Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2023

Doet je kind examen dit jaar of ben je op een andere manier betrokken. Klets mee! 


Omdat hij staatsexamen doet krijgt hij ook een mondeling examen omdat hij cijfers heeft opgebouwd.
Je krijgt een opdracht die werk je uit en daar ga je dan over in gesprek.

Hoe ging het vandaag bij iedereen?
De stress was hier gelukkig gaan liggen, het onbekende is geweest.
Natuurkunde ging wel prima, 3 kwart van de punten gehaald dus dat zal wel goed zitten.

Crepe_au_fromage schreef op 12-05-2023 om 17:56:

Hoe ging het vandaag bij iedereen?
De stress was hier gelukkig gaan liggen, het onbekende is geweest.
Natuurkunde ging wel prima, 3 kwart van de punten gehaald dus dat zal wel goed zitten.

Fijn zeg.  Lekker voor het zelfvertrouwen

Due-scimmie schreef op 12-05-2023 om 17:38:

[..]

15 jaar geleden was er nog geen mondeling wiskunde. Hoe gaat zo'n mondeling?

Dat was er toen ook al als je staatsexamen deed. Ik heb toen een mondeling scheikunde, natuurkunde en wiskunde B gedaan. Het is 30 jaar geleden dus weet het niet precies meerkoet het ging. Ik heb daar op dat moment ook opgaven zitten maken met de examinatoren erbij. Ik moest bij een opgave ontbinden in factoren bijvoorbeeld. Ze waren onder de indruk van hoe snel ik dat deed. 😁 Maar daar was ik gewoon erg goed in.

Later hoorde ik ook van een docent op de universiteit, die ook wel examinator was, dat ze regelmatig zo cijferden dat het een voldoende werd als je op het randje zat. Als je gemiddelde dus op een 5,4 zou uitkomen, gaven ze een iets hoger cijfer zodat het een voldoende werd.

vandaag natuurkunde vwo….ik zit om 1330 ook in de zaal om t te maken. Samen met m’n leerlingen. Ik vind het ook elke keer weer spannend…dit is de derde keer dat ik  een V6 lesgeef…t voelt toch  ook altijd een beetje als mijn verantwoordelijkheid hoe ze t gaan  doen. 
En ik hoop dat t een beetje een ok examen is. Ze hebben al wiskunde b en ak gehad….allebei hadden niet echt heel goede ‘recensies’ . Hoop niet dat dit jaar de grote post-Corona klap kont, nu we voor t eerst geen versoepelingen, duimregelingen  of extra herkansingen meer hebben..

succes allemaal vandaag en deze week….we gaan t zien….

Ik lees met interesse jullie verhalen. Succes met de examens ❤️.

Even een vraag over staats examens en mondeling: als je Vavo onderwijs volgt, krijg je dan automatisch staats examens?
En dan dus ook automatisch een mondeling gedeelte?
En geldt dat voor vakken als Wiskunde B, Natuurkunde, Scheikunde en Biologie?
Weet iemand daar een antwoord op?

Zilver_gray schreef op 15-05-2023 om 07:45:

Ik lees met interesse jullie verhalen. Succes met de examens ❤️.

Even een vraag over staats examens en mondeling: als je Vavo onderwijs volgt, krijg je dan automatisch staats examens?
En dan dus ook automatisch een mondeling gedeelte?
En geldt dat voor vakken als Wiskunde B, Natuurkunde, Scheikunde en Biologie?
Weet iemand daar een antwoord op?

Nee als je Vavo doet heb je gewoon schoolexamens en die je mee aan de eindexamens zoals ze nu in deze periode worden afgenomen. 

IngridT schreef op 15-05-2023 om 07:26:

vandaag natuurkunde vwo….ik zit om 1330 ook in de zaal om t te maken. Samen met m’n leerlingen. Ik vind het ook elke keer weer spannend…dit is de derde keer dat ik een V6 lesgeef…t voelt toch ook altijd een beetje als mijn verantwoordelijkheid hoe ze t gaan doen.
En ik hoop dat t een beetje een ok examen is. Ze hebben al wiskunde b en ak gehad….allebei hadden niet echt heel goede ‘recensies’ . Hoop niet dat dit jaar de grote post-Corona klap kont, nu we voor t eerst geen versoepelingen, duimregelingen of extra herkansingen meer hebben..

succes allemaal vandaag en deze week….we gaan t zien….

Hier inderdaad vandaag geschiedenis en daarna nog Natuurkunde. Echt balen dat natuurkunde net op de dag is dat hij nog een examen heeft (enige keer), toch lastig met de concentratie. 

Vandaag staat Engels op het programma.

Kimdekim 2 grote vakken op 1 dag zwaar hoor.


Hier heeft kind geschiedenis en biologie vandaag (havo). Geschiedenis zal wel lukken zegt ze maar tegen bio ziet ze op. Ze heeft best wat oude examens gemaakt en die gingen niet zo goed en ze staat er ook niet zo goed voor. Kaarsje brandt en duimen maar. 

Bakblik schreef op 15-05-2023 om 08:09:

[..]

Nee als je Vavo doet heb je gewoon schoolexamens en die je mee aan de eindexamens zoals ze nu in deze periode worden afgenomen.

Ah thnks Bakblik!

IngridT schreef op 15-05-2023 om 07:26:

vandaag natuurkunde vwo….ik zit om 1330 ook in de zaal om t te maken. Samen met m’n leerlingen. Ik vind het ook elke keer weer spannend…dit is de derde keer dat ik een V6 lesgeef…t voelt toch ook altijd een beetje als mijn verantwoordelijkheid hoe ze t gaan doen.
En ik hoop dat t een beetje een ok examen is. Ze hebben al wiskunde b en ak gehad….allebei hadden niet echt heel goede ‘recensies’ . Hoop niet dat dit jaar de grote post-Corona klap kont, nu we voor t eerst geen versoepelingen, duimregelingen of extra herkansingen meer hebben..

succes allemaal vandaag en deze week….we gaan t zien….

Ik ben benieuwd wat je ervan vind.

Hier dochter vanmiddag ook VWO Natuurkunde. Wiskunde B was volgens haar inderdaad ‘fucking moeilijk’. Maar ze had het wel goed gemaakt.


Hier het enige examen van deze week, wiskunde

Mijn dochter heeft in april haar theorie examen gedaan vmbo kader.
En heeft volgende week haar praktijk examen.
🤞

Geschiedenis viel mee zei mijn zoon. Wel veel had zo'n beetje de hele tijd nodig.  Hoop dat natuurkunde ook meevalt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.