Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Mee bemoeien of niet....?


Kimdekim schreef op 24-04-2023 om 11:38:

[..]

Dit vind ik raar. Het zijn geen vage vrienden. Het zijn mensen die ze gewoon kent. En waar ze al een tijdje mee omgaat. Het was overigens ook niet heel laat, het was 23.00 toen ik haar ophaalde. Daarnaast vind ik het een beetje bijzonder dat blijkbaar het aantal meiden het aantal jongens moet overstijgen?

Ze kent ze nog maar kort, geen vage vrienden maar ook geen hele goede vrienden. Ze wist niet waar ze wonen anders had ze dat valse adres wel opgemerkt.Met die ene jongen was al wat gedoe geweest.

Wat ik niet begrijp; jongen 1 belt je dochter met de vraag of zij en haar vriendin komen chillen. Op zich prima maar waarom komen ze dan niet naar je dochter toe om te chillen? Lijkt mij voor de handliggender dan dat jij eerst een half uur moet rijden om te brengen en weer een half uur om thuis te komen en later op de avond weer heen en weer. 

Dat ze niet in het donker zo'n eind mogen fietsen, snap ik. Maar ze afzetten in het donker in een onbekende omgeving in een huis waar ze nooit eerder geweest zijn met jongens die ze niet supergoed kent...dat is wel veilig? Ieder zn ding.

Gaan we die discussie nog eens over doen, nee toch?

Moradora schreef op 24-04-2023 om 13:28:

[..]

Ik ben het hier helemaal mee eens. Zeker gezien de eerdere situatie die TO postte over dezelfde dochter samen met 4 meiden en 6 jongens alleen in een huis met drank.
Ik vind het heel bijzonder dat TO dit goedkeurd voor een 15 jarige. Het meisje wordt in hele kwetsbare situaties gebracht en ma vind het allemaal maar best. Ik snap dat niet maar goed. Ieder zijn ding

Ik vind dit ook raar. Gelukkig hadden de jongens 'alleen maar' een foute grap gepland, maar zo jong ergens afspreken 's avonds laat met een jongen die je hebt afgewezen en diens vrienden vind ik echt een stuk gevaarlijker dan snachts met zn tweeën op de fiets stappen. Zeker als de jongen waarmee je een beginnende relatie hebt er niet bij is. Sterker nog, op de fiets kun je tenminste nog wegkomen, als je een half uur op je moeder moet wachten niet. 

Zeker gezien de vorige situatie met jongens die werden uitgenodigd bij een ander thuis, zou ik toch maar even het gesprek aangaan met je dochter.

Echte vrienden beschermen juist de meisjes in hun vriendenkring en laten ze niet in één of andere domme val lopen, goed leermoment  voor de dames. Dit zijn geen vrienden.
Ik zou geen contact zoeken met de ouders, er is je dochter persoonlijk niets ergs aangedaan. Gewoon geen contact meer. 

IMI-x2 schreef op 24-04-2023 om 13:49:

Gaan we die discussie nog eens over doen, nee toch?

Blijkbaar maakte het niet al teveel indruk.

Dit meisje komt hoe dan ook toch op jonge leeftijd in wat hekele situaties; daarvoor is "gewaarschuwd" dat de grenzen misschien nu nog iets te los zijn en nu is er de volgende situatie.

Dan denk ik en omdat ik eerlijk ben typ ik het ook: wat heb je nodig om te zien dat dit een volgende keer echt uit de klauwen kan lopen.

En ja dat kan overal, maar je hoeft het niet echt regelmatig op te zoeken of toe te staan lijkt me. 

Deze jongens zijn geen vrienden. Expres een verkeerd adres opgeven en dan na een half uur zeggen 'ga maar weer weg' terwijl iemands moeder een half uur heeft gereden is echt heel asociaal. 

Ik zou echter niet de ouders van deze jongens gaan bellen. Laat het voor je dochter een les zijn. Deze jongens zijn niet leuk en al helemaal niet geschikt als potentieel relatiemateriaal.

