Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-12-2014 om 08:42
Gistermiddag ging mijn dochter van 13 in haar eentje naar de binnenstad. Dat mocht. Ik vroeg een paar keer of ze echt alleen wilde, of dat ze met iemand had afgesproken, maar nee, ze ging gewoon alleen. Ze kwam laat thuis en ik stelde haar weer die vraag. Toen kwam het eruit: ze had een afspraak gehad met een jongen van 16 uit een andere stad, die ze had leren kennen op een app. Die app had ik een keer gezien en ze moest hem van mij verwijderen. Het is een app waarvan ik de naam vergeten ben, het gaat over vriendschapstestjes maar er zit ook een tinder-achtige functie in om nieuwe mensen te leren kennen. Zo kent ze deze jongen dus.
Het verhaal kwam eruit en tranen en spijt en nee nee ze zal nooit meer liegen. Even later: mogen we zondag weer afspreken? Ik neig naar nee. Door te liegen en stiekem af te spreken heeft ze dit verbruid.
Het afspraakje zelf ging overigens goed, ze hebben gewoon zitten kletsen, het was heel gezellig. Ik heb foto´s gezien van die jongen, zijn facebookpagina, gegoogled. Het ziet er allemaal vrij normaal uit, ik ben niet zo bang dat het een gevaarlijke gek is of zo.
Maar ondertussen heeft ze de hele dag alleen maar contact met hem. Dat kan natuurlijk als je verliefd bent, maar ze is wel 13, en hij 16. En ze heeft hem stiekem ontmoet via een verboden app en daarna stiekem live.
Wat nu? Dochter zit in spanning of ze hem nog mag zien. Ik heb gezegd dat ik het er met mijn man over moet hebben. Die zag ik net heel eventjes en hij vindt het ook allemaal niet prettig zoals het is gegaan, hij neigt dus ook naar nee. Ik spreek mijn man op zijn vroegst vanavond laat weer.
Wat vinden jullie?
05-01-2015 om 12:25
Leuk toch Lou
Ik kan me je bezorgdheid helemaal voorstellen, wij hebben ook een dochter van 13, maar wij zitten op dit moment precies aan de andere kant: Onze zoon van 16 heeft sinds een paar maanden verkering met een meisje van 13. Gelukkig niet uit een hele andere stad maar uit een naburig dorp dus ze kunnen naar elkaar op de fiets. Zoon is redelijk jong voor zijn leeftijd en vriendinnetje is haar tijd ver voor uit dus ze passen wat dat betreft prima bij elkaar. Vind het zo leuk om die twee samen verliefd te zien zijn, kan er van genieten. En idd: kennis maken met de ouders als dat mogelijk is.
05-01-2015 om 18:42
Puck ea
Wat leuk Puck om dat te horen! Deze vriend van mijn dochter lijkt me ook nogal jong voor zijn leeftijd en onze dochter is ook haar tijd vooruit, ze lijken allebei zo ongeveer 14, 15, hij eigenlijk nog eerder jonger dan zij dan andersom. Ze zijn vooral erg lief voor elkaar en daar word ik dan weer blij van.
En alle anderen, ik had nog niet bedankt zie ik. Heel veel dank voor alle reacties, heeft me echt geholpen en gerustgesteld. De tip van de jongen hier thuis uitnodigen is dus al een tijdje geleden uitgevoerd en heeft zeer goed uitgepakt. Let love rule
09-01-2015 om 08:58
Fijn
dat je een update hebt gegeven en dat we nu stiekem kunnen meegenieten van deze kalverliefde.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.