Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Mee bemoeien of niet....?


Ik denk ook dat er wel signalen zijn waar ze (jullie) iets mee had kunnen doen. 
Inderdaad, niet om haar af te branden oid maar om haar weerbaarder te maken. 
Zo flirtte de jongen met haar en hield ze dat af. Niet bepaald het beste uitgangspunt voor een vriendschap. 
Verder begrijp ik ook niet zo goed dat je het onveilig van de jongens vond om de meisjes alleen op straat te laten, hoe zit het met aankomend vriendje dan? 

Kimdekim

Kimdekim

24-04-2023 om 22:32 Topicstarter

Nou zo voelt het wel als mensen zeggen dat "ma het maar laat gebeuren" en ik haar " keer op keer in risicovolle situaties breng". Het lijkt wel of mensen het lekker vinden om hun morele gelijk te halen ten koste van anderen. Mij in dit geval.   

Ik heb al eerder aangegeven dat ik niet het soort moeder ben die denkt ze zoeken het maar uit.  Ik ben betrokken.  We praten met elkaar over dingen en maken afspraken.  Mijn dochter is nog tot oktober 15 maar zit in de vierde klas. Heeft jaren jeugdtopsport gedaan, heeft dus al snel verantwoordelijkheden moeten dragen.  Voor haar dieet, voor haar trainingen. Ze is sociaal en heeft een hang naar vrijheid. Misschien wel juist omdat ze op jonge leeftijd zo veel met haar sport bezig was.   En wij proberen haar die vrijheid te bieden. Ik heb haar niet op straat gezet en gedacht zoek het maar uit ik zie wel wanneer je thuis komt.  Ik heb haar niet midden in de nacht naar vreemde jongens gebracht. Dit was een vervelende situatie maar had altijd kunnen gebeuren.  Was het niet nu dan was het wel op een andere manier.  

Kimdekim

Kimdekim

24-04-2023 om 22:34 Topicstarter

Pief schreef op 24-04-2023 om 22:19:

[..]

Jawel, deze en de vorige situatie had ze wel kunnen voorkomen. Haar voelsprieten staan sociaal nog niet goed afgesteld. Dat is niet raar, want ze is nog jong, maar ze brengt zichzelf en haar vriendin nu al twee keer in een potentieel onveilige situatie. Daar moet je met haar over in gesprek. Hoe kun je beoordelen of mensen oprecht zijn. En de volgende vragen stellen. Wat is dit voor jongen, waarom op die plek, waarom zo laat, wie komen er nog meer, heeft haar vriendje ook zelf tegen haar gezegd dat hij zou komen, wat weet ze over die jongens. En als ze de antwoorden niet weet, laat haar dat dan onderzoeken voordat je toezegt haar te brengen. Want in feite faciliteer je dit onveilige gedrag.

Deze vragen zijn gesteld.  Ik weet ik antwoord op alle vragen.  En dan nog is het gebeurd. 

Kimdekim

Kimdekim

24-04-2023 om 22:38 Topicstarter

Pinokkio schreef op 24-04-2023 om 22:26:

Ik denk ook dat er wel signalen zijn waar ze (jullie) iets mee had kunnen doen.
Inderdaad, niet om haar af te branden oid maar om haar weerbaarder te maken.
Zo flirtte de jongen met haar en hield ze dat af. Niet bepaald het beste uitgangspunt voor een vriendschap.
Verder begrijp ik ook niet zo goed dat je het onveilig van de jongens vond om de meisjes alleen op straat te laten, hoe zit het met aankomend vriendje dan?

Die was weg. Hij was er even een half uurtje omdat dochter met hem had afgesproken ( in de zin van jongen 1 vroeg of we kwamen ben jij er ook).  Hij moest werken tot 20.30 en was er 5 minuten voordat dochter er was.  Zijn moeder belde alleen dat hij om 22.30 thuis moest zijn omdat hij eindexamen doet.  Toen hij weg ging gingen de jongens ineens onaardig doen.  Hij heeft er nog wel wat van gezegd maar naar dochters zin niet duidelijk genoeg.  

Kimdekim schreef op 24-04-2023 om 22:34:

[..]

