Anouk1234
19-09-2026 om 07:19
Help mijn dochter wil naar Albufera
Mijn dan nog net geen 17 jarige dochter wil volgende zomer met 8 vriendinnen naar Albufera. Mijn man en ik zien dat om meerdere redenen niet zitten. Zouden jullie je dochter van (bijna) 17 naar Albufera laten gaan?
Nick90
20-09-2026 om 19:55
Frisdrank1972 schreef op 20-09-2026 om 15:43:
[..]
Als dat niet lukt, dan is jouw probleem gelijk opgelost. Maar als ze het wel voor elkaar kan krijgen, zou je haar gewoon moeten laten gaan. In het ergste geval krijgen de meiden ruzie en dan is dat een wijze les voor je dochter.
Dus we moeten onze kinderen opvoeden tot zelfstandige volwassenen maar als het over een vakantie zonder ouders gaat moet het kind dat ineens helemaal zelf regelen en betalen? Wat is de gedachte hierover dan? Dat je je kind wil leren dat het echt niet zelfstandig kan bestaan en de ouder altijd in handbereik moet zijn? Dat vakanties geld kosten? Snap dit soort bezwaren oprecht niet.
Frisdrank1972
20-09-2026 om 20:05
Nick90 schreef op 20-09-2026 om 19:55:
[..]
Dus we moeten onze kinderen opvoeden tot zelfstandige volwassenen maar als het over een vakantie zonder ouders gaat moet het kind dat ineens helemaal zelf regelen en betalen? Wat is de gedachte hierover dan? Dat je je kind wil leren dat het echt niet zelfstandig kan bestaan en de ouder altijd in handbereik moet zijn? Dat vakanties geld kosten? Snap dit soort bezwaren oprecht niet.
Ja, dat vakantie een luxe is en dat je het moet kunnen betalen. Daarnaast het regelen van een vakantie met een groep meiden lijkt mij een perfecte manier om te leren samenwerken. Hoe zie jij het dan voor je? Dat 9 moeders voor hun bijna volwassen dochters die vakantie maar in elkaar flansen en dan het nog betalen ook. Ik dacht altijd kind kan gratis met ons op vakantie of een bijbaantje nemen en zelf zijn/haar vriendenvakantie bij elkaar sparen.
Damoontje
20-09-2026 om 20:17
Nick90 schreef op 20-09-2026 om 18:45:
[..]
Dat was vroeger helemaal leuk, tegenwoordig is een vakantie in Nederland niet meer te betalen hoor
Ok, TO kwam zelf met het idee van Renesse volgens mij. Ik ga voor de gein eens opzoeken wat dat kost.
Nick90
20-09-2026 om 20:43
Damoontje schreef op 20-09-2026 om 20:17:
[..]
Ok, TO kwam zelf met het idee van Renesse volgens mij. Ik ga voor de gein eens opzoeken wat dat kost.
Doe dat en surprise yourself
Kimdekim
20-09-2026 om 21:32
Renesse is ellende hoor. Vieze bedoening en ook nog eens kans op slecht weer. Mijn nichtje is er geweest en die is dus midden in de nacht opgehaald. Stond snachts ineens een vreemde dronken jongen naast haar bed. Die tenten kunnen zo open. Dan kan je beter gewoon in een hotel zitten met sleutel.
MamaE
20-09-2026 om 23:35
Ik denk dat ik dat wel goed zou vinden, zeker als ze bijna 17 is. Ik zou het ze wel zelf laten regelen. Met 8 of 9 is afstemming ook wel een ding en bij ruziezoekers in de groep komt dat vooraf al wel naar voren. Accomodatie, vliegen/bus, uitjes, kosten etc. daar moet je het wel over eens worden.
Van zelfstandig op vakantie leer je ook veel dingen, zeker als je ouders niet in de buurt zijn of in de gelegenheid om je op te halen.
Soms is het ook wel handig om een 'leider' in de groep te hebben. Mijn zus nam die rol jaren op zich, veel vriendinnen lieten dat gebeuren omdat ze doorhadden dat mijn zus alles uitzocht en het dan ook goed zat. En dat ze ook op geld lette dat het niet de spuigaten uitliep.
Voordeel van een grotere groep is dat je ook kan splitsen bij activiteiten.
BlairW
20-09-2026 om 23:54
Kimdekim schreef op 20-09-2026 om 21:32:
Renesse is ellende hoor. Vieze bedoening en ook nog eens kans op slecht weer. Mijn nichtje is er geweest en die is dus midden in de nacht opgehaald. Stond snachts ineens een vreemde dronken jongen naast haar bed. Die tenten kunnen zo open. Dan kan je beter gewoon in een hotel zitten met sleutel.
Renesse is toch juist helemaal van de jongerencampings af?
BlairW
20-09-2026 om 23:55
Schemerlampje schreef op 20-09-2026 om 19:07:
[..]
Huh, waar zie je dat? Of staat het in een ander topic?
Ik zie het ook niet staan hoor.
Max88
21-09-2026 om 00:27
Anouk1234 schreef op 19-09-2026 om 08:46:
[..]
Nee nog nooit met de vriendinnen op vakantie geweest. Dus ook niet met ze naar het buitenland. Werkweek van school is ook pas dit schooljaar. We hebben al nee gezegd. Een weekje Terschelling of Renesse zouden we wel goedkeuren. Dan is ze bij problemen nog met de auto op te halen. En ik weet bijna zeker dat er wel onderling gedoe tussen de meiden gaat ontstaan. En mijn dochter is daar niet de veroorzaker van. Ze is namelijk heel conflictmeidend en volgzaam, maar trekt zich van een ruzie tussen andere meiden wel heel erg aan, omdat ze bang wordt dat ze ook ruzie gaat krijgen.
Hier staat dat.