Afspreken bij vrienden thuis zou moeten kunnen, ook jongens en meisjes gemengd. Mensen zomaar op straat zetten terwijl je ze uitnodigt niet. Maar aangezien het nu al in korte tijd twee keer niet loopt zoals gewenst, zou ik wel met je dochter in gesprek gaan over de mensen waar ze mee omgaat en over wat ze van vrienden verwacht in 'voor elkaar opkomen'.

MamaE schreef op 24-04-2023 om 14:55:

Deze jongens zijn geen vrienden. Expres een verkeerd adres opgeven en dan na een half uur zeggen 'ga maar weer weg' terwijl iemands moeder een half uur heeft gereden is echt heel asociaal.

Ik zou echter niet de ouders van deze jongens gaan bellen. Laat het voor je dochter een les zijn. Deze jongens zijn niet leuk en al helemaal niet geschikt als potentieel relatiemateriaal.

Afspreken bij vrienden thuis zou moeten kunnen, ook jongens en meisjes gemengd. Mensen zomaar op straat zetten terwijl je ze uitnodigt niet. Maar aangezien het nu al in korte tijd twee keer niet loopt zoals gewenst, zou ik wel met je dochter in gesprek gaan over de mensen waar ze mee omgaat en over wat ze van vrienden verwacht in 'voor elkaar opkomen'.

Tuurlijk moet dit kunnen, maar niet als je:

1 deze jongen afgewezen hebt, waarna hij lullig deed

2 hij daarna weer met haar flirt terwijl zij een beginnende relatie heeft met zijn vriend

3 hij met twee vrienden is en de jongens twee jaar ouder zijn en haar eigen vriendje er niet bij is. 

Wat mij opvalt,  is dat je dochter nu in korte tijd 2 keer in problemen is gekomen. Daarnaast hoor ik toch ook een hoop feestjes waar zaken anders lopen dan gepland. En dat je vervolgens vooral naar de ander wijst als oorzaak van problemen. Als je in dit topic hierop wordt gewezen, reageer je best geagiteerd. 
Je vraagt om een mening over het wel of niet contact opnemen met de ouders van de jongens.... Ik zou eerst een gesprek aangaan met je dochter voordat je andere ouders gaat vertellen wat hun kind allemaal uitspookt. Ik zou eerst zelf samen eens in de spiegel kijken hoe het kan dat ze toch steeds weer in een dergelijke situatie terecht komt. 

(en ja ik heb pubers, waaronder een dochter van 15. Ook zij haalt weleens iets uit, maar op dit niveau ben ik het nog niet tegen gekomen. Ik heb haar de situatie voorgelegd en zij gaf aan dat ze echt niet wil dat ik dan contact zoek, in zo'n situatie zal het meisje vast ook wat hebben gedaan en dan is het wel heel stom als je ouders dan bij de andere ouders gaat klagen, aldus haar reactie......).   

Kimdekim

Kimdekim

24-04-2023 om 16:18 Topicstarter

Het valt me op dat er weer een hoop ingevuld wordt.  Het is me wel duidelijk dat sommige mensen er nogal op gebrand zijn om te bewijzen dat ik echt onnodige risico's neem.  

Dus nog om even alles te ontkrachten. Ik wil niet dat mijn dochter door de weilanden fiets voor een uur als ze maar met zijn tweeën zijn.  Het is echt een fietstocht met een heel stuk geen huizen en langs het kanaal.  

De jongens die de vorige situatie uit de hand hebben laten lopen waren er niet bij,  haar "vriendje" ( die nog niet echt haar vriendje is) wel.  Hij was alleen niet op de hoogte van het plan van zijn vrienden ( was er pas net, eerst gewerkt) en moest naar huis ivm eindexamen.  Hij heeft zijn vrienden toen hij het hoorde aangesproken en dat loopt dus ook niet lekker.  

In mijn omgeving is het heel normaal om bij iemand te zitten. Ze gingen nu naar een vriend van jongen 1 ( en jongen 2). Deze vriend had mijn dochter vaker ontmoet maar omdat ze niet in hetzelfde dorp wonen, kom je ook niet zomaar bij iemand thuis.  Pas als je uitgenodigd bent.  

