Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Marieke

Marieke

24-05-2014 om 11:17

Folders bezorgen


Astrid

Astrid

02-06-2014 om 15:43

ik geef het op

Kaaskopje en anderen je/jullie hebt/hebben me prima verwoord, dank je wel daarvoor.
Parg moet je dan ook wel even de rest van de vertalingen opzoeken: onaangenaam persoon staat erbij en zo heb ik dat gebruikt, flauw om alleen de andere betekenissen citeert.
Mijn kinderen zijn allang volwassen; denk wat je wilt, ik weet hoe het zit en zelfs anderen blijkbaar. Als je het niet wilt zien: prima.
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/parg

Aanvaardbaar gedrag

Aanvaardbaar gedrag leren kinderen als je ze het goede voorbeeld geeft en met respect met ze omgaat. Ook als ze er niet bij zijn, ook als het even heel erg moeilijk is. Aanvaardbaar gedrag leren ze niet van gebrek aan respect. En natuurlijk maakt iedereen fouten, ik kan je er direct een paar van mijzelf opnoemen, maar dat is gebrek aan repertoire en tekst. Blijkbaar moet je als ouder ook bijleren.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-06-2014 om 17:49

Respect

Wie in dit draadje behandelt zijn kinderen dan met gebrek aan respect?

'Grappig' genoeg kreeg ik dit net binnen via Facebook:

http://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/320065/hoe-overleef-je-je-puber-7-tips.html

Ik denk dat je de meeste tips ook wel goedvindt, maar deze:

2. Onthou dat je het recht hebt en zelfs de plicht om gedragsregels op te stellen. Hoe je dat doet is wel van belang: loze dreigementen werken niet, hysterisch worden ook niet. Straf soms wel, soms niet

Dat is waar het om gaat bij ons meningsverschil. Er moeten regels zijn. En regels opstellen betekent automatisch dat je zo hier en daar aangeeft waar jouw grenzen liggen.
Wij zijn nooit zo van de regels opstellen geweest, maar gaandeweg ontkom je er toch niet aan.

Hihihi

"Realiseer je dat gescheld en getier een uiting is van normale ontwikkeling. Waarschijnlijk leidt dit gedrag tot het uitgroeien tot een gezonde, zelfverzekerde volwassene"

Lead by example

Nog een: "10. lead by example, not by words." een reactie onder het facebookbericht. Daar kan ik het wel mee eens zijn.
Maar ik moest wel een beetje lachen om het gescheld en getier. Dat geeft ouders een vrijbrief, goede voorbeeld nietwaar.Hihihi.

Kaaskoppen,

Bedankt voor die link. Punten 3, 4 en 5 staan voor quality-time; tijd maken voor elkaar.

Het hele gevaar van woordgebruik is natuurlijk dat een woord anders kan worden opgevat als dan je bedoelt.
Dit geldt voor pargjes, alhoewel een onaangenaam persoon ook niet erg positief klinkt, maar ook voor de eerder genoemde afkorting die meerdere betekenissen kent.
Om misvattingen te voorkomen, kam men beter schrijven wat men bedoelt.

Autocorrectie

Sorry, kaaskoppen moet Kaaskopje zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-06-2014 om 22:56

Kaaskoppen

Ik ben maar alleen)

folders bezorgen in kar

In plaats van fietstassen kun je beter een fietskar nemen. Kun je meer folders meenemen in een keer en staat steviger.

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2014 om 18:48

Die moet je wel hebben

Speciaal een kopen vind ik niet in verhouding staan tot de verdienste.

Even zoeken

Wij kregen de kar van de voorganger en hebben hem doorgegeven aan de opvolger. Als ik er een (tweedehands) had moeten kopen had ik hem waarschijnlijk doorverkocht. Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2014 om 23:39

Tsjor

Ja, als je er een kunt krijgen is dat wel prettig natuurlijk. Ik vond het als 'groot mens' vaak al ongemakkelijk met een volgepakte fiets, laat staan hoe dat voor een 13 jarige is. Een kar is ook veiliger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.