Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Overstap van mavo-havo andere school lastig


dan

dan

19-06-2023 om 11:34

Rhonda schreef op 18-06-2023 om 17:46:

[..]

BridgetJones schreef: Adhd. Met medicatie beklijft het beter.....

Daar reageerde ik voornamelijk op. Iemand kan ook gewoon niet intelligent genoeg zijn om de havo te halen, maar die mogelijkheid wordt hier nooit geopperd, het is altijd de schuld van iets als ADD. Ook in het draadje over het strafwerk omdat iemand een opgave niet heeft gemaakt wordt iets van een diagnose geopperd, terwijl een puber ook gewoon een opgave kan vergeten te maken. Als het echt zo gegaan is als de puber zegt, vind ik de straf exorbitant.


Een opdracht echt vergeten maken heb ik zelf gehad tijdens mijn eindexamen geschiedenis (gelukkig ging het over een onderwerp wat mijn interesse had). Misschien toch iets te slordig geweest met alles nog eens goed nalopen, denk ik. 

Zelf vind ik 1 huiswerkopdracht vergeten maken en daar straf voor krijgen best streng, zeker als de andere opdrachten wel gemaakt zijn. Niks inleveren (uit gemakzucht) is uiteraard wat anders. 

Deze reactie had ook in het andere draadje gepast overigens.

Doemijdieglazenbol schreef op 17-06-2023 om 23:34:

[..]

Zeg je nu echt dat dochter sowieso ADHD heeft en aan de pillen moet? Dat is een pittige diagnose vanaf een scherm.

Nee, zo was het niet bedoeld ...ik bedoelde eigenlijk meer dat ik daaraan moet denken. Meer als tip bedoeld, van kan het niet zijn dat...

dan schreef op 19-06-2023 om 11:34:

[..]

Een opdracht echt vergeten maken heb ik zelf gehad tijdens mijn eindexamen geschiedenis (gelukkig ging het over een onderwerp wat mijn interesse had). Misschien toch iets te slordig geweest met alles nog eens goed nalopen, denk ik.

Zelf vind ik 1 huiswerkopdracht vergeten maken en daar straf voor krijgen best streng, zeker als de andere opdrachten wel gemaakt zijn. Niks inleveren (uit gemakzucht) is uiteraard wat anders.

Deze reactie had ook in het andere draadje gepast overigens.

Ik vind de straf totaal niet in verhouding staan tot die ene opgave die niet gemaakt is...

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 17:10 Topicstarter

dochter komt net thuis. Leraar had gezegd jullie mogen allemaal naar huis waarop dochter bleef zitten, anders krijgt ze weer commentaar dat ze ook opstaat. Nou, leraar vond dat heel goed en nam een oude toets met haar door, waarbij ze niet alles snapte. Leraar zei wat ben je toch een domme sukkel, je kunt wel zien dat je mavo niveau hebt. Dochter en ik moeten hier allebei toch wel.om lachen, wat een man. Later had hij gezegd, ja vat het niet te persoonlijk op wat ik zeg, is niet zo bedoeld. Nee, hij dacht dadelijk krijg ik weer een ouder aan mijn broek hangen. I

Kleinduimpje schreef op 21-06-2023 om 17:10:

dochter komt net thuis. Leraar had gezegd jullie mogen allemaal naar huis waarop dochter bleef zitten, anders krijgt ze weer commentaar dat ze ook opstaat. Nou, leraar vond dat heel goed en nam een oude toets met haar door, waarbij ze niet alles snapte. Leraar zei wat ben je toch een domme sukkel, je kunt wel zien dat je mavo niveau hebt. Dochter en ik moeten hier allebei toch wel.om lachen, wat een man. Later had hij gezegd, ja vat het niet te persoonlijk op wat ik zeg, is niet zo bedoeld. Nee, hij dacht dadelijk krijg ik weer een ouder aan mijn broek hangen. I

Ik zou toch even een gesprek hebben aangevraagd. In de trant van mijn dochter komt net thuis na een uitleg van u over een gemaakte toets maar ik begrijp het niet helemaal, wat is er aan de hand? Kent ze de stof niet goed (genoeg)m heeft ze niet genoeg parate kennis.. Na zijn verhaal weet je de verschillen in verhalen en die kan je hem dan voorleggen.


