Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil bij vriendje slapen

dochter van 16 ok en een half wil bij haar vriendje blijven slapen af en toe eens een nachtje.  Heeft nu een jaar verkering. Is een nette jongen.  Heeft het netjes gevraagd 

en natuurlijk heb ik geen nee gezegd maar tjonge jonge waarom vind ik dit zo lastig? Is dat het kleine meisjes worden groot gevoel?  Pff wat vliegt de tijd. 

Ik ken vooral moeders die het fantastisch vinden voor hun kinderen en meteen een twee persoonsbed besteld enz enz maar dat gevoel herken ik toch niet hoor. Zijn er ook moeders die het stiekem lastig vinden?


Ik vind best vaak dingen lastig die andere moeders niet lastig (zeggen te) vinden, dus ik voel met je mee.

mijn kind is 1,5 maar mijn moeder vond het niet erg als ik bij mijn vriendje sliep, maar wel als hij bij ons sliep.

Foutje bedankt 

😂 Ken jij echt moeders die meteen een tweepersoonsbed bestellen? 🤣 Ik had me rot geschaamd op mijn 16de voor zo'n moeder hoor.

Ik ben geen moeder maar kan me dit gevoel best wel voorstellen.
In dit geval heb je geluk dat het al om een langere relatie gaat met een leuke jongen. En dan is 16,5 niet eens heel jong. 
Ik denk dat je het goed gedaan hebt door hierin in te stemmen. Uiteraard mag jij even wat moeite hebben, maar dat hoeft je dochter niet te weten.  

Haha Moxxie, ook die ken ik, oke, misschien niet meteen maar wel vrij vlot. Maar dan vooral in de situatie waarbij het één-persoonsbed ook echt wel aan vervanging toe was.

Moxxie schreef op 23-03-2023 om 19:19:

😂 Ken jij echt moeders die meteen een tweepersoonsbed bestellen? 🤣 Ik had me rot geschaamd op mijn 16de voor zo'n moeder hoor.

Waarom bestellen, heel veel pubers hebben op die leeftijd allang een tweepersoonsbed. 

Meestal bij de kamer update nadat ze naar de middelbare gaan in de 2e of zo.

Oh echt? Moeders die meteen een tweepersoons bed kopen? 😅. 
Bij mijn ex-man thuis heb ik echt nog zeker drie jaar op een matras op de grond gelegen 😅. 
En met mijn eerste partner sliepen we samen in een eenpersoons bedje, zo’n 2 jaar 😅. 

Absor,

Ik moest bij mijn kinderen (inmiddels in de twintig) wel even wennen, maar ik gunde het ze zo! En een tweepersoonsbed is leuk, maar 1-persoons is veel knusser.

Ysenda schreef op 23-03-2023 om 20:13:

[..]

Waarom bestellen, heel veel pubers hebben op die leeftijd allang een tweepersoonsbed.

Meestal bij de kamer update nadat ze naar de middelbare gaan in de 2e of zo.

Echt? De pubers die ik ken niet. Bij onze oudste (18) zou het sowieso niet passen in de kamer. Bij jongste (14) wel, maar dat is zonde van de ruimte, neemt toch een hoop plek in en hij heeft het niet nodig. Ruimte genoeg voor hem en een berg knuffels.

Toen mijn dochter naar de middelbare school ging kreeg ze een andere slaapkamer en een bed van 1.40m. Ze ligt graag breeduit in bed 😁. Regelmatig gehad dat er een vriendin bleef slapen, gezellig.

Binnenkort blijft haar vriend slapen voor het eerst en dat voelt dan toch anders. Grotere invasie van mijn privacy of zo. Maar ik gun het haar/hun. Die van mij is wel een paar jaar ouder.

Ze is al wel bij hem blijven slapen, daar heb ik dan weer geen moeite mee.

Dit is een normale ontwikkeling. Ze is zestien, de jongen is leuk en ze hebben al een jaar iets. Dan is af en toe bij elkaar slapen heel normaal.
Je hoeft echt niet meteen een ander bed te kopen hoor. Echt niet iedereen heeft dat en niet overal is er ruimte voor.

Aviendha schreef op 23-03-2023 om 18:57:

mijn kind is 1,5 maar mijn moeder vond het niet erg als ik bij mijn vriendje sliep, maar wel als hij bij ons sliep.

Dat herken ik  , vond het zo raar, onze trouwdatum stond al vast maar mijn a.s. moest in het logeerbed.

Schemerlampje schreef op 23-03-2023 om 21:46:

[..]

Echt? De pubers die ik ken niet. Bij onze oudste (18) zou het sowieso niet passen in de kamer. Bij jongste (14) wel, maar dat is zonde van de ruimte, neemt toch een hoop plek in en hij heeft het niet nodig. Ruimte genoeg voor hem en een berg knuffels.

Ik ken dan maar 1 puber die nog een 1 persoonsbed heeft, en dat is dan ook nog zo'n uittrekbaar ding van Ikea, dus eigenlijk ook een 2 persoons. 

Zoon had in zijn vorige kamer ook zo'n uittrekbaar bed. Kamer van 2*2.80 stond vaker uit dan ingeklapt. En nu heeft hij een op maat gemaakt bed want ongelijke vloer en vrij klein vloeroppervlak. klinkt duur maar denk dat het goedkoper was dan het gemiddelde bed van ikea.

Ik zou anticonceptie met haar bespreken in plaats van je druk te maken om een bed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.