgen voor kinderen hebben.

Ja, hoogstwaarschijnlijk zal de dochter van TO tegen wat lastige situaties aanlopen. Maar om het daarom maar niet te doen? Daar leert ze alleen maar van. Komt ze er zelf niet uit, kan ze To of een achterwacht bellen. Dus ik zie het probleem niet zo. Het zijn 2 nachtjes, geen 2 weken.


Ik vind het persoonlijk ook echt niet kunnen, maar dat staat los van eventuele rampscenario's. 

Lisabette

Lisabette

29-12-2022 om 20:14 Topicstarter

Excuses voor de late reactie. Mijn kinderen zijn een paar dagen ziek geweest, dus ik ben even niet op het forum geweest. Ik heb alles gelezen, maar geen energie om op iedereen individueel te reageren. Het weekend weg hebben we gekregen van collega's van mijn man. Ik denk niet dat ze daar hebben nagedacht over de opvang van onze kinderen. Ik ben mij door alle berichten wel bewust geworden van het risico om mijn dochter op twee kinderen te laten passen. We hebben voor mijn zoon van 6 een andere opvangplek geregeld. Hij mag bij een vriendje logeren. Mijn dochter en mijn zoontje van 4 blijven dan samen thuis. Die verantwoordelijkheid durf ik mijn dochter wel te geven. Bij eventuele ongevallen, kan ze altijd aankloppen bij de buren. Zij hebben ook een auto, dus een ritje naar het ziekenhuis of iets kan zo geregeld worden. Nogmaals bedankt voor alle reacties.  

Elpisto schreef op 29-12-2022 om 20:09:

[..]

Ik vind het persoonlijk ook echt niet kunnen, maar dat staat los van eventuele rampscenario's.

Als ik mijn oudste niet laat oppassen op twee jongste houd ik niet een ervaring bij oudste weg. Ik heb er zelf als ouder ook nogal last van als er iets mis zou gaan. Die term "curling" term past hier helemaal niet.

Gr Angelt



Lisabette schreef op 29-12-2022 om 20:14:

Excuses voor de late reactie. Mijn kinderen zijn een paar dagen ziek geweest, dus ik ben even niet op het forum geweest. Ik heb alles gelezen, maar geen energie om op iedereen individueel te reageren. Het weekend weg hebben we gekregen van collega's van mijn man. Ik denk niet dat ze daar hebben nagedacht over de opvang van onze kinderen. Ik ben mij door alle berichten wel bewust geworden van het risico om mijn dochter op twee kinderen te laten passen. We hebben voor mijn zoon van 6 een andere opvangplek geregeld. Hij mag bij een vriendje logeren. Mijn dochter en mijn zoontje van 4 blijven dan samen thuis. Die verantwoordelijkheid durf ik mijn dochter wel te geven. Bij eventuele ongevallen, kan ze altijd aankloppen bij de buren. Zij hebben ook een auto, dus een ritje naar het ziekenhuis of iets kan zo geregeld worden. Nogmaals bedankt voor alle reacties.

Helemaal perfect lijkt me

Geniet van je daagjes samen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.