Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Homozoon met vriend op vakantie naar VS

Geachte forumleden,
Mijn zoon (18) heeft een relatie met een andere jongen, hij is 19. Ze willen nu dus samen op vakantie naar de Verenigde Staten, alleen willen ze wel zeker weten of het daar veilig is voor LHBTI'ers. Zo lees ik bijvoorbeeld dat in de republikeinse staten het minder veilig kan zijn. Ze willen naar Florida toe, iemand ervaring hoe het daar is of in andere staten? En of het ongeveer even vriendelijk is als in Nederland? Ik hoor graag van jullie!


ik ken meerdere homo’s die op vakantie zijn geweest naar Miami en omgeving. Dat is echt een homovriendelijke plek. 

Ik denk dat er verder niet veel over te zeggen valt. Je hebt overal onverdraagzame mensen. 

Heel algemeen: als je naar een ander land gaat zul je in een andere cultuur komen, met andere mores. Maar je leeft nooit in een algemeen beeld van een cultuur. Je leeft in dagelijkse praktijken en dan moet je kijken wat zich daarin voordoet en hoe je je daartoe verhoudt. Dat vraagt dan wel een bepaalde mate van flexibiliteit natuurlijk. Maar pin mensen niet vast op een algemeen beeld van een cultuur. Bijvoorbeeld: ook in Nederland is het niet overal even vriendelijk.

Tsjor

Dat lijkt me heel moeilijk om in het algemeen iets over te zeggen. Zoals Tsjor al zegt, Nederland is ook niet overal even homovriendelijk. 
En hoezeer ik iedereen ook gun om helemaal zichzelf te kunnen zijn qua uiterlijk: spijkerbroekentypes die zonodig door kunnen gaan voor heterovrienden hebben het wellicht makkelijker dan ravissante flamboyante glitteraars. 

Ik gok dat ze in grote steden - ook republikeinse - wel wat gewend zijn.
En dat je zolang je je redelijk normaal gedraagt er weinig aan de hand is.

In kleine dorpjes zou ik wel niet dadelijk openlijk gaan zitten zoenen op straat.

Let ook op: Ze zijn ginder te jong om alcohol te drinken. Je wil niet dat ze daarmee in de problemen komen.

Tijdens vakantie in SF viel het mij al op hoe openlijk de homo’s en lesbiennes daar waren. Dat was ca.10 jaar geleden.
Maar artikel wijst SF aan als nr 1 plaats voor acceptatie.

https://winq.nl/articles/13323/san-francisco-beste-homostad/

PS. (Ot) Als je zoon en vriend gaan, hebben ze wel een credit card nodig. Anders kunnen ze geen auto huren of overnachting boeken.

Anoniem1969F

Anoniem1969F

12-09-2021 om 22:31 Topicstarter

April2021 schreef op 12-09-2021 om 20:56:

ik ken meerdere homo’s die op vakantie zijn geweest naar Miami en omgeving. Dat is echt een homovriendelijke plek.

Ik denk dat er verder niet veel over te zeggen valt. Je hebt overal onverdraagzame mensen.

Wat leuk dat het homovriendelijk is, en ja, je hebt overal onverdraagzame mensen.

Anoniem1969F

Anoniem1969F

12-09-2021 om 22:32 Topicstarter

Marty1984 schreef op 12-09-2021 om 21:46:

Ik gok dat ze in grote steden - ook republikeinse - wel wat gewend zijn.
En dat je zolang je je redelijk normaal gedraagt er weinig aan de hand is.

In kleine dorpjes zou ik wel niet dadelijk openlijk gaan zitten zoenen op straat.

Let ook op: Ze zijn ginder te jong om alcohol te drinken. Je wil niet dat ze daarmee in de problemen komen.

Dat gok ik ook dat ze wel wat gewend zijn, ik zal tegen hun zeggen dat ze kleine dorpjes moeten vermijden op gebied van zoenen. Ze drinken ook allebei geen alcohol.

Anoniem1969F

Anoniem1969F

12-09-2021 om 22:33 Topicstarter

Flanagan schreef op 12-09-2021 om 22:21:

PS. (Ot) Als je zoon en vriend gaan, hebben ze wel een credit card nodig. Anders kunnen ze geen auto huren of overnachting boeken.

Ze hebben gelukkig een creditcard.

Ze hebben in de VS ook gewoon het homohuwelijk dus het grootste deel van de bevolking is gewoon tolerant. Vrienden van mij hebben al vaak reizen door Amerika gemaakt en nooit negatieve ervaringen. Dat is geen garantie natuurlijk, maar je loopt geen groter risico dan hier.

Flanagan schreef op 12-09-2021 om 22:21:

PS. (Ot) Als je zoon en vriend gaan, hebben ze wel een credit card nodig. Anders kunnen ze geen auto huren of overnachting boeken.

Voor autohuur zijn ze waarschijnlijk te jong.

Voor zover ik weet kunnen ze gewoon rondreizen in Florida. Miami Beach en ook Key West zijn toch wel plaatsen die erom bekend staan dat er veel homo's te vinden zijn.

Daarbij vraag ik mij af of veel mensen zich afvragen of twee jongens die samen reizen ook samen het bed delen. Gewoon lekker gaan dus.  Alleen wordt een auto huren wel moeilijk op die leeftijd,  dat is dan weer minder fijn. Maar goed met de GreyHound  kom je ook overal en in ieder geval in Miami is er veel OV (is verder niet echt een fijne stad,  trouwens).

Miami en Ft. Lauderdale zijn naar mijn idee homo vriendelijk. 

Maar laat ze wel even kijken of ze een hotelkamer kunnen boeken. Vaak is in amerika de minimum leeftijd 21 jaar. Dat gedt ook voor autohuur

Is een jongerenreis niet handiger? Ze kunnen geen hotelkamer boeken en geen auto huren omdat ze beide onder de 21 jaar zijn. 
Geen idee wanneer ze willen gaan, maar voor nu zijn er ivm Corona geen toeristische reizen toegestaan. Sowieso zijn er strenge inreisbeperkingen, ook bij terugkomst in Nederland. 
Ook zou ik een reisverzekering adviseren met een goede werelddekking, ziektekosten in Amerika zijn niet te vergelijken met Nederland. 

Kortom, ik klink erg negatief over hun plannen. Ook de vragen over acceptatie als homostel geeft mij de indruk dat ze nog niet lang samen zijn en weinig reiservaring hebben. 
Niet vreemd, ze zijn nog erg jong. 

Chipndale schreef op 13-09-2021 om 07:40:

Miami en Ft. Lauderdale zijn naar mijn idee homo vriendelijk.

Maar laat ze wel even kijken of ze een hotelkamer kunnen boeken. Vaak is in amerika de minimum leeftijd 21 jaar. Dat gedt ook voor autohuur

Dit. 
Wanneer je nog onder de 21 bent kun je niet veel zelfstandig regelen of doen in de VS.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.