Deze vragen zijn gesteld. Ik weet ik antwoord op alle vragen. En dan nog is het gebeurd.

Niet lullig bedoeld hoor maar dan mag je ook eens goed naar je eigen sociale voelsprieten kijken. (iets waar ik zelf ook niet al te best in ben) 

Kimdekim

Kimdekim

24-04-2023 om 22:41 Topicstarter

nou ik vind dat wel lullig.  Want er is haar iets aangedaan.  Hoe kan je in godsnaam weten dat iemand waar je goed mee omgaat ineens wraak wil nemen voor iets wat 6 maanden geleden is gebeurd?

Kimdekim schreef op 24-04-2023 om 22:41:

nou ik vind dat wel lullig. Want er is haar iets aangedaan. Hoe kan je in godsnaam weten dat iemand waar je goed mee omgaat ineens wraak wil nemen voor iets wat 6 maanden geleden is gebeurd?

Alleen al uit jouw verhaal zijn er verontrustende signalen genoeg te lezen. Hij heeft zich al eens zo vervelend gedragen dat ze contact verbrak. Hij flirt nog met haar, hetgeen ze afhoudt. Klinkt allemaal niet als veilig genoeg om haar zo op die leeftijd naar toe te brengen. 

Dus een jongen nodigt mensen uit waarvan hij weet dat ze niet bepaald om de hoek wonen en na een half uur schopt hij ze zijn huis uit omdat hij weg moet?
Wat is dat nu weer, je weet toch dat je weg moet? 
Ik zou zeggen dat de vriendschap met deze jongen over is. Dat zwart-witte kan ik in dit opzicht dan wel weer waarderen. Mensen die je moedwillig naaien en je veiligheid in gevaar brengen, daar kan ik niks mee.

Tip voor als ze een potentieel leuke jongen wil ontmoeten; spreek af bij jullie thuis. Of bij de jongen thuis. Of ergens in een café/uitgaansgelegenheid (als ze daar binnen komt). Want nu komt ze voor jongen 2, maar is de afspraak in het huis van jongen 1 die door haar is afgewezen. Stel je vindt een vriend van je ex leuk, ga je daar dan naar een 'feestje' bij je ex thuis om hem te ontmoeten?

Kimdekim

Kimdekim

24-04-2023 om 22:55 Topicstarter

MamaE schreef op 24-04-2023 om 22:50:

Dus een jongen nodigt mensen uit waarvan hij weet dat ze niet bepaald om de hoek wonen en na een half uur schopt hij ze zijn huis uit omdat hij weg moet?
Wat is dat nu weer, je weet toch dat je weg moet?
Ik zou zeggen dat de vriendschap met deze jongen over is. Dat zwart-witte kan ik in dit opzicht dan wel weer waarderen. Mensen die je moedwillig naaien en je veiligheid in gevaar brengen, daar kan ik niks mee.

Tip voor als ze een potentieel leuke jongen wil ontmoeten; spreek af bij jullie thuis. Of bij de jongen thuis. Of ergens in een café/uitgaansgelegenheid (als ze daar binnen komt). Want nu komt ze voor jongen 2, maar is de afspraak in het huis van jongen 1 die door haar is afgewezen. Stel je vindt een vriend van je ex leuk, ga je daar dan naar een 'feestje' bij je ex thuis om hem te ontmoeten?

Nee hahaha het is nog ingewikkelder.  Jongen 1 heeft dochter uitgenodigd in het huis van jongen 3. Waar jongen 2 dus ook even kwam.  

Ja het mag altijd bij ons maar gingen nu naar het andere dorp omdat jongen 2 moest werken en geen tijd had om naar ons dorp te komen. 

Kimdekim schreef op 24-04-2023 om 22:55:

[..]

Nee hahaha het is nog ingewikkelder. Jongen 1 heeft dochter uitgenodigd in het huis van jongen 3. Waar jongen 2 dus ook even kwam.

Ja het mag altijd bij ons maar gingen nu naar het andere dorp omdat jongen 2 moest werken en geen tijd had om naar ons dorp te komen.

