Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoeveel alcohol feest voor 18 jarigen?


Ik zou met de hoeveelheid drank inschatten van te voren even nagaan of die mensen van 17 ook alcohol gaan drinken als de ouders daar tostemming voor hebben gegeven.

watertoren schreef op 15-11-2023 om 08:56:

Ik zou met de hoeveelheid drank inschatten van te voren even nagaan of die mensen van 17 ook alcohol gaan drinken als de ouders daar tostemming voor hebben gegeven.

Ga je de ouders bellen dan? En hoe ga je als ze niet mogen het controleren? Armbandje om en jij achter de bar en iemand er naast die in de gaten houdt dat het niet doorgegeven wordt?

Moederkareltje schreef op 15-11-2023 om 08:34:

als het om mijn zoon zou gaan zou ik vragen wat hij redelijk vind wat er gehaald moet worden en het erover hebben dat indien ze ook drugs gaan doen ze extra rustig of beter geen alcohol kunnen drinken maar water.

Drugs zou hier een no go zijn voor het hele feest. 1x doen en er komt geen feest meer en er zal lange tijd weinig behoefte zijn hun wensen te faciliteren zoals het gebruik van de auto, halen en of brengen etc. En ook het zakgeld zal gekort worden want drugs financieren wij niet.

Bakblik schreef op 15-11-2023 om 07:38:

[..]

Gelukkig hadden mijn kinderen op hun 18e al meer verstand. Ze weten dat alcohol niet goed voor je is, af en toe een biertje kan maar met 2 op een avond is het wel klaar. Hun vrienden zijn net zo. Voor 10 jongeren heb ik hier aan een kratje en 2 flessen wijn meer dan genoeg. Sterk hoef ik niet te halen.

Wij zijn zuinig op onze kinderen en zij zijn gelukkig ook zuinig op zichzelf.

Wil je een lintje? Het ene kind is de andere niet. Veel mensen van die leeftijd willen nog lekker experimenteren, weer anderen nooit of pas op latere leeftijd. Liever dat ze dat thuis doen en ermee leren omgaan dan dat ze elders de boel onder gaan kotsen. En het eten en de drank hoeft ook niet op, maar haal liever te veel dan te weinig als er een feestje/bezoek komt.

Ysenda schreef op 15-11-2023 om 09:16:

[..]

Ga je de ouders bellen dan? En hoe ga je als ze niet mogen het controleren? Armbandje om en jij achter de bar en iemand er naast die in de gaten houdt dat het niet doorgegeven wordt?

In de tijd dat mijn zoon jong was mocht je nog vanaf 16 alcohol drinken. Wij kenden eigenlijk alle ouders van zijn vriendengroep wel, ook veel van zijn voetbalelftal. Die van 15 dronken ook bier in de kantine waar hun ouders bij waren (toen werd daar nog niet zo op gelet) dus die dronken op een feest bij iemand thuis ook bier. Wij wisten dus wel hoe de ouders er over dachten.

watertoren schreef op 15-11-2023 om 09:40:

[..]

In de tijd dat mijn zoon jong was mocht je nog vanaf 16 alcohol drinken. Wij kenden eigenlijk alle ouders van zijn vriendengroep wel, ook veel van zijn voetbalelftal. Die van 15 dronken ook bier in de kantine waar hun ouders bij waren (toen werd daar nog niet zo op gelet) dus die dronken op een feest bij iemand thuis ook bier. Wij wisten dus wel hoe de ouders er over dachten.

En kinderen doen het nu toch wel als ze dat willen. Dat was vroeger ook wel. Die leeftijdsgrens van 18 jaar is niet realistisch vind ik. Liever thuis er goed mee leren omgaan en ervan genieten dan op een vreemde plek gaan coma drinken (moet stiekem en spannend)

Facy66 schreef op 15-11-2023 om 09:44:

[..]

En kinderen doen het nu toch wel als ze dat willen. Dat was vroeger ook wel. Die leeftijdsgrens van 18 jaar is niet realistisch vind ik. Liever thuis er goed mee leren omgaan en ervan genieten dan op een vreemde plek gaan coma drinken (moet stiekem en spannend)

Ja precies. Ik werk in een voetbalkantine en kinderen gaan nu aan de sterke drank. Ze bestellen een cola aan de bar en doen daar zelf sterke drank bij. Dan heb ik liever dat ze bier drinken want aan sterke drank raak je veel eerder verslaafd. Natuurlijk wordt het in de gaten gehouden maar het gebeurd vooral buiten en in de wc's. Zeker als het heel druk is kun je dat niet allemaal in de gaten houden.

