Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Oud en nieuw - kind wil naar vriendin


Bijtje82

Bijtje82

25-12-2022 om 01:12

April2021 schreef op 25-12-2022 om 01:03:

Ik vind dat de reacties erg makkelijk zijn. 11 is nog erg jong en ze kent dat mogelijke vriendinnetje niet eens. Straks loopt ze de hele nacht buiten.

Dat zal wel loslopen denk ik.

Op zich is het best normaal dat je de ouders van je vrienden niet meer (allemaal) kent als je kind op de middelbare school zit.
Ik zou wel willen weten waar ze is en haar er heen brengen met slaapspullen.
Weten die ouders nergens van of kan ze niet blijven slapen, dan gaat het feest niet door en gaat ze met jullie mee naar de familie.
Het is nu een kans voor haar om te laten zien dat ze met verantwoordelijkheid kan omgaan. Laat ze nu zien dat ze dat aan kan, dan kunnen dit soort dingen in de toekomst vaker. Laat ze nu zien dat ze het niet aan kan of dat er over bepaalde dingen gelogen of verzwegen wordt, dan duurt het weer een hele tijd voordat ze nogmaals met een dergelijk voorstel aan hoeft te komen.

MMcGonagall schreef op 25-12-2022 om 00:56:

Het kind is 11. Dat zal toch wel eens vaker bij een vriendinnetje gelogeerd hebben? Ik mis het hele probleem, geloof ik.

Het is wel een speciale avond voor de meeste mensen. Dus jij vind het ook niet raar als een kind van 11 met kerst bij een vriendinnetje wil eten, onder het mom ze eet daar wel vaker mee.?

LittleIbex87

LittleIbex87

25-12-2022 om 06:44

No way dat mijn kinderen de feestdagen op die leeftijd zonder ons doorbrengen. Het zou ook niet in hen opgekomen zijn om te vragen.

Reficul schreef op 25-12-2022 om 06:44:

No way dat mijn kinderen de feestdagen op die leeftijd zonder ons doorbrengen. Het zou ook niet in hen opgekomen zijn om te vrage

Ik hecht zelf geen waarde aan oud en nieuw. Als mijn 12 jarige dochter bij een vriendinnetje zou willen logeren waarvan ik de ouders ken zou ik dat geen probleem vinden.

Mijn dochter is 13 en ik had het al een paar jaar leuk gevonden als ze naar een vriendinnetje had gekund met oud en nieuw, of dat er iemand hier zou komen. Zij heeft in onze familie- en vriendengroep niemand van haar leeftijd en ze vindt er echt niks aan. Helaas moeten al haar vriendinnen verplicht naar familie of vrienden, ik vind dat eigenlijk best wel onzin. Maar ik ben blijkbaar in de minderheid  Waarschijnlijk komt dat ook doordat wij nog een dochter van 18 hebben en mijn man nog veel oudere kinderen. Dat loslaten hebben wij allang geleerd. 

Reficul schreef op 25-12-2022 om 06:44:

No way dat mijn kinderen de feestdagen op die leeftijd zonder ons doorbrengen. Het zou ook niet in hen opgekomen zijn om te vragen.

Echt? Waarom ben je zo fel daarover? 

Reficul schreef op 25-12-2022 om 06:44:

No way dat mijn kinderen de feestdagen op die leeftijd zonder ons doorbrengen. Het zou ook niet in hen opgekomen zijn om te vragen.

Als ze het niet wilden, heb je wel makkelijk praten. Zou je er ook zo fel in staan als je vervolgens de hele avond een chagrijnige puber zou hebben die de sfeer voor de anderen zou verzieken?

LittleIbex87

LittleIbex87

25-12-2022 om 08:04

Lollypopje schreef op 25-12-2022 om 07:41:

[..]

Als ze het niet wilden, heb je wel makkelijk praten. Zou je er ook zo fel in staan als je vervolgens de hele avond een chagrijnige puber zou hebben die de sfeer voor de anderen zou verzieken?

Dat ken ik inderdaad niet een puber die de sfeer verziekt. En dat makkelijk praten ben ik wel klaar mee. 

Reficul schreef op 25-12-2022 om 08:04:

[..]

Dat ken ik inderdaad niet een puber die de sfeer verziekt. En dat makkelijk praten ben ik wel klaar mee.

Als je dat niet kent is "no way" zeggen inderdaad heel makkelijk. Overigens wel heel fijn voor jou dat dat niet zo was.

LittleIbex87

LittleIbex87

25-12-2022 om 08:05

Caroline80 schreef op 25-12-2022 om 07:30:

[..]

Ik hecht zelf geen waarde aan oud en nieuw. Als mijn 12 jarige dochter bij een vriendinnetje zou willen logeren waarvan ik de ouders ken zou ik dat geen probleem vinden.

Dat is persoonlijk natuurlijk en hangt niet van de grillen van je kind af. Binnen jullie familie wordt er geen waarde aan gehecht.

LittleIbex87

LittleIbex87

25-12-2022 om 08:06

Lollypopje schreef op 25-12-2022 om 08:05:

[..]

Als je dat niet kent is "no way" zeggen inderdaad heel makkelijk. Overigens wel heel fijn voor jou dat dat niet zo was.

Waarschijnlijk mazzel toch

Caroline80 schreef op 25-12-2022 om 06:33:

[..]

Het is wel een speciale avond voor de meeste mensen. Dus jij vind het ook niet raar als een kind van 11 met kerst bij een vriendinnetje wil eten, onder het mom ze eet daar wel vaker mee.?

Ik vind niet snel iets raar, maar Kerst is hier altijd een gepuzzel met wie is waar en kinderen die werken (supermarkt). Dat ze 11 waren is al even geleden, maar dingen doen met vrienden heb ik altijd aangemoedigd.

Frietspeciaal schreef op 24-12-2022 om 19:50:

[..]

Ik ben zat van haar nukken de hele tijd en heb eigenlijk geen zin om haar weer haar zin te geven. Maar ik realiseer me dat dat niet perse een goede reden is. Daarbij vind ik haar echt heel jong om al niet thuis te zijn met oud en nieuw. ‘Vroeger’ mochten wij pas met 16 ofzo niet thuis zijn. Ook geen goede reden 😂

Dus je vindt het nodig om de strijd aan te gaan, omdat je wilt winnen van een tiener van 11/12. Hoe volwassen ben je dan? 

Daarbij gaat je dochter niet stappen maar naar een vriendin. Die ouders zou je even kunnen bellen. Straf geven doe je op het moment dat zij iets fout doet. Een halve dag geen scherm ofzo, maar je gaat toch geen ergernissen sparen om op een feestdag je eigen kind terug te pakken? 

Dat je de ouders niet kent zou de enige reden zijn om het niet te doen, maar dat kun je oplossen. Dat jij O&N gezellig vindt op jouw manier, betekent niet dat je kind geen andere mening kan ontwikkelen. 

Ik zou het prima vinden, als ik de ouders en dat vriendinnetje zelf ook zou kennen. Dochter is nu 10 en vorig jaar hadden wij hier thuis een vriendinnetje over de vloer. Ik vond het hartstikke gezellig! Moeder woont om de hoek en kwam af en toe even langs ook. Andere dochter zat bij vrienden ergens anders in de wijk, dus moeder pendelde een beetje heen en weer tussen beide 😁 vader moest werken. Vriendinnetje is niet blijven slapen uiteindelijk, maar ook dat had ik geen probleem gevonden. En als dochter daar heen had gewild, was dat ook prima. Ik ken de ouders en het vriendinnetje wel erg goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.