Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoeveel alcohol feest voor 18 jarigen?


Wat wil kind zelf in huis halen?

Ik zou om te beginnen even kijken wat ze denkt dat de smaak van de feestvierders én zichzelf is.
En met welke hoeveelheden ze zelf afkomt qua voorstel om in huis te halen.

Je kan wel een bak bier halen, maar als geen van de (18+) feestvierders bier drinkt en liever aan de cocktails gaat blijft dat bier gewoon staan. En slepen ze waarschijnlijk stiekem zelf flessen Passoa binnen.

Jesse_1 schreef op 15-11-2023 om 19:30:

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/hoe-schadelijk-is-alcohol-ontwikkeling-hersenen/

Dat gaat over overmatig alcoholgebruik.  Ik heb het over incidenteel gebruik.  Dus af en toe op een feestje en paar drankjes

Kimdekim schreef op 15-11-2023 om 19:33:

[..]

Dat gaat over overmatig alcoholgebruik. Ik heb het over incidenteel gebruik. Dus af en toe op een feestje en paar drankjes

Jij stelt in je eerste bericht dat je zelf bij een feestje uitging van 4 cocktails p.p. Dat is best overmatig; mensen die weinig tot nooit drinken krijg je dan echt wel aangeschoten. 

troelahoep schreef op 15-11-2023 om 20:47:

[..]

Jij stelt in je eerste bericht dat je zelf bij een feestje uitging van 4 cocktails p.p. Dat is best overmatig; mensen die weinig tot nooit drinken krijg je dan echt wel aangeschoten.

Dit waren geen kinderen die nooit drinken en ik heb ze gemixt. 4 cocktails tussen 20.00 en 3.00 dat is in 7 uur tijd. Er was zelfs niemand aangeschoten

Wordt het hier weer een partijtje alcohol is ongezond tussen de gezondheidsfreaks? 
Laat die jongeren toch een beetje leven, ze kunnen daarna nog tientallen jaren leven met een focus op gezondheid. 

Edit: heel gezellig zijn jullie niet, maar dat zou ik ook niet zijn als ik elke ochtend in de kou een toertje moest gaan lopen. 

Kimdekim schreef op 15-11-2023 om 21:06:

[..]

Dit waren geen kinderen die nooit drinken en ik heb ze gemixt. 4 cocktails tussen 20.00 en 3.00 dat is in 7 uur tijd. Er was zelfs niemand aangeschoten

Als je weleens (op regelmatige basis) iets van alcohol drinkt raak je aan dat gevoel van alcohol in je lijf gewend.  Voor de leek mij je dan nog nuchtet maar je bent het niet!  Je kunt nog goed praten en fietsen lukt ook nog wel maar veilig is dat niet meer. 

Die pubers leken niet aangeschoten maar qua alcoholpercentage in hun bloed waren ze dat waarschijnlijk wel!  

ja oké,  en dan? Ik zie nergens bewijs dat het slechter is dan met 18. Hier drinken ze af en toe wat drankjes.  Gezellig. 

Bakblik schreef op 15-11-2023 om 22:16:

[..]

Als je weleens (op regelmatige basis) iets van alcohol drinkt raak je aan dat gevoel van alcohol in je lijf gewend. Voor de leek mij je dan nog nuchtet maar je bent het niet! Je kunt nog goed praten en fietsen lukt ook nog wel maar veilig is dat niet meer.

Die pubers leken niet aangeschoten maar qua alcoholpercentage in hun bloed waren ze dat waarschijnlijk wel!

U zegt?

TO, misschien iets om over na te denken, maar hoe gaat de visite naar huis en hoe dronken zijn ze dan? Als ze van hun ouders geen alcohol mogen dan heb je echt wel stront aan de knikker. En wat als er met een iets gebeurt onderweg naar huis? Het is allemaal onder jouw dak, jij bent verantwoordelijk als je ze dronken op de fiets laat stappen. Zou toch de ouders inlichten. Misschien zijn er bij die hun kind dan met de auto komt halen.

https://oudersmetinvloed.nl/thuis-alcohol-schenken-aan-minderjarigen-mag-dat/

Onze dochter is pas 18 geworden. Op haar verjaardag waren er ongeveer 15 vrienden/vriendinnen, de meeste boven de 18, een paar 17. We hadden 1 krat bier (die half leeg is gegaan) en 3 flessen drank (die helemaal leeg zijn gegaan) gehaald om verschillende soorten coctails mee te maken. Volgens mij Bacardi Razz, Pasoa en Peachtree. Daarnaast verschillende soorten frisdrank, frambozen, aardbeien, limoen en munt. Niemand was dronken en het was erg gezellig. 

Moirmel schreef op 15-11-2023 om 21:59:

Wordt het hier weer een partijtje alcohol is ongezond tussen de gezondheidsfreaks?
Laat die jongeren toch een beetje leven, ze kunnen daarna nog tientallen jaren leven met een focus op gezondheid.

Edit: heel gezellig zijn jullie niet, maar dat zou ik ook niet zijn als ik elke ochtend in de kou een toertje moest gaan lopen.

 Iedereen mag doen wat ie wil, maar mensen vergeten regelmatig dat je net zo goed 'sigaretten' of '(hard)drugs' kunt opschrijven. Alcohol staat serieus hoog in de lijsten van verslavende en toxische middelen, tussen de heroïne en cocaïne, de cijfers liegen er niet om. Natuurlijk ben je niet direct verslaafd van af en toe een glaasje, maar ook hier op dit forum wordt er vrij stellig beweerd dat je dan ongezellig bent etc. Veelzeggend hoor. Dus ja, ik doe graag een partijtje alcohol is ongezond. 

Vroeger was roken ook helemaal sociaal geaccepteerd, nu biedt niemand meer sigaretten aan op een (tiener)feestje. 

Bakblik schreef op 15-11-2023 om 22:16:

[..]

Als je weleens (op regelmatige basis) iets van alcohol drinkt raak je aan dat gevoel van alcohol in je lijf gewend. Voor de leek mij je dan nog nuchtet maar je bent het niet! Je kunt nog goed praten en fietsen lukt ook nog wel maar veilig is dat niet meer.

Die pubers leken niet aangeschoten maar qua alcoholpercentage in hun bloed waren ze dat waarschijnlijk wel!

Moirmel schreef op 15-11-2023 om 22:22:

[..]

U zegt?

Daar had moeten staan: Voor de leek lijk je dan nog nuchter maar je bent het niet! 

Was erg moe gisteravond sorry.

troelahoep schreef op 15-11-2023 om 23:06:

[..]

Iedereen mag doen wat ie wil, maar mensen vergeten regelmatig dat je net zo goed 'sigaretten' of '(hard)drugs' kunt opschrijven. Alcohol staat serieus hoog in de lijsten van verslavende en toxische middelen, tussen de heroïne en cocaïne, de cijfers liegen er niet om. Natuurlijk ben je niet direct verslaafd van af en toe een glaasje, maar ook hier op dit forum wordt er vrij stellig beweerd dat je dan ongezellig bent etc. Veelzeggend hoor. Dus ja, ik doe graag een partijtje alcohol is ongezond.

Vroeger was roken ook helemaal sociaal geaccepteerd, nu biedt niemand meer sigaretten aan op een (tiener)feestje.

Ik doe mee! 

Bakblik schreef op 16-11-2023 om 06:22:

[..]

[..]

Daar had moeten staan: Voor de leek lijk je dan nog nuchter maar je bent het niet!

Was erg moe gisteravond sorry.

Geen sorry nodig, had al dit vermoeden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.