Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

12-04-2023 om 14:00

BritgetJones007 schreef op 12-04-2023 om 13:57:

[..]

Mooi omschreven en dat stukje snap ik ook, maar het advies helemaal niet bespreken vind ik klinken als negeren. Ciska heeft de juiste middenweg gekozen

En Ciska heeft dat ook heel goed kunnen doen. Er zijn een heleboel ouders die niet in staat waren geweest er zo over te praten. Die al snel in (onbewuste!) Beschuldigingen of aanklagen belanden. En vanuit mede die ervaring zal het advies ook gevormd zijn.

Ciska78

Ciska78

13-04-2023 om 08:15 Topicstarter

Omnik omschrijft het eigenlijk heel goed. 
Het vooral al niet om kunnen gaan met haar eigen emoties en dan die van ons nog eens er boven op krijgen is veel te ingewikkeld voor haar.
Het advies komt vooral voort uit het feit dat dochter niets kan met onze emoties. Dus als wij dan in het uurtje per week dat we daar zijn een heel beladen gesprek gaan hebben, dan is dit niet helpend voor dochter.
Nou is haar mentor niet altijd communicatief even vaardig, van de week zei ze ook een aantal keer dat we maar snel voorbij dochters gestelde datum moeten zijn, dat de tijd zo snel gaat (spreek voor jezelf en niet voor ons, want hier gaat de tijd zo traag) en zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen.
Dus wij luisteren naar wat mentor te zeggen heeft en doen wat wij denken dat goed is voor dochter.
En dochter heeft bij mentor aangegeven dat ze het fijn vond hoe het bezoek was gegaan dus dat vinden wij dan ook weer fijn om te horen.

"En dochter heeft bij mentor aangegeven dat ze het fijn vond hoe het bezoek was gegaan dus dat vinden wij dan ook weer fijn om te horen."

Dat is heel fijn om te horen.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

13-04-2023 om 08:54

duizel schreef op 13-04-2023 om 08:26:

"En dochter heeft bij mentor aangegeven dat ze het fijn vond hoe het bezoek was gegaan dus dat vinden wij dan ook weer fijn om te horen."

Dat is heel fijn om te horen.

Heel fijn 

Roos55 schreef op 13-04-2023 om 08:54:

[..]

Heel fijn

Het is al heel erg fijn (en eigenlijk heel bijzonder in deze situatie) dat ze in staat is iets fijn te vinden! Hoe klein en kort misschien ook,  ze is in verbinding!

Ciska78 schreef op 13-04-2023 om 08:15:

Omnik omschrijft het eigenlijk heel goed.
Het vooral al niet om kunnen gaan met haar eigen emoties en dan die van ons nog eens er boven op krijgen is veel te ingewikkeld voor haar.
Het advies komt vooral voort uit het feit dat dochter niets kan met onze emoties. Dus als wij dan in het uurtje per week dat we daar zijn een heel beladen gesprek gaan hebben, dan is dit niet helpend voor dochter.
Nou is haar mentor niet altijd communicatief even vaardig, van de week zei ze ook een aantal keer dat we maar snel voorbij dochters gestelde datum moeten zijn, dat de tijd zo snel gaat (spreek voor jezelf en niet voor ons, want hier gaat de tijd zo traag) en zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen.
Dus wij luisteren naar wat mentor te zeggen heeft en doen wat wij denken dat goed is voor dochter.
En dochter heeft bij mentor aangegeven dat ze het fijn vond hoe het bezoek was gegaan dus dat vinden wij dan ook weer fijn om te horen.

Oh wat fijn Ciska! 

Dat stukje over dat jullie dochter niks kan met jullie emotie is herkenbaar; ze heeft het al druk genoeg met zichzelf.

Jullie doen het goed! Respect! 

BritgetJones007 schreef op 12-04-2023 om 13:57:

[..]

Mooi omschreven en dat stukje snap ik ook, maar het advies helemaal niet bespreken vind ik klinken als negeren. Ciska heeft de juiste middenweg gekozen

Dit zegt Omnik in haar eerste stukje ook. 

Lizzyliz schreef op 13-04-2023 om 10:54:

[..]

Dit zegt Omnik in haar eerste stukje ook.

En ik ben het dus ook met Bridget eens dat het wel wat minder zwart wit mag. 

Ciska78

Ciska78

16-04-2023 om 09:26 Topicstarter

eigenlijk geen bijzonderheden te melden op dit moment. Dochter zit nog steeds hoog in haar spanning, maar dat zal voorlopig niet weggaan. Hoe hartverscheurend het is als ze , alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, vertelt over haar zelfbeschadiging, de blauwe plekken laat zien van het tegen de muur slaan. Hoe ze anders haar spanning niet weg krijgt. 
We gaan hier dag naar dag.
Over anderhalve week hebben we weer evaluatie, ben benieuwd wat daarin besproken gaat worden en hoe verder.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

16-04-2023 om 10:02

Herkenbaar van dag tot dag .
Hoe gaat het met jullie zelf ?

Ciska78 schreef op 16-04-2023 om 09:26:

eigenlijk geen bijzonderheden te melden op dit moment. Dochter zit nog steeds hoog in haar spanning, maar dat zal voorlopig niet weggaan. Hoe hartverscheurend het is als ze , alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, vertelt over haar zelfbeschadiging, de blauwe plekken laat zien van het tegen de muur slaan. Hoe ze anders haar spanning niet weg krijgt.
We gaan hier dag naar dag.
Over anderhalve week hebben we weer evaluatie, ben benieuwd wat daarin besproken gaat worden en hoe verder.

Arm meiske 😔. 

Dikke knuffel voor jullie allemaal  ..

Ik wil soms zoveel schrijven; troostende woorden, bemoedigende woorden, maar dit is zo heftig dat ik op momenten echt sprakeloos sta. 

Hou je taai Ciska, en een dikke knuffel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.