Deze leraar stopt wel tijd en energie in jouw dochter dus dat vind ikzelf moeilijk te rijmen met dat hij haar dom vindt. Doe je dat als je iemand dom vindt? Dat vind ik raar. Misschien is hij ook raar of misschien vindt dochter hem raar en is dat het beeld (=beeldvorming) wat jou geschetst wordt. Dat zou ik willen weten. Dus heb ik een vraag daarover voor de docent. Daarnaast, komt uit het verhaal naar voren dat het erop lijkt dat hij vindt dat haar werkinstelling niet in orde is. Waarom vindt hij dat? Ookal vind je die man niet leuk, hij biedt een inkijkje hoe er vanuit zijn vak naar haar gekeken wordt. Misschien klopt dat en is dat een manier waarop mensen reageren. En ook al klopt dat niet met hoe dochter is, mensen gaan af op beeldvorming want dat is wat zij zien. En als hij het zo ziet, zien anderen het misschien ook zo. En dat gebeurt, mensen kunnen soms een andere mening over iemand hebben, die eigenlijk niet klopt met een dito behandeling. Je zit in de situatie dat je naar die mensen toe kan gaan om dmv een gesprek er achter te komen hoe dit komt. Daar heb je dus in de rest van je leven wat aan. Als je dochter op overstaan stond, kan ik me voorstellen dat je daar geen tijd in stopt maar aangezien dat niet zo is, zou ik dus juist mijn licht daar opsteken.

Kleinduimpje schreef op 21-06-2023 om 17:10:

dochter komt net thuis. Leraar had gezegd jullie mogen allemaal naar huis waarop dochter bleef zitten, anders krijgt ze weer commentaar dat ze ook opstaat. Nou, leraar vond dat heel goed en nam een oude toets met haar door, waarbij ze niet alles snapte. Leraar zei wat ben je toch een domme sukkel, je kunt wel zien dat je mavo niveau hebt. Dochter en ik moeten hier allebei toch wel.om lachen, wat een man. Later had hij gezegd, ja vat het niet te persoonlijk op wat ik zeg, is niet zo bedoeld. Nee, hij dacht dadelijk krijg ik weer een ouder aan mijn broek hangen. I

En jij gelooft dit? Heeft ze het gesprek opgenomen? Vast niet.  Lijkt me meer dat dochter jou er vooral van wil overtuigen dat het aan de docent ligt en vooral niet aan haar. Ik neem aan dat je een gesprek hebt aangevraagd met die docent; misschien wenselijk even de andere kant van het verhaal te horen.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 18:34 Topicstarter

Ik ga nu niet naar hem toe, want ze hebben het goed af gesloten en hij geeft dadelijk het advies. Ja, volgens dochter is het een rare leraar en doet hij wel tegen meer kinderen zo. Hij vind dochter te weinig inzet heeft, maar is wel verbeterd, met name omdat ze bleef zitten toe hij zij iedereen mocht gaan. Dat heeft hij tegen haar gezegd. Maar toch vind ik dat ook vreemd, zeggen dat iedereen mag gaan bij de les, maar je verwacht wel dat dochter blijft zitten. Dochter is een rustig meisje en stelt idd geen vragen door de opmerkingen die ze krijgt. Maar ik denk wel dat ze misschien wat ongeïnteresseerd overkomt omdat ze ook haar aandacht er niet bij kan houden. Dus ik geef hem daar geen ongelijk in, terwijl ik wel vindt dat het niet klopt. Maar denk wel dat ze dat signaal afgeeft. Maar daarbij vind ik dat je nooit maar dan ook nooit om wat voor redenen domme sukkel zegt tegen een leerling. Maar daarom weet ik dat het een rare man is.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 18:36 Topicstarter

gingerrail, natuurlijk geloof ik dat. Ik ken dochter en ze liegt dat echt niet. Hij heeft zelf gezegd, wat ik net zei is niet zo bedoeld hoor.

En wat ligt er aan de docent? Dat ze een laag punt heeft? Dat zegt toch niemand?

