Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Petr@

Petr@

12-05-2012 om 18:36

Eindexamensupportdraadje?

Nog meer ouders van eindexamenkandidaten? Hier doen beide zonen eindexamen, de oudste voor Havo en de jongste voor VMBO.
De jongste begon vanmiddag al dat hij zo zenuwachtig was. Dat is nogal een stresskipje dus ik houd mijn hart vast als het zover is!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geschiedenis

De éne helft ging minder en de andere helft ging beter.
Hij vond het best moeilijk.
G

Paal

Paal

21-05-2012 om 20:01

Nakijken

Nakijken kan wel, maar de marges zijn wel heel groot.
Uiteindelijk kan je daar maar weinig mee. We hebben er maar weer eens een wandeling tegen aan gegooid.
Alternatieven besproken en hup we gaan er weer voor.

Isabella

Isabella

21-05-2012 om 22:03

Geschiedenis

Dochter kwam hier ook lichtelijk depressief thuis. Dit werd er niet beter op toen ze de antwoorden zag. Nog meer fout als ze had gedacht. Punt ligt tussen 5,1 en 6,1 maar had minimaal op een 7 gerekend (voordat ze dit examen maakte). Tot nu toe is de rest meegevallen dus komt het vast goed.

Marjolein

Marjolein

23-05-2012 om 11:55

Supporter hier!

Ik duim voor al jullie examenkandidaten!
Heel veel succes!

Petr@

Petr@

23-05-2012 om 16:50

Marjolein

Dank je wel!
Nog 5 examens te gaan: jongste 2 en oudste 3, het einde komt dus in zicht. Oudste is al 2 dagen naar school gegaan om te leren voor wiskunde en M&O omdat hij zich daar beter kan concentreren.
Engels ging bij jongste erg goed, tussen 7,9 en 9,3. Dat is dan weer een compensatiepuntje voor het slecht gemaakte Duits...

Marjolein

Marjolein

24-05-2012 om 13:58

Goed petr@!

Wat fijn dat Engels zo goed ging. Even een opluchting tussendoor!
En hoe is het met de andere examenkandidaten in de laatste week?

Sawo

Sawo

24-05-2012 om 14:30

Hier

Gisteren 2 examens duits en biologie. Duits weer moeilijk, biologie eerste lichtpuntje goed te doen. Nu Engels en dan volgende week nog scheikunde. ondertussen begint de galakoorts en vakantiekoorts te stijgen en zakt het examengebeuren meer naar achtergrond.

rosa

rosa

24-05-2012 om 16:32

En hier

Tot nu toe alles wel goed gegaan, behalve Kunst Algemeen. Dat viel helemaal verkeerd jammer genoeg. Nou ja, ze mag nog een vak laten vallen dus misschien doet ze dat wel.
Morgen Latijn, volgende week scheikunde en filosofie en dan is het al helemaal afgelopen!

Morgen spannend

Morgen heeft hij m&o en daar moet hij echt wel een voldoende voor halen. Het is zijn slechtste vak.
Dinsdag heeft hij Engels en dat is geen enkel probleem. Ik denk dat het ontspannen dus na morgen gaat beginnen
En dan de uitslag nog afwachten.
G

Petr@

Petr@

24-05-2012 om 22:55

Galaxias

Hier hetzelfde, ook geen M&O liefhebber )
Suc6 voor jouw zoon!

Petr@

Zoonlief had dit jaar ook een leraar die geen les kon geven en daarom heeft hij er maar bar weinig van opgestoken.
Hij heeft zelfs twijfels of hij een voldoende zal halen.
Ook succes voor die van jou morgen !
G

Tirza G.

Tirza G.

24-05-2012 om 23:37

Laatste week?

Optimist Morgen Latijn, dat wordt taai. En dan volgende week ook nog. Volgens betrokkene komt het allemaal goed

Tirza

Arawen

Arawen

25-05-2012 om 11:49

Voorlopig nog spannend

Vandaag zoon's laatste dag. Vanmiddag Economie en dan is ie klaar. Hij is ook nog een poosje bezig geweest met het opzoeken van de antwoorden op internet maar daar ook maar vlug mee opgehouden... als hij dacht het goed gemaakt te hebben dan kwam ie toch ineens weer foute antwoorden tegen. Hij stond gelukkig voor alle vakken voldoende, dus het CSE is niet nodig om de punten 'op te krikken'. Scheelt wat in de zenuwen, ik moet zeggen dat hij er allemaal vrij ontspannen mee om gaat.

Maar zenuwachtig blijft het.. vandaag dus laatste examen, dan a.s. dinsdag de psychische keuring die hij MOET halen om toegelaten te worden op de gewenste vervolgopleiding. En dan nog 7 juni rijexamen.. en 13 juni uitslag van school.. pff we zijn blij als juni voorbij is!

Petr@

Petr@

25-05-2012 om 14:34

Galaxias

Ik weet dat je niet bij ons in de buurt woont anders had ik gevraagd of onze zonen klasgenoten zijn )
Hier precies hetzelfde verhaal met de leraar M&O.
Ben dus benieuwd hoe onze zonen straks thuis komen. Stiekem hoop ik voor ze dat het mee valt...

Petr@

Petr@

25-05-2012 om 14:36

Arawen

Zeker een spannende maand voor jullie! Wat voor vervolgopleiding gaat hij doen?

