Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Duizeligheid..


Groeispurt lijkt me niet als ze het als klein kind ook al had...
Ik zou zeker nog eens laten kijken naar dat evenwichtsorgaan. Maar ik kan me niet voorstellen hoe dat dan moet werken, je zou juist denken dat focus op 1 punt dan duizeligheid zou moeten voorkomen. Toen ik op ballet pirouettes leerde draaien moest ik juist focussen op 1 punt, idem met wagenziekte, focus op de horizon. Maar hier is het dus juist omgekeerd, ontstaat de duizeligheid júist door die focus. Ik zou bij zoiets eerder denken aan een 'mismatch' tussen de informatie die door het oog binnenkomt en de verwerking in de hersenen en niet aan het evenwichtsorgaan.

Is er destijds al verder gekeken dan alleen dat evenwichtsorgaan? En hoe is dat vastgesteld? Met een scan of zo, of op basis van de klachten? Is er nog geen scan gemaakt, dan zou ik daar zeker op aandringen. Dit is echt een zware handicap in het dagelijks leven, als je niet kunt lezen of op een scherm kijken.

Eet ze goed/voldoende? Ik word zelf echt heel duizelig van een lage bloedsuikerspiegel. Pubermeiden bij ons op school gaan regelmatig onderuit (flauwvallen) vanwege te weinig eten, niet ontbijten, geen brood mee… dus dat is het eerste waar ik aan dacht.
Terug naar de huisarts is sowieso een goed idee, want dit hoort natuurlijk niet!

Verstopte oren kunnen ook duizeligheid veroorzaken.

Nemen de klachten af als ze 1 oog afdekt? Het kan zijn dat de ogen niet goed samenwerken.
Onvolgroeid evenwichtsorgaan klinkt voor mij als een vreemde diagnose, dan zouden die klachten toch niet zo ineens ontstaan? (heb er geen verstand van hoor, maar klinkt voor mij niet logisch) 
Van ogen heb ik wel verstand trouwens

Misschien osteopathie, atlascorrectie, geestelijke oprichting. Verder kan een complementair genezer kijken naar oorzaken.

Piepmuisje schreef op 03-05-2022 om 15:10:

Misschien osteopathie, atlascorrectie, geestelijke oprichting. Verder kan een complementair genezer kijken naar oorzaken.

Ik zou vooral niet naar een genezer gaan maar naar de huisarts. Misschien met een tussenstop bij een goede optometrist om zeker te weten dat de ogen niet de oorzaak zijn, maar de huisarts weet de ingangen en onderzoeken die hierbij horen.  Of dat nou hyperventilatie, een tekort of een ander soort afwijking is; zij/hij is de enige die je hierin echt kan adviseren en helpen. 

Bijtje82

Bijtje82

03-05-2022 om 18:39

Is het niet iets van een oor ontsteking? Kan ook best dat wanneer je oren dicht zitten of je buis tussen keel en oor dicht zit dat je duizelig wordt. Of bijvoorbeeld. Oorgruis. 

Bijtje82 schreef op 03-05-2022 om 18:39:

Is het niet iets van een oor ontsteking? Kan ook best dat wanneer je oren dicht zitten of je buis tussen keel en oor dicht zit dat je duizelig wordt. Of bijvoorbeeld. Oorgruis.

Ze had het als jong kind al. Lijkt me dus niet dat het zoiets simpels is als dichtzittende oren.

Bijtje82

Bijtje82

03-05-2022 om 19:44

Jonagold schreef op 03-05-2022 om 19:39:

[..]

Ze had het als jong kind al. Lijkt me dus niet dat het zoiets simpels is als dichtzittende oren.

Kan ook gewoon een vernauwing zijn van die buis, waardoor je heel snel onbalans hebt in de druk in het oor. 

Dan hoeven ze niet eens dicht te zitten. Vriendin van mij heeft ook last van periodes dat ze heel duizelig is. Weet niet precies hoe het heet, maar heeft te maken met oorgruis oid.

Er zijn heel veel aandoeningen aan de oren die duizeligheid kunnen veroorzaken omdat je evenwichtsoorgaan daar zit.

Ik kan bijvoorbeeld niet goed klaren, als ik dat doe word ik ook een paar tellen duizelig. 

Edit: BPPD. Of wel positieduizeligheid. 

Plofje!

Plofje!

03-05-2022 om 19:45 Topicstarter

Ik ben niet van het alternatieve circuit. Eerst medische uitsluiten.

Ze was destijds heel jong en kon ook niet goed uitleggen.  Na uitsluiten epilepsie werd het evenwichtsorgaan en psycholoog. Tijdje handelbaar geweest maar nu echt extreem. Het is bijna invaliderend. Niet lezen of focussen,  krabt voorhoofd open, schele oogjes.
Het is echt vreselijk om te zien. Volgende week huisarts.
Maar je zit met huiswerk, school,  ze is gek op lezen, spelletjes etc. 

Nu wel lekker met haar buiten de hele dag. Reistablet hielp niet en wordt ook niet minder met 1 oog afgedekt.

Waarom kan ze pas volgende week naar de huisarts?

Plofje!

Plofje!

03-05-2022 om 20:11 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 03-05-2022 om 20:07:

Waarom kan ze pas volgende week naar de huisarts?

Vakantie...ha is ook op vakantie. 

Plofje! schreef op 03-05-2022 om 20:11:

[..]

Vakantie...ha is ook op vakantie.

Ohhh ik dacht: jullie hebben vakantie, niet jullie zijn op vakantie 😬

SuzyQFive schreef op 03-05-2022 om 20:07:

Waarom kan ze pas volgende week naar de huisarts?

Kan me zomaar voorstellen dat ivm de meivakantie de bezetting minimaal is en omdat ze er al even mee loopt ( aantal weken ) de spoedindicatie iets verandert. Dat wil niet zeggen dat er niet iets moet gebeuren, hooguit dat het geen levensbedreigende situatie is en er ivm onderbezetting gefilterd wordt. 

Plofje!

Plofje!

03-05-2022 om 20:21 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 03-05-2022 om 20:12:

[..]

Ohhh ik dacht: jullie hebben vakantie, niet jullie zijn op vakantie 😬

Beide ....we doen nu veel activiteiten lekker buiten.  Afleiding...maar we zijn vrijdag terug dus ik dacht..ik maak direct een afspraak maar toen bleek de ha deze week ook afwezig te zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.