Kleinduimpje schreef op 21-06-2023 om 18:34:

Ik ga nu niet naar hem toe, want ze hebben het goed af gesloten en hij geeft dadelijk het advies. Ja, volgens dochter is het een rare leraar en doet hij wel tegen meer kinderen zo. Hij vind dochter te weinig inzet heeft, maar is wel verbeterd, met name omdat ze bleef zitten toe hij zij iedereen mocht gaan. Dat heeft hij tegen haar gezegd. Maar toch vind ik dat ook vreemd, zeggen dat iedereen mag gaan bij de les, maar je verwacht wel dat dochter blijft zitten.

Zolang jij geen gesprek hebt gehad hoe dat volgens de ander kant is gegaan, weet jij feitelijk niets. Dus hoezo kan jij dat opeens vreemd vinden. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 18:39 Topicstarter

Omdat hij vorige keer zei dat iedereen mocht gaan en toen is dochter gegaan, nou dat heeft ze te horen gekregen, dus nu bleef ze zitten en gaf hij zelf aan dat dat goed was van haar, dat ze meer inzet had gekregen

Kleinduimpje schreef op 21-06-2023 om 18:39:

Omdat hij vorige keer zei dat iedereen mocht gaan en toen is dochter gegaan, nou dat heeft ze te horen gekregen, dus nu bleef ze zitten en gaf hij zelf aan dat dat goed was van haar, dat ze meer inzet had gekregen

Je weet helemaal niets behalve wat jouw dochter jou voorhoudt.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 18:46 Topicstarter

Dus als jullie kinderen thuis komen weten jullie nooit of het verhaal waar is? Je trekt het altijd in twijfel? Lekker dan. Ik heb mijn dochter haar hele leven nog niet op liegen betrapt, ik ken mijn kinderen echt wel. Waarom zou ze liegen over een leerkracht. Ze zegt zelf wel als ze zat te kletsen in de les, als ze kauwgom in had, als ze iets verkeerds heeft gezegd tegen een vriendin, dus ja ze is gewoon eerlijk.
Als ik tegen haar zeg je kunt wel een leugentje om bestwil, oh nee dat kan er bij haar echt niet in....

Kleinduimpje schreef op 21-06-2023 om 18:46:

Dus als jullie kinderen thuis komen weten jullie nooit of het verhaal waar is? Je trekt het altijd in twijfel? Lekker dan. Ik heb mijn dochter haar hele leven nog niet op liegen betrapt, ik ken mijn kinderen echt wel. Waarom zou ze liegen over een leerkracht. Ze zegt zelf wel als ze zat te kletsen in de les, als ze kauwgom in had, als ze iets verkeerds heeft gezegd tegen een vriendin, dus ja ze is gewoon eerlijk.
Als ik tegen haar zeg je kunt wel een leugentje om bestwil, oh nee dat kan er bij haar echt niet in....

Als zij thuis komen met een leraar wilde mij na de les nog zien om te zeggen dat ik feitelijk dom ben, vind ik dat zo raar, dat ik dat voor mij zelf wil checken. Want iemand die tijd en energie steekt in iemand om te kunnen zeggen dat diegene dom is, dat bestaat niet. Dan steek je daar zeker geen tijd in en zeker niet met dit mooie weer. 

Zij zegt dit en zij zegt dat. Zij zegt veel en heeft zeker overal wel een passend woordje klaar? En jij gaat erin mee.  Controleer het bij de bron! Of heeft ze jou met haar verhalen zover dat watndeze man ook zegt, jij gelooft hem toch niet? 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 18:51 Topicstarter

waarom niet? Hij is gewoon vreemd en maakt vaker dit soort opmerkingen ook tegen andere kinderen. Vader vriendin is toch ook bij hem verhaal gaan halen. En als hij niet gezegd had maar ik meen het niet zo, stond ik vanmiddag nog op de stoep. Maar hij heeft het wat goed zitten praten.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 18:53 Topicstarter

nee, hij wilde haar niet zien om dat te zeggen. Ze bleef zitten voor extra uitleg. Die kreeg ze en onder de uitleg zei hij domme sukkel omdat ze het niet snapte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.