Je kinderen altijd veilig onderweg met de Life360 app (voor het hele gezin). Download én gebruik gratis
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Iemand tips? 15 jarige in 4 havo loopt vast met schoolwerk

Ysenda schreef op 17-12-2025 om 16:51:

[..]

Hier hetzelfde, zit nu in het diagnose traject sticker 1 is iedereen wel zeker van, sticker 2 is waarschijnlijk maar hoeft niet.

Mijn moeder had ook graag in haar jeugd een sticker gehad ipv na meerdere opnames en een zelfmoordpoging. Ze was nu 76, ik ben 54.

Hier kind diagnose gecombineerde versie en als je maar wat weet….wat zijn wij blij dat we het traject zijn aangegaan en op die manier handvaten, psycho-educatie en medicatie hebben gekregen waardoor het leven voor kind nu een stuk overzichtelijker is.

Ysenda schreef op 17-12-2025 om 16:51:

[..]

Hier hetzelfde, zit nu in het diagnose traject sticker 1 is iedereen wel zeker van, sticker 2 is waarschijnlijk maar hoeft niet.

Mijn moeder had ook graag in haar jeugd een sticker gehad ipv na meerdere opnames en een zelfmoordpoging. Ze was nu 76, ik ben 54.

Ik denk ook dat ik het via de genen van mijn moeder heb. Aan die kant zijn we met 8 kleinkinderen waarvan 5 de diagnose, 1 zou er vast ook uitkomen als die liet testen. En daar ook een tante die ongetwijfeld de diagnose zou hebben gehad (maar die is helaas overleden).

even een iets ander geluid. Havo 4 is een super pittig jaar, ze staat nog voldoende (behalve wiskunde). Het leven vraagt ook veel van jongeren. De lat ligt insta- hoog. alles moet leuk en perfect zijn en laat leren uit boeken nou heel saai zijn en altijd maar moeten presteren niet fijn. Het gaat allemaal zo snel om ons heen; kijk maar hoe jongeren op hun telefoon scrollen. Hebben jongeren nog wel de tijd om zich te leren focussen? 

Een label kan helpen om jezelf beter te begrijpen en je omgeving beter te laten aansluiten, maar we kunnen ons er ook op aanpassen.

Ik mis een beetje de middenweg. 

Ik vind het boek generatie angststoornis een mooi voorbeeld, hoewel dat ook wel weer de andere kant op neigt. 

Ik mis een beetje de middenweg. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.