Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Numerus fixus studie

Morgen, of eigenlijk vannacht, is de toewijzing van de numerus fixus. Nog meer pubers die met spanning zitten te wachten?


Ja. Bijna mijn hele vwo 6 klas…….geneeskunde, psychologie, biomedische wetenschappen…..van alles.

IngridT schreef op 15-04-2023 om 00:45:

Ja. Bijna mijn hele vwo 6 klas…….geneeskunde, psychologie, biomedische wetenschappen…..van alles.

Spannend voor ze! Sinds wanneer heeft psychologie NF? 

Ik weet nog dat ik zelf voor geneeskunde in spanning zat. Ik was het jaar met HBO-V begonnen, die toen nog geen loting had. We kregen toen nog per post bericht volgens mij 😏. 

Wat wil je kind gaan doen Kim?

oeh spannend! wat wil ze gaan doen, en heeft ze een back up voor het geval het niet lukt? 

Hier is het al 2 en 3 jaar geleden dat dochter op de uitslag zat te wachten, gelukkig ingeloot.Maar zo vervelend dat sommige kinderen niet de studie kunnen gaan doen die ze eigenlijk willen. Fingers crossed vandaag!  

Kimdekim

Kimdekim

15-04-2023 om 08:37 Topicstarter

Ai nog geen positief nieuws hier, nummer 240 van de 220 plekken.  Een hele verdrietige puber hier.  Hij slikt het dapper weg, maar wat een tegenvaller.  Kans is groot dat hij er toch nog inkomt want vorig jaar hebben ze 419 aanmeldingen gehad en uiteindelijk hebben maar 150 geaccepteerd. Maar toch.... nog even op de wachtbank

ai Kim dat is een tegenvaller. Ik voel m mee. Dochter was toen ook zo verdrietig.  Die begon aan andere studie maar kon t toch niet loslaten
Het jaar erop zat ze er wel bij.
Hopelijk zijn er genoeg afmeldingen!

Kimdekim schreef op 15-04-2023 om 08:37:

Ai nog geen positief nieuws hier, nummer 240 van de 220 plekken. Een hele verdrietige puber hier. Hij slikt het dapper weg, maar wat een tegenvaller. Kans is groot dat hij er toch nog inkomt want vorig jaar hebben ze 419 aanmeldingen gehad en uiteindelijk hebben maar 150 geaccepteerd. Maar toch.... nog even op de wachtbank

Wat een tegenvaller! Maar inderdaad, de kans is groot dat er van die 220 een flink aantal toch iets anders gaat doen. Maar voor nu heeft hij daar niks aan. Sneu hoor.

Kimdekim

Kimdekim

15-04-2023 om 08:50 Topicstarter

Hij kan de studie ook ergens anders doen,  zonder numerus fixus, dus de opleiding zal wel lukken maar hij wilde graag naar deze Uni, met dit programma. 

Oef, mijn kind is binnen! Yes!

Kimdekim

Kimdekim

15-04-2023 om 08:52 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 15-04-2023 om 08:51:

Oef, mijn kind is binnen! Yes!

Gefeliciteerd, wat gaat hij/ zij doen?

Ach wat spannend. Mijn dochter wil al vanaf kind aan tandarts worden maar ik houd zo mijn hart vast. Maar 12% heeft een plekje. Volgend jaar is het zover. . Ik vind het Zo jammer dat het zo werkt

absor schreef op 15-04-2023 om 10:36:

Ach wat spannend. Mijn dochter wil al vanaf kind aan tandarts worden maar ik houd zo mijn hart vast. Maar 12% heeft een plekje. Volgend jaar is het zover. . Ik vind het Zo jammer dat het zo werkt

Maar zou je dan willen dat we veel meer tandartsen opleiden dan dat we nodig hebben? Daar schiet niemand toch iets mee op, ook de studenten niet als ze straks afgestudeerd zijn.

Daglichtlamp schreef op 15-04-2023 om 10:40:

[..]

Maar zou je dan willen dat we veel meer tandartsen opleiden dan dat we nodig hebben? Daar schiet niemand toch iets mee op, ook de studenten niet als ze straks afgestudeerd zijn.

Nou, als ik zie hoeveel buitenlandse studenten hier hun tandartsopleiding doen en vervolgens teruggaan naar hun roots vind ik daar wel iets van… want er is niet bepaald een overschot aan tandartsen. 

SuzyQFive schreef op 15-04-2023 om 10:43:

[..]

Nou, als ik zie hoeveel buitenlandse studenten hier hun tandartsopleiding doen en vervolgens teruggaan naar hun roots vind ik daar wel iets van… want er is niet bepaald een overschot aan tandartsen.

Nou inderdaad, hier in de buurt werken vooral Roemeense en Poolse tandartsen. Het is lastig om een tandarts te vinden.

Daglichtlamp schreef op 15-04-2023 om 10:40:

[..]

Maar zou je dan willen dat we veel meer tandartsen opleiden dan dat we nodig hebben? Daar schiet niemand toch iets mee op, ook de studenten niet als ze straks afgestudeerd zijn.

Er is momenteel een gigantisch tandartsentekort, ze worden allemaal uit het buitenland gehaald. En de voorspelling is dat voorlopig het tekort nog flink toeneemt


Maar nee niet dat er teveel tandartsen worden opgeleid maar wel genoeg en dat is nu niet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.