Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Feestje meiden van 14


Mamali

Mamali

29-08-2021 om 18:31 Topicstarter

irmama schreef op 29-08-2021 om 18:29:

[..]

Welke puinzooi snachts opruimen?

En je ontbijt toch niet tegelijkertijd???

Dat ging over als ze een feestje met meerdere vriendinnen geeft s'avonds.. Je heel de avond verstoppen en om 12 nog puin ruimen.. 

Mamali schreef op 29-08-2021 om 18:30:

[..]

Denk niet dat ze erop zitten te wachten dat ik erbij kom zitten..

maar wat is het probleem dan? 1 keer een feessie of 1 persoon te slapen en jij maakt er bijna een wereld probleem van. Sneu voor je dochter

Mamali

Mamali

29-08-2021 om 18:33 Topicstarter

Ik vroeg trouwens tips voor buiten de deur, en ik krijg alleen maar te horen dat ik het toch vooral thuis moet doen.. Dat was de vraag toch niet? 

Mamali schreef op 29-08-2021 om 18:31:

[..]

Dat ging over als ze een feestje met meerdere vriendinnen geeft s'avonds.. Je heel de avond verstoppen en om 12 nog puin ruimen..

 


Waarschuwing


Geen kwetsende opmerkingen.

Forumbeleid en huisregels

Alle forumberichten worden
beoordeeld door de moderators of het forumbeheer en over deze
beslissingen is geen discussie mogelijk.

1. Gedrag

1.2 Het is niet toegestaan anderen te beledigen of opzettelijk te kwetsen.



Mamali schreef op 29-08-2021 om 18:33:

Ik vroeg trouwens tips voor buiten de deur, en ik krijg alleen maar te horen dat ik het toch vooral thuis moet doen.. Dat was de vraag toch niet?

Als je dochter het graag thuis wil doen én niks buitenshuis wil doen dan komen hier vooral ideeën voor thuis.

Ze is (bijna) 14, geen 5.

Een "verplicht" feestje buitenshuis is natuurlijk niets voor zo'n 14-jarige.


Ik zou zelf als 14-jarige dan nog liever geen feestje hebben dan dat er niet eens 1 vriendin mag blijven logeren.

En verplicht buitengestuurd worden zou ik helemaal niks vinden. Veel kans dat ik dan gewoon niet terugkom en mijn verjaardag wel vier bij die vriendin thuis of in de kroeg.

Mamali

Mamali

29-08-2021 om 18:35 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 29-08-2021 om 18:32:

[..]

maar wat is het probleem dan? 1 keer een feessie of 1 persoon te slapen en jij maakt er bijna een wereld probleem van. Sneu voor je dochter

We gaan op haar verjaardag naar de Efteling met haar broer, ze krijgt een nieuwe fiets en ik vier haar verjaardag nog thuis.. Dus ze komt niet echt iets te kort dacht ik.. 


Mamali

Mamali

29-08-2021 om 18:37 Topicstarter

Marty1984 schreef op 29-08-2021 om 18:34:

[..]

Als je dochter het graag thuis wil doen én niks buitenshuis wil doen dan komen hier vooral ideeën voor thuis.

Ze is (bijna) 14, geen 5.

Een "verplicht" feestje buitenshuis is natuurlijk niets voor zo'n 14-jarige.


Ik zou zelf als 14-jarige dan nog liever geen feestje hebben dan dat er niet eens 1 vriendin mag blijven logeren.

En verplicht buitengestuurd worden zou ik helemaal niks vinden. Veel kans dat ik dan gewoon niet terugkom en mijn verjaardag wel vier bij die vriendin thuis of in de kroeg.

Er staat niet dat ze het graag thuis wil doen hé.. Er staat dat ze daar voorstelde en dat ze voor buiten de deur nog niet echt ideeën heeft.. 

Ze heeft paar sinds kort echt aansluiting op school dus dit word eerste verjaardag op middelbare school dat ze iets wil doen.. 

Mamali

Mamali

29-08-2021 om 18:38 Topicstarter

irmama schreef op 29-08-2021 om 18:34:

[..]

Ik vind echt dat je enorm zeurt, over 1 middag/ avond/ nacht.

Mag er normaal ook niemand logeren?

Je weet toch helemaal niet in wat voor situatie ik zit? Ik kan het nu moeilijk opbrengen door omstandigheden, altijd dat oordelen op dit forum.. 

Mamali schreef op 29-08-2021 om 18:30:

[..]

Denk niet dat ze erop zitten te wachten dat ik erbij kom zitten..

Je hoeft er ook niet bij te blijven maar wel even leuk kennismaken als een gezellige moeder. Vind je het zelf dan niet fijn om te weten met wie ze omgaat? 

ik snap het helemaal, als je niet thuis wil laten vieren - het is wel handig om te bedenken dat het op een gegeven moment echt veel makkelijker en gezelliger wordt als je klein begint en het vooral niet koppelt aan verjaardag in het begin.
Risico is dat je dochter op een gegeven moment echt alleen maar bij anderen logeert, op de leeftijd dat je haar niets kunt verbieden (maar je wel baalt dat zij nooit mensen thuis uitnodigt). 

Dus verzin nu een combi van thuis en bijv een spannende avondwandeling en breng de meiden thuis?
Gr Angela

Mamali schreef op 29-08-2021 om 18:38:

[..]

Je weet toch helemaal niet in wat voor situatie ik zit? Ik kan het nu moeilijk opbrengen door omstandigheden, altijd dat oordelen op dit forum..

Dan laat je ze high tean of zwemmen oid

Klimbos, arcadehal, poolen, bowlen, midget/glowgolf, suppen, zwemmen, tikibad, proefles aerial yoga, paardrijden. Ook een beetje budgetafhankelijk natuurlijk, maar ik roep maar wat dingen. 

Heb je een bowlingbaan in de buurt? Dat vinden ze hier vaak wel leuk. En dan daar ook wat eten. Dat kan bij de meeste banen wel volgens mij.

Maree schreef op 29-08-2021 om 18:48:

Klimbos, arcadehal, poolen, bowlen, midget/glowgolf, suppen, zwemmen, tikibad, proefles aerial yoga, paardrijden. Ook een beetje budgetafhankelijk natuurlijk, maar ik roep maar wat dingen.

Zwemmen of bowlen, goed idee! Frietje toe en klaar.

Ik ben er ook niet zo van, dus mijn kinderen deden logeerpartijtjes meestal bij hun vader Toch is het best te doen met 14 jaar. Dan kunnen ze alles zelf regelen en ruimen ook zelf de rommel op. Het enige nadeel is dan dat je van pakweg 19.00 uur tot 12.00 de volgende dag even moet zorgen dat je decent rondloopt.
En als het toch buiten de deur moet, ‘s avonds bowlen is helemaal in hier momenteel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.