Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Feestje meiden van 14


Mallebeppie schreef op 29-08-2021 om 21:56:

[..]

Sorry, maar ik begrijp niet waarom mijn post als veroordelend of provocerend/oordelend gezien werd?

Misschien moet je het bericht dan beter lezen? Het staat erbij.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

29-08-2021 om 22:01

Heidi-Forumbeheer schreef op 29-08-2021 om 21:58:

[..]

Misschien moet je het bericht dan beter lezen? Het staat er gewoon bij.

Dat heb ik gedaan,  uiteraard.  En ik begrijp het nog steeds niet. 

Excuses dan maar...al snap ik het niet zo goed.

Mallebeppie schreef op 29-08-2021 om 22:01:

[..]

Dat heb ik gedaan, uiteraard. En ik begrijp het nog steeds niet.

Excuses dan maar...al snap ik het niet zo goed.


Bovenstaand bericht is onnodig kwetsend en oordelend. Het is verwijderd.

Je bericht was veroordelend en kwetsend naar to. Jij kunt niet weten wat zij wel en niet kan of moet. Beperk je adviezen tot de vraag in het openingsbericht.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

29-08-2021 om 22:20

Heidi-Forumbeheer schreef op 29-08-2021 om 22:07:

[..]


Bovenstaand bericht is onnodig kwetsend en oordelend. Het is verwijderd.

Je bericht was veroordelend en kwetsend naar to. Jij kunt niet weten wat zij wel en niet kan of moet. Beperk je adviezen tot de vraag in het openingsbericht.

En zo was het niet bedoeld.  Het is echt de interpretatie van de lezer. 

Ik kan inderdaad niet weten wat zij wel of niet kan. Daarom probeerde ik ook te begrijpen waarom ze wel een dag naar de Efteling kan, maar het te zwaar voelt/is om thuis één logé te ontvangen.  

Ik snap dat het een off topic vraag is, maar kwetsend of veroordelend was het niet bedoeld. 

Maar goed, ik stap er bij weg.

Ik hoop dat haar dochter alsnog een fijne verjaardag zal hebben. 

thuis pizza eten en daarna naar de bios?

Alpacawandeling met high tea, suppen, escaperoom, een workshop die past bij de interesses van je dochter, een dagje met die beste vriendin naar een andere stad of dierentuin.

Mijn dochters gaan vanaf een jaar of 13 niet meer echt ergens heen voor een 'feestje'. Ze nodigen meestal rond een uur of 4/5 een paar vriendinnen uit. Vaak eten we iets wat tijd kost, zelf pizza of sushi maken, een high tea, gourmetten zoiets.  Voor s'avonds  zorgen we voor genoeg eten en drinken en verder regelen ze het zelf. Ze luisteren muziek, nemen tik toks op, kijken een film en dat is het zo ongeveer. Als je iets makkelijks wil doen kan je natuurlijk ook eten bestellen. Als er bij ons thuis een feestje is ben ik een deel van de tijd gewoon beneden maar ik ga ook vaak naar boven,  of in de tuin zitten, of thee drinken bij de buurvrouw ofzo. Ze redden zich wel. Ik ben er niet expres wel of niet bij maar doe gewoon mijn eigen ding en laat de meiden ook lekker hun eigen ding doen . Wil je het niet te vermoeiend hebben dan zou ik het gewoon kort houden. Bijvoorbeeld om 5 uur komt iedereen, samen eten, paar uur eigen invulling, en om half 10 gaat iedereen weer. Ook opruimen kunnen ze prima zelf. Ik denk dat je er niet te druk om hoeft te maken. 
Als je het niet thuis wil doen dan kan ze misschien met een paar vriendinnen ergens eten, bij een sushirestaurant of pizzeria ofzo? Of naar de bioscoop? Verder zou ik het echt niet weten. Ik zie om heen dat kinderen op deze leeftijd niet echt meer ergens heen gaan voor een feestje.

Toen mijn tweeling 14 werd hadden we er net een baby bij en ik wilde daarom liever ook geen thuisfeest. Ze zijn toen met vrienden gaan bowlen en eten bij de pizzeria. Ze waren heel positief erover (ook de gasten.) Ik was er zelf niet bij maar op de foto's zag  het er gezellig uit. 

Mamali

Mamali

29-08-2021 om 23:19 Topicstarter

Ze is laatst met 1 van die vriendinnen naar Duinrel geweest als feestje.. Nu vind ik dat een beetje te gek, maar op zich kan buiten de deur dus nog wel.. 
We gaan het even bekijken allemaal.. 
Bedankt iedereen voor de tips iiig.. 

Ik zit zo even te bedenken wat ik deed op mijn 14e, maar geloof ik niet heel veel.

Maar was ik wel leuk had gevonden was een high tea met een vriendin. Omdat het lekker is en omdat je toch een beetje volwassen gevoel daar bij krijgt.

Zusterclivia schreef op 30-08-2021 om 08:23:

Ik zit zo even te bedenken wat ik deed op mijn 14e, maar geloof ik niet heel veel.

Maar was ik wel leuk had gevonden was een high tea met een vriendin. Omdat het lekker is en omdat je toch een beetje volwassen gevoel daar bij krijgt.

Ik weet nog dat ik toen in een andere stad naar de bios mocht met een stel vriendinnen en dat we toen de laatste bus naar huis hadden gemist.....mobieltjes hadden we niet toen. Mijn ouders doodongerust en boos. We waren gezellig gaan lopen met z'n allen.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

30-08-2021 om 08:35

Zou een jumpsquare iets voor haar zijn, of zijn ze daar te oud voor? 

en één vriendin meenemen naar de efteling dan? Heb je het in 1 dag gehad en je gaat er toch heen

Mamali

Mamali

30-08-2021 om 09:00 Topicstarter

Valdemar schreef op 30-08-2021 om 08:35:

Zou een jumpsquare iets voor haar zijn, of zijn ze daar te oud voor?

Staat in de op dat ze dat niet leuk vind 😉

Mamali

Mamali

30-08-2021 om 09:01 Topicstarter

duizel schreef op 30-08-2021 om 08:44:

en één vriendin meenemen naar de efteling dan? Heb je het in 1 dag gehad en je gaat er toch heen

Dat is geen optie,omdat haar broer ook meegaat.. Zit een reden achter dat we nog even met zijn drieën iets leuks gaan doen, maar daar wil ik verder niet over uitweiden.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.