Ik zou alleen betalen voor bier en wijn. Sterke drank heeft sowieso niet mijn voorkeur en mogen ze lekker zelf betalen. Ik haal sowieso nooit sterke drank in huis. Waarom zou ik dat wel doen als mijn kinderen een feestje geven.

Facy66 schreef op 15-11-2023 om 09:35:

[..]

Wil je een lintje? Het ene kind is de andere niet. Veel mensen van die leeftijd willen nog lekker experimenteren, weer anderen nooit of pas op latere leeftijd. Liever dat ze dat thuis doen en ermee leren omgaan dan dat ze elders de boel onder gaan kotsen. En het eten en de drank hoeft ook niet op, maar haal liever te veel dan te weinig als er een feestje/bezoekkomt.

Fijn dat je de manier waarop Bakblik haar kinderen omgaan met drank, wil belonen met een lintje. Misschien wil je mij ook voordragen? Mijn kinderen zijn na een paar maanden experimenteren zelf tot de conclusie gekomen dat ze willen stoppen met het drinken van alcohol en zelf drink ik niet meer dan 2 tot 3 glazen per week.

Waarom is het nodig om zo te reageren? Of zou jij het prettig vinden als ik schrijf dat je een schouderklopje verdient omdat je kinderen "lekker" laat experimenteren met alcohol? 

Je dochter is 18 geworden, dan kan ze zelf de drank regelen voor haar feestje toch? Zij weet vast wat haar vrienden zoal lekker vinden. 
Drugs zou hier ook een no go zijn. Zelfde beleid als Ysenda. Dat faciliteren wij op geen enkele manier.

Ysenda schreef op 15-11-2023 om 08:19:

[..]

Ik neem aan minder, bij ons haalt ook de een na de ander het rijbewijs maar is het drankgebruik van fors naar nihil gegaan. Van de vrienden is er nog 1 die veel drinkt en ook zonder alcohol op al roekeloos rijdt daar willen ze uberhaubt niet mee in een auto zitten en op feestjes wordt hij wegens zijn drankgebruik ook steeds minder uitgenodigd. Bij het oud en nieuw feest is hij al niet meer welkom.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar wij zijn vijftigers.

Nieuwe rijbewijzen spelen 30 jaar terug.

Yumi schreef op 15-11-2023 om 09:52:

[..]

Fijn dat je de manier waarop Bakblik haar kinderen omgaan met drank, wil belonen met een lintje. Misschien wil je mij ook voordragen? Mijn kinderen zijn na een paar maanden experimenteren zelf tot de conclusie gekomen dat ze willen stoppen met het drinken van alcohol en zelf drink ik niet meer dan 2 tot 3 glazen per week.

Waarom is het nodig om zo te reageren? Of zou jij het prettig vinden als ik schrijf dat je een schouderklopje verdient omdat je kinderen "lekker" laat experimenteren met alcohol?

Dan even een aanvulling; de reactie van Bakblik vond ik anders ook niet aardig Waar ze bij beweert dat kinderen die experimenteren/meer alcohol drinken, blijkbaar geen/minder verstand hebben?! Of die ouders niet zuinig zijn op hun kinderen..

Fijn als ze tot die conclusie komen. Ook van jouw kinderen maar dat was dus wel na experimenteren.. Ze moeten het toch zelf een beetje uitvinden? Behalve de gevolgen uitleggen kun je niet veel meer als ouders, toch?

MamaE schreef op 15-11-2023 om 09:55:

Je dochter is 18 geworden, dan kan ze zelf de drank regelen voor haar feestje toch? Zij weet vast wat haar vrienden zoal lekker vinden.
Drugs zou hier ook een no go zijn. Zelfde beleid als Ysenda. Dat faciliteren wij op geen enkele manier.

Eens. Ze is achttien, laat haar het zelf organiseren, zij kent haar vrienden beter. 
Omdat het een gemengd feestje is, zou ik wel condooms voorzien in de badkamer en je buren inlichten over het feestje. 

Miepjecody schreef op 15-11-2023 om 07:44:

[..]

Want vrouwen drinken geen bier?

De meisjes die hier komen niet. 

Facy66 schreef op 15-11-2023 om 09:35:

[..]

Wil je een lintje? Het ene kind is de andere niet. Veel mensen van die leeftijd willen nog lekker experimenteren, weer anderen nooit of pas op latere leeftijd. Liever dat ze dat thuis doen en ermee leren omgaan dan dat ze elders de boel onder gaan kotsen. En het eten en de drank hoeft ook niet op, maar haal liever te veel dan te weinig als er een feestje/bezoek komt.

Maar experimenteren met zelf door het donker fietsen mogen ze dan weer niet. Apart.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.