Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Logeren

Sinds kort heeft mijn dochter een nieuwe vriendengroep. Ze is veel met hen op pad. Het zijn meisjes en jongens.  Ze zitten op haar school, wel ander niveau, en zijn volgens mij allemaal prima kinderen.  Mijn dochter is trouwens 14 de rest 15. 

Nu is ze dit een van de jongens uitgenodigd bij hen te logeren met een gedeelte van de groep.  Mix van meisjes en jongens.  Ik merk dat ik een beetje in dubio zit.  Ik vertrouw mijn dochter en een van de meiden is een goede vriendin die ik goed ken. Zij is ook een prima meisje.  De rest ken ik eigenijk alleen van verhalen.  Zouden jullie dit goed vinden?


Ik heb de mooiste herinneringen aan dit soort logeerfeestjes vroeger. Ik sliep ook regelmatig gewoon bij vrienden op die leeftijd (zowel bij jongens als bij meisjes). Blij dat dat allemaal mocht. Waar ben je bang voor TO?

Laat dochter anders de hele bups ook eens bij jullie uit uitnodigen voor een filmavond, barbecue, o.i.d. Dan leer je ze vanzelf beter kennen.

Kimdekim

Kimdekim

10-07-2022 om 19:07 Topicstarter

Niet perse bang,  maar tot nu toe kende ik alle vrienden van dochter en hun ouders goed.  Deze kinderen ken ik niet allemaal en hun ouders ook niet.  Uiteraard heb ik dochter gevraagd ze hier uit te nodigen maar daar heeft ze dus geen zin in.  Ze zegt omdat de andere kinderen allemaal zwembadenn in de tuin hebben en ze hier niks kunnen doen en de groep te groot is voor onze tuin.  Ik heb eigenijk meer het idee dat ze dit gewoon nog even voor zichzelf wil houden. 

Overigens heb ik gezegd dat ze mocht logeren.  Maar mijn moeder en schoonmoeder vonden dat echt belachelijk en en collega zei ook al dat haar dochter dat ik niet had gemogen. Ik twijfel daarom of ik niet te gemakkelijk ben. 

De eerste keer dat mijn dochter zo’n gemengde logeerpartij had, heb ik toegegeven omdat ze anders ‘de enige was die niet mocht.’ Daags na het feestje hoorde ik dat ze daardoor het enige meisje was dat wel was blijven slapen. Gelukkig waren het nette jongens en was het gewoon allemaal gezellig. Volgens het verhaal hadden de ouders haar wel als enige een eigen kamer gegeven, maar ik ben er niet van overtuigd dat dat waar is

Ja, als ze aan de anti-conceptie gaat.

Ik zou geen zin hebben in cadeautjes van zulke feestjes achteraf. Waarbij die 15-jarige puber-jongen uiteraard geen enkele verantwoordelijkheid opneemt.

Lekker laten gaan. En afspreken dat ze je altijd kan bellen, in welke situatie ze ook zit. En als ze dan in de problemen komt en je haalt haar op, zorg dan dat je haar opvangt en niet boos wordt en/of oordeelt. 

Kimdekim

Kimdekim

10-07-2022 om 19:10 Topicstarter

ja ik ben dus eigenijk niet bang voor seks. Sowieso is mijn dochter nog heiliger dan de maagd Maria, dus dat zal wel loslopen. Er is overigens wel een jongen bij die mijn dochter leuk vindt en mijn dochter hem ook maar vooralsnog niet meer als vrienden ( zegt ze). 

Kimdekim

Kimdekim

10-07-2022 om 19:12 Topicstarter

Tul1969 schreef op 10-07-2022 om 19:09:

Lekker laten gaan. En afspreken dat ze je altijd kan bellen, in welke situatie ze ook zit. En als ze dan in de problemen komt en je haalt haar op, zorg dan dat je haar opvangt en niet boos wordt en/of oordeelt.

Ja dat is de afspraak. Sowieso weet ze dat ze me altijd kan bellen en haar vriendinnen ook ( en daar heeft een van haar vriendinnen ook wel eens gebruik van gemaakt, toen die haar eigen ouders niet durfde te bellen). Verder ook gezegd : geen alcohol en niet 's nachts op straat hangen.  

Kimdekim schreef op 10-07-2022 om 19:12:

[..]

Ja dat is de afspraak. Sowieso weet ze dat ze me altijd kan bellen en haar vriendinnen ook ( en dat heeft een van haar vriendinnen ook wel eens gebruik van gemaakt, toen die haar eigen ouders niet durfde te bellen). Verder ook gezegd : geen alcohol een niet 's nachts op straat hangen.

👍 

ik vertrouwde mijn dochter ook . Nu jaren later hoor ik verhalen 😀

Bijtje82

Bijtje82

10-07-2022 om 20:39

Ne zal ze toch ooit eens los moeten laten en dan is zo'n avond bij iemand thuis (als de ouders er ook zijn) toch best een redelijk veilig optie. 

Misschien een idee om eens contact te zoeken met die ouders? Gewoon zeggen dat je het OK vind als ze blijft slapen, en je nummer geven voor het geval het nodig mocht zijn. Je zorgen lekker voor je houden en je weet direct met wat voor soort ouders je te maken hebt. 

Kimdekim

Kimdekim

10-07-2022 om 20:41 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 10-07-2022 om 20:39:

Ne zal ze toch ooit eens los moeten laten en dan is zo'n avond bij iemand thuis (als de ouders er ook zijn) toch best een redelijk veilig optie.

Misschien een idee om eens contact te zoeken met die ouders? Gewoon zeggen dat je het OK vind als ze blijft slapen, en je nummer geven voor het geval het nodig mocht zijn. Je zorgen lekker voor je houden en je weet direct met wat voor soort ouders je te maken hebt.

Oh dat heb ik niet duidelijk gezegd.  De ouders zijn dus niet thuis.  Ze zijn alleen in dat huis met 12 pubers

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-07-2022 om 20:44

Ik zou het goed vinden, maar van te voren nog wel even wat seksuele voorlichting doen voor de zekerheid. 

Alleen met twaalf pubers van 14/15… Daar zou ik wel even bij achter mijn oren krabben… Ik dacht in eerste instantie aan een groepje van 5 man ofzo… 

Dapper dat die ouders dat aandurven 😅. 

Drietje schreef op 10-07-2022 om 20:44:

Ik zou het goed vinden, maar van te voren nog wel even wat seksuele voorlichting doen voor de zekerheid.

12 pubers bij elkaar,  denk je dat dat nodig is? Dat wordt echt geen orgie hoor. Met maar 2 of 4 pubers die zich in 1 of 2 kamers kunnen terugtrekken dan zou ik eerder bevreesd zijn dat er iets sexueel zou kunnen gebeuren.  Met 12 echt niet.  

Bijtje82

Bijtje82

10-07-2022 om 21:29

Kimdekim schreef op 10-07-2022 om 20:41:

[..]

Oh dat heb ik niet duidelijk gezegd. De ouders zijn dus niet thuis. Ze zijn alleen in dat huis met 12 pubers

Tja, weet je.. Zolang jij je er goed bij voelt heeft niemand anders er iets van te vinden. Als je haar maar meegeeft dat er ook nog andere mensen in die straat wonen die niet perse zitten te wachten op de herrie van 12 pubers in het holst van de nacht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.