Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2023

Doet je kind examen dit jaar of ben je op een andere manier betrokken. Klets mee! 


-Nienke- schreef op 11-05-2023 om 19:41:

Ach wat sneu, Gingergirl!

Onze zoon doet mavo-examen en had dus vanmiddag Engels. Hij was al voor de eindtijd van het examen terug thuis! Hij had de tijd dus bij lange na niet nodig volgens hemzelf.. ik hoop maar dat hij het niet onderschatte. Hij staat er op zich goed voor, dus heb er wel vertrouwen in dat hij het haalt. Hij heeft ADHD, dus ook hier is concentratie wel een dingetje

Hier dus ook Engels vandaag... Met zeer stevige dyslexie helaas. Gelukkig heeft hij het (net)binnen de tijd kunnen maken. Vond het niet heel moeilijk. De kop is er af! Op naar wiskunde en dan krijgt hij idd zo'n leuke tosti! Vandaag had ik een lekkere koek en flesje drinken klaargezet...

Zoon had vandaag Engels. Voor vertrek naar school een paniekaanval. Wat een verdriet. Maar moed in gesproken en laten beseffen dat hij het kan. Goed in Engels, vorig jaar cambridge gehaald.

Na afloop heeft hij alle antwoorden gecontroleerd die hij op klad had overgeschreven en..... nul fout.

Hopelijk geeft dit hem meer zelfvertrouwen voor de rest. Morgen natuurkunde.

SuzyQFive

SuzyQFive

11-05-2023 om 21:54 Topicstarter

Crepe_au_fromage schreef op 11-05-2023 om 21:45:

Zoon had vandaag Engels. Voor vertrek naar school een paniekaanval. Wat een verdriet. Maar moed in gesproken en laten beseffen dat hij het kan. Goed in Engels, vorig jaar cambridge gehaald.

Na afloop heeft hij alle antwoorden gecontroleerd die hij op klad had overgeschreven en..... nul fout.

Hopelijk geeft dit hem meer zelfvertrouwen voor de rest. Morgen natuurkunde.

Wauw! Goed zeg! 
Lekker begin!

SuzyQFive

SuzyQFive

11-05-2023 om 21:57 Topicstarter

Een van mijn mentorleerlingen had zich verslapen 🥹. 
Gelukkig moeten ze bij ons een half uur voor het examen op school zijn. Dus ik belde diegene om 8:35 wakker 😅. Door de wekker geslapen. Gelukkig uiteindelijk net op tijd.

hier doet onze behoorlijk veel iAdh kind gespreid examen. Dit jaar 2 vakken waarvan 1 met schoolexamens is afgesloten en gehaald. Het andere vak volgt volgende week woensdag. We hopen op een succesverhaal om hem vertrouwen te geven. Hij staat een 7 en de proefexamens zijn goed gegaan (ondanks paniekaanvallen en overgeven). 

ik had een en ander klaargezet voor dochter; ontbijt en een kaart. Vond ze erg leuk.
Haar examen is heel goed gegaan,  ik hoop dat haar gevoel klopt, ze zit er wel eens naast...
@anomarie; wat is iAdh? Heb gegoogeld maar kwam niks zinnigs uit

IAdh is iets aan de hand

SuzyQFive schreef op 11-05-2023 om 21:54:

[..]

Wauw! Goed zeg!
Lekker begin!

Absoluut maar door de spanning wel de rest van de dag hoofdpijn en 's avonds nog overgegeven.

Ik hoop zo dat hij zich strakjes beter voelt.

SuzyQFive schreef op 11-05-2023 om 21:57:

Een van mijn mentorleerlingen had zich verslapen 🥹.
Gelukkig moeten ze bij ons een half uur voor het examen op school zijn. Dus ik belde diegene om 8:35 wakker 😅. Door de wekker geslapen. Gelukkig uiteindelijk net op tijd.

Hier moeten ze ook eerder aanwezig zijn. Wel zo handig vind ik

Wiskunde B was wel pittig zei zoonlief.  Denkt wel dat hij voldoende had maar vind wel dat het examen heel anders was dan die van voorafgaande jaren.  Hij heeft er 5 gedaan dus weet wel waar hij het over heeft.  

Vandaag dagje vrij en maandag geschiedenis en Natuurkunde. 

Mijn zoon vond wiskunde B ook erg lastig heeft het niet afgekregen.
Hij heeft het zichzelf aangeleerd via een thuis cursus (in 7 maanden)en miste de ervaring.
In juli zijn mondeling dus hopen dat hij daar zijn cijfer mee kan opkrikken.

Grietje2 schreef op 12-05-2023 om 11:10:

Mijn zoon vond wiskunde B ook erg lastig heeft het niet afgekregen.
Hij heeft het zichzelf aangeleerd via een thuis cursus (in 7 maanden)en miste de ervaring.
In juli zijn mondeling dus hopen dat hij daar zijn cijfer mee kan opkrikken.

Ook al is het niet helemaal naar wens gegaan, wat een doorzetter is je zoon. 

Grietje2 schreef op 12-05-2023 om 11:10:

Mijn zoon vond wiskunde B ook erg lastig heeft het niet afgekregen.
Hij heeft het zichzelf aangeleerd via een thuis cursus (in 7 maanden)en miste de ervaring.
In juli zijn mondeling dus hopen dat hij daar zijn cijfer mee kan opkrikken.

Ter geruststelling van je zoon. Ik heb ook Wiskunde B gedaan via een thuiscursus en was nog niet helemaal klaar met de stof. Ik had volgens mij een 4 of zo, maar ik heb dat met een mondeling ruim op kunnen halen en ben geslaagd.

We hopen ook op een positief mondeling 😀
Goed om te horen schemerlampje 

Grietje2 schreef op 12-05-2023 om 16:12:

We hopen ook op een positief mondeling 😀
Goed om te horen schemerlampje

15 jaar geleden was er nog geen mondeling wiskunde. Hoe gaat zo'n mondeling?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.