Dus wederom worden er vrienden uitgenodigd in het huis van iemand anders?
Is dat de gewoonte in jullie omgeving of zo? Ik vind dat echt heel raar.
Les voor je dochter; vraag altijd even aan degene waar je naartoe wil of die akkoord is en ook waar diegene woont. Ze verkeert blijkbaar niet in een omgeving waar normale communicatie de norm is. 

Als jouw dochter een paar mensen uitnodigt en die nodigen nog allemaal mensen uit, waardoor er ineens tien mensen in plaats van vier in je huiskamer zitten. Hoe zou jij dat vinden?

Kimdekim

Kimdekim

24-04-2023 om 23:09 Topicstarter



MamaE schreef op 24-04-2023 om 23:01:

[..]

Dus wederom worden er vrienden uitgenodigd in het huis van iemand anders?
Is dat de gewoonte in jullie omgeving of zo? Ik vind dat echt heel raar.
Les voor je dochter; vraag altijd even aan degene waar je naartoe wil of die akkoord is en ook waar diegene woont. Ze verkeert blijkbaar niet in een omgeving waar normale communicatie de norm is.

Als jouw dochter een paar mensen uitnodigt en die nodigen nog allemaal mensen uit, waardoor er ineens tien mensen in plaats van vier in je huiskamer zitten. Hoe zou jij dat vinden?

Nee nee zo was het niet.  Jongen 3 wist dat dochter kwam. Het is niet dat hij er niks van wist.  De jongens waren samen en vroegen of dochter met wat vriendinnen wilden komen.  Alleen de communicatie liep via jongen 1 en dochter. 

Kimdekim

Kimdekim

24-04-2023 om 23:14 Topicstarter

Hier is dat overigens best normaal.  Als ze hier zitten zijn er ook wel eens vrienden van vrienden bij. Wordt wel altijd netjes gevraagd.  Dan vraagt ze, kunnen  we vanavond bij ons ziiten? Piet,  Jan  en Ans komen en Ans vroeg of haar vriend klaas ook mee mocht komen. Ik vraag dan meestal een beetje wie het is een dan is het gewoon goed. 

Kimdekim schreef op 24-04-2023 om 23:09:

Nee nee, zo was het niet.
Jongen 2 wist dat dochter kwam.

[..]

Nee nee zo was het niet. Jongen 3 wist dat dochter kwam. Het is niet dat hij er niks van wist. De jongens waren samen en vroegen of dochter met wat vriendinnen wilden komen. Alleen de communicatie liep via jongen 1 en dochter.

Dan is jongen 3 ook wel een lulhannes. Eerst mensen een flink eind laten reizen en dan na een half uur zeggen 'oh sorry ik moet weg, dus jullie ook'. Niet oké. Zou bij mij ook afgeschreven zijn als 'vriend'. Hij wist dat hij weg moest, dus dan ga je niet nog mensen uitnodigen die zo ver weg wonen.

Pinokkio schreef op 24-04-2023 om 22:44:

[..]

Alleen al uit jouw verhaal zijn er verontrustende signalen genoeg te lezen. Hij heeft zich al eens zo vervelend gedragen dat ze contact verbrak. Hij flirt nog met haar, hetgeen ze afhoudt. Klinkt allemaal niet als veilig genoeg om haar zo op die leeftijd naar toe te brengen.

Plus: hij flirt met haar terwijl zijn vriend een beginnende verkering met haar wil. Er zijn best wat rode vlaggen, maar als Ts ze ook niet ziet dan wordt het lastig. Wat vindt de vader dan van dit alles?

Kimdekim

Kimdekim

24-04-2023 om 23:19 Topicstarter

MamaE schreef op 24-04-2023 om 23:18:

[..]

Dan is jongen 3 ook wel een lulhannes. Eerst mensen een flink eind laten reizen en dan na een half uur zeggen 'oh sorry ik moet weg, dus jullie ook'. Niet oké. Zou bij mij ook afgeschreven zijn als 'vriend'. Hij wist dat hij weg moest, dus dan ga je niet nog mensen uitnodigen die zo ver weg wonen.

Ze moesten niet echt weg.  Ze zijn wel gegaan.  Maar dat vooropgezet.  Zodat de meiden voor niks zouden komen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.