Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2023

Doet je kind examen dit jaar of ben je op een andere manier betrokken. Klets mee! 


SuzyQFive schreef op 24-05-2023 om 12:55:

Mijn mentorklas is ook klaar! Ik heb ze een fijne vakantie gewenst en ik spreek ze over drie weken aan de telefoon wel weer 🤭.
Vanmiddag is TL nog en dan is dat ook klaar.
Vanmiddag al mijn resultaten naar cito gestuurd. Daar mogen we als docenten ook aangeven welke normering passend is voor het examen.

heb je toevallig een havo klas? Dan ben ik nl benieuwd welke normering jij passend vindt voor je vak

SuzyQFive

SuzyQFive

24-05-2023 om 17:25 Topicstarter

Widajo schreef op 24-05-2023 om 17:12:

[..]

Ja, (tot vorig jaar) een week later. Weet niet of het aan het niveau lag of omdat ze digitaal examen doen.

Had te maken met dat de afnameperiode langer is. 

Nu nog de staatsexamens gelijktijdig de uitslag… 

SuzyQFive

SuzyQFive

24-05-2023 om 17:28 Topicstarter

Hemf schreef op 24-05-2023 om 17:12:

[..]

heb je toevallig een havo klas? Dan ben ik nl benieuwd welke normering jij passend vindt voor je vak

Nee, VMBO-TL  

Ik heb deze klas drie maanden geleden overgenomen van een collega. Op basis van  het aantal punten van mijn leerlingen heb ik de N op 2 gezet. Maar dat zal niet iedereen doen. Kreeg net bericht dat de tweede correctie binnen is dus daar ga ik morgen naar kijken. Gok erop dat ze het daar wel beter gedaan hebben. 

Biologie had ie 44 van de 60 goed. Lijkt mij meer dan prima. Nog 1x focussen en dan is het klaar 

SuzyQFive schreef op 24-05-2023 om 17:28:

[..]

Nee, VMBO-TL

Ik heb deze klas drie maanden geleden overgenomen van een collega. Op basis van het aantal punten van mijn leerlingen heb ik de N op 2 gezet. Maar dat zal niet iedereen doen. Kreeg net bericht dat de tweede correctie binnen is dus daar ga ik morgen naar kijken. Gok erop dat ze het daar wel beter gedaan hebben.

welk vak geef je? Dus de 2e correctie is nu al binnen? En hoe bedoel je "dat ze het daar wel beter hebben gedaan"?  Veel vragen maar vind het een interessant traject.

pff, hier ging economie het slechtst van alle examens. Ze denkt een 4 ofzo. Ze heeft een 4.3 nodig voor een 5.5 op haar eindlijst. 
De 5.5 regel van CE's heeft ze wel gehaald. Maar nu de eindlijst nog. 
Voor gesch heeft ze een 5.2-6.1 gehaald (n-term 1), ze heeft een 5.4 nodig dus hopelijk is de docent een beetje aardig voor haar...
Voor wis heeft ze rond 5.4-5.7 gehaald (n-term 1), ze heeft een 5.2 nodig. Dus hopelijk berekent de docent dezelfde punten. 
Als Frans n-term 1 aanhoudt dan heeft ze daarmee een 6.5 dus 7 dus compensatie op haar eindlijst. Ze heeft al een compensatie voor haar combinatiecijfer.
Misschien ook nog compensatie door Ned en Engels cijfer. Die hangt nu rond de 6.5 maar kan dus ook 6.4 worden. 
Nou ja, je ziet, ik heb een heel schema gemaakt. Ik denk dat ze het net aan gaat redden. Of net niet...

SuzyQFive

SuzyQFive

24-05-2023 om 18:10 Topicstarter

Hemf schreef op 24-05-2023 om 17:41:

[..]

welk vak geef je? Dus de 2e correctie is nu al binnen? En hoe bedoel je "dat ze het daar wel beter hebben gedaan"? Veel vragen maar vind het een interessant traject.

Economie. 
Wat docenten doen bij TL, Havo en VWO is het examen van de eigen klas nakijken, de resultaten (punten per vraag) van de eerste 5 of 10 leerlingen worden dan in een programma gezet van het Cito. Dat programma heet Wolf. Vervolgens worden de examens opgestuurd naar een andere school ergens in Nederland. Daar gaat de collega kijken of ik het goed heb nagekeken. Vervolgens hebben we contact met elkaar en bespreken we de resultaten. Als we het met elkaar eens zijn dan tekenen we daarvoor en gaan de gemaakte examens terug naar de school. Elk vak heeft daarvoor zijn eigen deadline. 

De examens van basis en kader hebben een tweede corrector binnen de eigen school. Daar voert cito alleen steekproeven bij uit. 

Op basis van de voorgeschiedenis (ik heb ze in februari overgenomen) van mijn klas verwacht ik dat andere scholen betere resultaten hebben en dat mijn klas niet heel representatief is. Al weet ik wel van collega’s in den lande dat het niet een makkelijk examen was. 

Hier nog drie examens, te verdelen over twee kinderen.

Dochter is klaar. Ze viel na het eten in slaap op de bank, werd om 20:00 wakker en is naar bed gegaan. Net even gekeken en in diepe slaap. Ze zal het nodig hebben!
Succes met de laatste loodjes!

Veel succes met de eindexamens nog en bedankt allen voor het invullen van mijn enquete, in mijn eerdere bericht in dit forum over zoekopdrachten die ouders invullen

Vandaag nog biologie en dan zit het erop.  Zoon gaat biologie studeren na de zomer,  dus hij wil dit examen graag goed doen.  Zijn docenten hadden gezegd dat de biologie-examens van de afgelopen jaren vrij gemakkelijk waren dus dat dat niet perse reptesentatief was als je voorafgaande examens oefende. We zullen zien.  
Ik ben al hartstikke trots en blij dat hij deze examens zo goed en relaxt is doorgekomen.  Met zijn ADHD is concentratie wel een ding en moet hij alles goed verdelen en plannen. Dat is volgens mij best goed gelukt.  

Het zit erop 🎉🎉🎉
Ging ook weer goed vandaag, dus ik ga er vanuit, dat ze gewoon geslaagd is.
Alleen Duits heeft ze verknald. Ze denkt zelf rond de 3, dat zal best meevallen denk ik. Maar zelfs een 3 hoeft geen probleem te zijn.

SuzyQFive

SuzyQFive

25-05-2023 om 17:57 Topicstarter

Zonnebloempje schreef op 25-05-2023 om 17:37:

Het zit erop 🎉🎉🎉
Ging ook weer goed vandaag, dus ik ga er vanuit, dat ze gewoon geslaagd is.
Alleen Duits heeft ze verknald. Ze denkt zelf rond de 3, dat zal best meevallen denk ik. Maar zelfs een 3 hoeft geen probleem te zijn.

Hoeft niet nee, als ze maar aan de 5,5 gemiddeld komt en aan de kernvakkenregel voldoet 👍🏻

Het is klaar  
Scheikunde, afhankelijk van de normering, zit tussen een 6 en 8.

En nu het wachten.....

SuzyQFive schreef op 25-05-2023 om 17:57:

[..]

Hoeft niet nee, als ze maar aan de 5,5 gemiddeld komt en aan de kernvakkenregel voldoet 👍🏻

Ja, klopt. Maar wiskunde B heeft ze nagekeken en kwam ze op een 9 uit. Dus alleen daarmee zou de die eventuele 3 al compenseren voor de 5.5 regel. De rest verwacht ze ook voldoende.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.