Mijn dochter heeft niks gedronken,  en haar vriendin ook niet.  Dat hadden ze al samen afgesproken.  De jongens zouden ook niks drinken. 

Ze heeft eerder met jongen 1 alles uitgesproken en duidelijk gemaakt dat ze alleen maar vrienden wil zijn.  Hij heeft aangegeven dat hij dat zou accepteren.  Hij is daarna ook gewoon alleen maar aardig geweest.  Er is geen enkel moment geweest dat mijn dochter twijfelde aan zijn oprechtheid en ze hebben elkaar vaak gezien ( want op dezelfde school). Bij de vorige situatie was hij just de jongen die het meest geholpen had.  

Kimdekim schreef op 24-04-2023 om 16:18:

Het valt me op dat er weer een hoop ingevuld wordt. Het is me wel duidelijk dat sommige mensen er nogal op gebrand zijn om te bewijzen dat ik echt onnodige risico's neem.

Onbegrijpelijke, vooral.

Het is net alsof je dochter hier zelf post, want werkelijk alles wat ze doet wordt goedgepraat. 
En toch komt ze iedere keer weer in bijzondere, potentieel riskante situaties terecht zonder dat er iemand in het gezin eens op de rem trapt. 

Ik ben in een vergelijkbare omgeving opgegroeid en bij ons zijn ook wel eens vergelijkbare dingen voorgevallen. Belangrijkste lijkt me in dit geval dat dochter een betrouwbare vriendin heeft die haar niet zo maar in de steek laat (en andersom). 

Daarbij vind ik het wel een belangrijke wat iemand hierboven ook al schrijft, dat echte vrienden (dus ook jongens) niet zo maar iemand anders in een val laten lopen om vervolgens op straat te zetten. Maar volgens mij heeft je dochter dat ook al begrepen.

Ouders bellen zou ik niet doen. Wellicht dat je de verhoudingen daarmee alleen maar op het spits drijft en dochter heeft jongen 1 toch al geblokkeerd. 

Kimdekim

Kimdekim

24-04-2023 om 16:38 Topicstarter

Wat een onzin, iedere keer.  Er is nu 2x iets gebeurd.  Toevallig met dezelfde groep.  Twee keer is zij niet degene geweest die iets heeft uitgespookt.  En wat praat ik dan precies goed? 

Kimdekim schreef op 24-04-2023 om 16:38:

Wat een onzin, iedere keer. Er is nu 2x iets gebeurd. Toevallig met dezelfde groep. Twee keer is zij niet degene geweest die iets heeft uitgespookt. En wat praat ik dan precies goed?

Niet toevallig

Kimdekim

Kimdekim

24-04-2023 om 16:48 Topicstarter

Nou ja de jongens die de eerste keer ongein uithaalde waren er nu niet bij,  die horen niet bij die groep.  Maar inderdaad misschien niet helemaal toevallig.  

Kimdekim

Kimdekim

24-04-2023 om 16:51 Topicstarter

Pluma schreef op 24-04-2023 om 16:36:

Ik ben in een vergelijkbare omgeving opgegroeid en bij ons zijn ook wel eens vergelijkbare dingen voorgevallen. Belangrijkste lijkt me in dit geval dat dochter een betrouwbare vriendin heeft die haar niet zo maar in de steek laat (en andersom).

Daarbij vind ik het wel een belangrijke wat iemand hierboven ook al schrijft, dat echte vrienden (dus ook jongens) niet zo maar iemand anders in een val laten lopen om vervolgens op straat te zetten. Maar volgens mij heeft je dochter dat ook al begrepen.

Ouders bellen zou ik niet doen. Wellicht dat je de verhoudingen daarmee alleen maar op het spits drijft en dochter heeft jongen 1 toch al geblokkeerd.

Gelukkig heeft en is mijn dochter een hele loyale vriendin(nen). Ik heb echt geen kwaad woord over de meiden.  Ze zijn met een stuk of 11 meiden in wisselende samenstelling maar komen echt voor elkaar op.  Samen uit , samen thuis. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.