Petr@

Petr@

25-05-2012 om 20:34

Vooruitlopend op

wat te dragen bij de diploma-uitreiking ben ik vanmiddag bijzonder goed geslaagd ) Ik heb een mooi mouwloos jurkje gevonden waar ik een heel kort vestje (het zijn eigenlijk bijna alleen mouwen, geen flauw idee hoe dat heet) bij gekocht heb. Ik was niet echt op zoek, maar liep er tegenaan toen ik op zoek ging naar nieuwe zomerkleding.
Kopen jullie iets speciaals voor de uitreiking?

Tirza G.

Tirza G.

25-05-2012 om 23:14

Petr@

Eh, nee. De diploma-uitreiking op de school van zoon is een systeem van flink doorwerken. Er worden twee kandidaten tegelijk naar voren geroepen, die krijgen een hand, zetten hun handtekening en terwijl ze daar mee bezig zijn worden de volgende 2 naar voren geroepen. Daarna krijgt iedereen een drankje en mag je opbobberen.
Bij dochter werd er bij elke kandidaat een praatje gehouden, met aansluitend een echte receptie met alle docenten enzo. Dus dat was nog wel een soort van de moeite.

Tirza

Isabella

Isabella

26-05-2012 om 08:11

Hier

Met dochter hier gaat het goed. Waarschijnlijk alles wel voldoende. Nog twee examens te gaan, engels en aardrijkskunde. Ze is de laatste dagen erg relaxt, geniet van het mooie weer. Gaat shoppen en zwemmen, heeft genoeg geleerd en kent het wel.

Isabella

Isabella

26-05-2012 om 08:15

Kleding ot

Hier droeg bijna niemand iets speciaals op diploma uitreiking van zoon. Dus ga er van uit dat dat nu ook weer niet is. Gewoon iets netjes dus, zondagse kleren ;p. Hier eerst een toespraak voor iedereen. Daarna met mentor naar klas waar eigenlijke diploma uitreiking is met voor ieder een speciaal praatje. Iedere mentor heeft maximaal twaalf leerlingen dus op zich is het allemaal best te doen en persoonlijk.

Strak in het pak

Hier dragen steeds meer jongens een pak tijdens de diploma-uitreiking. Zoonlief wil dat ook. Hij mag zijn vaders pak lenen of we kopen een vlot jasje dat ook casual gedragen kan worden.
G

Tirza G.

Tirza G.

27-05-2012 om 16:29

Ja, hier ook

De heren gaan in pak, de dames in gala/feestjurk, zeker het VWO/gymnasium. Wij hebben onze slag op pakken-gebied al geslagen rond de kerst, bij de V&D, heheheheh, precies wat je schrijft: een net edoch casual jasje, een knalblauw overhemd en een nette spijkerbroek. Aangekleed voor kerst, diploma en andere feesten

Tirza

Geen klompen?

dat moet ie dan van z'n vader hebben!

Isabella

Isabella

28-05-2012 om 09:19

Gala

Pakken en galajurken worden hier gedragen tijdens het galafeest wat vooraf gaat aan de eindexamenuitslag. Tijdens de diplomauitreiking gewone kleding. Maar dochter en ik vinden het zelf wel leuk om er gewoon een beetje speciaal uit te zien.

Sawo

Sawo

28-05-2012 om 11:46

Galakleding op uitreiking?

Heb nog nooit gehoord van speciale kleding voor uitreiking. Is ook mijn eerste. Maar tegen die tijd zullen we het wel horen als er iets speciaals nodig is.

Ik hoop van niet. Gala geeft al genoeg hoofdbrekers en stress.Gelukkig is nr 2 een jongen.

groet

Saartje

Tirza G.

Tirza G.

28-05-2012 om 12:54

Gala

Is hier al vóór de uitslag, om precies te zijn: op de laatste dag van de examens. Er wordt dan een of andere populaire locatie gehuurd en dan gaan de dames en heren eindexamenkandidaten eens even hun stress vergeten

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

28-05-2012 om 12:55

Sawo

Be prepared Hier was de diplomauitreiking van dochter op een donderdag en woensdagmiddag werd er achteloos gemeld dat ze wel 'netjes' moest komen. Eeeh.......hoe netjes precies?? Nou, een soort van gala zeg maar. O fijn. En bedankt Zíj dan he, wij niet

Tirza

Dirksmama

Op mijn diplomauitreiking kwam ik niet op klompen aanzetten
G

Sawo

Sawo

29-05-2012 om 09:46

Tirza

Gisteren met mijn dochter overlegd. Volgens haar geen poespas tijdens uitreiking. Van alle leerlingen wordt een recente foto getoond met een foto uit brugklas. Dan mogen ze hun diploma ophalen. Vanmiddag nog scheikunde en dan vrijdag gala en maandag naar Kreta.

groet

Sawo

Tirza G.

Tirza G.

29-05-2012 om 16:39

Ha!

Klinkt als zo ongeveer dezelfde school als mijn zoon Die zit nu ook aan de scheikunde

Tirza

rosa

rosa

30-05-2012 om 08:53

Klaar!

En ineens is het afgelopen. Ze was wel helemaal kapot na de twee laatste examens gisteren. Alles is goed gegaan, dus gelukkig geen stress voor de uitslag. En nu? Rijlessen, baantje, feesten en vakantie!
En bij jullie?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.