Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Geld cadeau

Meesje

Meesje

30-08-2026 om 19:58 Topicstarter

Frisdrank1972 schreef op 30-08-2026 om 19:52:

[..]

Uitnodigingen gaan toch via Whatsapp tegenwoordig, dus dan wist je het toch wanneer ze het gingen vieren. Is erg lang geleden dat ik er een kreeg via de post. Vind het wel raar dat je niks voor je zus of zwanger koopt. Kopen die 2 wel altijd iets voor jou?

De uitnodiging kwam tijdens hun vakantie en het feest was op de dag van thuiskomst. Ook als de uitnodiging via whatsapp kwam. Dus dan is er weinig mogelijkheid om een cadeau te kopen. Neem aan dat december dat bedoelt.

Maar dat is dan een handige gelegenheid om geld te geven 😉

Frisdrank1972 schreef op 30-08-2026 om 19:49:

[..]

Maar je houdt het wel bij dus.

Meestal niet en kan het me niks schelen. Dit dus wel omdat het vrij specifiek was. Het was geen tastbaar cadeau maar een bon om iets te gaan doen. 

Wij hadden zelf ook zoiets dus bedacht en man vroeg zich af het gek was dat wij hem het dubbele gaven van hij zelf kreeg. 

Frisdrank1972 schreef op 30-08-2026 om 19:52:

[..]

Uitnodigingen gaan toch via Whatsapp tegenwoordig, dus dan wist je het toch wanneer ze het gingen vieren. Is erg lang geleden dat ik er een kreeg via de post. Vind het wel raar dat je niks voor je zus of zwanger koopt. Kopen die 2 wel altijd iets voor jou?

Ze kopen nooit iets voor mij en die uitnodiging kwam inderdaad via mijn app, tijdens mijn vakantie ga ik me niet druk maken over aankomende verplichtingen op de dag van thuiskomst. 

Decembermamma schreef op 30-08-2026 om 20:22:

[..]

Ze kopen nooit iets voor mij en die uitnodiging kwam inderdaad via mijn app, tijdens mijn vakantie ga ik me niet druk maken over aankomende verplichtingen op de dag van thuiskomst.

Oh dan snap ik het wel dat je niks voor ze koopt. Ik vind verjaardagen wel leuk en zie ze niet als verplichtingen.

Frisdrank1972 schreef op 30-08-2026 om 20:23:

[..]

Oh dan snap ik het wel dat je niks voor ze koopt. Ik vind verjaardagen wel leuk en zie ze niet als verplichtingen.

Als het niet bij mijn familie is zie ik het niet als verplichting hoor. Helaas niet zo'n hele goede band met ze maar de kinderen heb ik dus wel een zwak voor. 

wij doen voor de volwassenen al geen kado's meer. Iedereen koopt toch wat hij/zij nodig heeft en het wordt soms een heen en weer gegeef van kadobonnen. 

Voor de jongeren doe ik meestal een kadokaart van Bol.com, Fashioncheque of Myjewellery. Altijd goed

buufie schreef op 30-08-2026 om 20:37:

wij doen voor de volwassenen al geen kado's meer. Iedereen koopt toch wat hij/zij nodig heeft en het wordt soms een heen en weer gegeef van kadobonnen.

Voor de jongeren doe ik meestal een kadokaart van Bol.com, Fashioncheque of Myjewellery. Altijd goed

Ja hier ook geen cadeaus voor de volwassenen. Vind dat wel fijn, dat je niet (voor mijn gevoel) plichtmatig prullaria uit hoeft te wisselen. 

Mischa83 schreef op 30-08-2026 om 20:58:

[..]

Ja hier ook geen cadeaus voor de volwassenen. Vind dat wel fijn, dat je niet (voor mijn gevoel) plichtmatig prullaria uit hoeft te wisselen.

Dat vind ik ook! Alleen mijn moeder komt nog steeds met lijstjes aan voor verjaardagen en moederdag. 

Iets in huis neerzetten omdat de gever komt, daar snap ik ook niks van. Grote kans dat ik dat zou vergeten. Ik vind het al heel wat als ik mijn huis enigszins op orde heb en gezorgd heb voor wat lekkers bij de koffie. Als ik dan ook nog moet bedenken wat ik ooit gekregen heb van wie en waar het staat (als ik het nog heb), vraag je me eigenlijk al te veel.

Wij doen voor volwassenen ook geen cadeaus in de familie. Maar mijn ouders willen wel hun kinderen wat geven. En hebben daar ook een belachelijk hoog budget voor bedacht waarvoor ik dan elk jaar wat moet bedenken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.