Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Feestje meiden van 14


ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

29-08-2021 om 18:53

Wat vervelend dat je je niet goed voelt TO. Ik kan me wel voorstellen dat je er dan tegenop ziet om je zo lang onprettig te voelen in je eigen huis. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik als 14-jarige ook niet had zitten wachten op een feestje buitenshuis. Dat zou ik kinderachtig hebben gevonden denk ik. Pubers willen vaak toch vooral samen rondhangen.

Kan je geen compromis sluiten? Een filmavondje of bbq of zo, maar dat je ze wel 's avonds nog even thuisbrengt? Dan is het misschien wat overzichtelijker (je kan zelf eventueel ook nog een vriendin vragen die avond om jou gezelschap te houden) en dan sluit je wel aan bij wat je dochter graag wil.

Mamali

Mamali

29-08-2021 om 19:10 Topicstarter

Kijk daar zitten zeker leuke tips bij, vind ik dan haha.. Zal het eens met haar overhebben hoe ze erover denkt.. 

14 is al best wel een leeftijd waarop je niet meer acteert naar je kind toe dat je altijd een fris en fruitige supermom bent toch? En ook een leeftijd waarop je prima je eigen leeggegeten en leeggedronken verpakkingen kan opruimen en pannen, bestek, borden en glazen en dergelijke kan schoonmaken/in de vaatwasser kan zetten (samen met een logerend vriendinnetje), dus daar zou ik me niet druk over maken.

Bovenstaande zou ik dus combineren: jij gunt je dochter haar feestje als ze dat graag binnenshuis wil en zij heeft begrip voor haar moeder die het moeilijk heeft door het huis netjes te houden.

Maar kan ze dan niet zelf iets bedenken? Ze wordt 14, dan hoef je als ouders toch niet meer naar zo'n feest om te kijken los van boodschappen doen en ruimte (of vervoer) beschikbaar stellen? Als jij het niet thuis wil, kun je haar zeggen dat ze iets mag bedenken voor x euro per persoon, binnen een straal van y kilomter en maximaal z personen als het niet op de fiets kan.

Heb je tegenwoordig niet meer op vrijdagavond discobowlen of discozwemmen, maakt het net even lekker. Kan me voorstellen dat gewoon bowlen of zwemmen niet zoveel aan is op die leeftijd. 

Mamali

Mamali

29-08-2021 om 19:42 Topicstarter

MamaE schreef op 29-08-2021 om 19:23:

Maar kan ze dan niet zelf iets bedenken? Ze wordt 14, dan hoef je als ouders toch niet meer naar zo'n feest om te kijken los van boodschappen doen en ruimte (of vervoer) beschikbaar stellen? Als jij het niet thuis wil, kun je haar zeggen dat ze iets mag bedenken voor x euro per persoon, binnen een straal van y kilomter en maximaal z personen als het niet op de fiets kan.

Staat in de OP dat ze het zelf ook niet goed weet.. 

Boulderen is ook nog leuk! 

Hoe groot is je tuin?

Kun je er een tent in kwijt? Dan zou je dochter kunnen laten kamperen in de tuin. Ontbijt klaarzetten in een kratje bij de deur (kan ze zelf). Jij lekker uitslapen.

Mamali

Mamali

29-08-2021 om 20:35 Topicstarter

Amaranth schreef op 29-08-2021 om 20:26:

Hoe groot is je tuin?

Kun je er een tent in kwijt? Dan zou je dochter kunnen laten kamperen in de tuin. Ontbijt klaarzetten in een kratje bij de deur (kan ze zelf). Jij lekker uitslapen.

Leuk idee maar heb alleen tegels en ook geen tent haha 

Hier pizarette, gourmetten of uitgebreid eten. Daarna film kijken of chillen. We gaan lekker uit eten en pakken zelf een filmpje. 

Mamali

Mamali

29-08-2021 om 21:47 Topicstarter

Mallebeppie schreef op 29-08-2021 om 21:22:

[..]


Quote is verwijderd

En wederom is dit weer ot.. Ik vraag niet wat je ervan vind, ik vraag tips.. 

En mijn kind lijd nergens onder.. 

Waarschuwing


Mallebeppie schreef op 29-08-2021 om 21:22:

[..]



Forumbeleid en huisregels



Alle forumberichten worden beoordeeld door de moderators of het forumbeheer en over deze beslissingen is geen discussie mogelijk.


1. Gedrag


1.1 Het is niet toegestaan te provoceren. Hiermee bedoelen we het opzettelijk uitlokken van een reactie of iemand anders uitdagen.

1.2 Het is niet toegestaan anderen te beledigen of opzettelijk te kwetsen.

Bovenstaand bericht is onnodig kwetsend en oordelend. Het is verwijderd.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

29-08-2021 om 21:54

Mamali schreef op 29-08-2021 om 21:47:

[..]

En wederom is dit weer ot.. Ik vraag niet wat je ervan vind, ik vraag tips..

En mijn kind lijd nergens onder..

Ouders die problemen hebben,  of niet goed in hun vel zitten.  Natuurlijk hebben kinderen daar in meer of mindere mate hinder van. En 14 jarigen zijn niet achterlijk.

Ik probeer te begrijpen hoe het kan dat je een dag naar de Efteling wel trekt, maar 1 logé voor 1 nacht niet.  

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

29-08-2021 om 21:56

Heidi-Forumbeheer schreef op 29-08-2021 om 21:51:

Waarschuwing


[..]




Alle forumberichten worden beoordeeld door de moderators of het forumbeheer en over deze beslissingen is geen discussie mogelijk.

1. Gedrag
1.1
Het is niet toegestaan te provoceren. Hiermee bedoelen we het opzettelijk uitlokken van een reactie of iemand anders uitdagen.

1.2 Het is niet toegestaan anderen te beledigen of opzettelijk te kwetsen.





Bovenstaand bericht is onnodig kwetsend en oordelend. Het is verwijderd.

Sorry, maar ik begrijp niet waarom mijn post als veroordelend of provocerend/oordelend gezien werd?

Mamali

Mamali

29-08-2021 om 21:56 Topicstarter

Mallebeppie schreef op 29-08-2021 om 21:54:

[..]

Ouders die problemen hebben, of niet goed in hun vel zitten. Natuurlijk hebben kinderen daar in meer of mindere mate hinder van. En 14 jarigen zijn niet achterlijk.

Ik probeer te begrijpen hoe het kan dat je een dag naar de Efteling wel trekt, maar 1 logé voor 1 nacht niet.

Dat hoef je toch ook niet te begrijpen? En ik hoef geen verantwoording af te leggen.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.