Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Overstap van mavo-havo andere school lastig


Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 18:54 Topicstarter

mijn neefje heeft hem ook gehad. Daar riep hij door de klas, dikke tieten en mongolen. Dus ja.....
Maar goed, laat maar, ik geloof haar, daar gaat het om.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 18:55 Topicstarter

zij heeft zeker haar woordje niet overal klaar, want ze is juist net heel onzeker.

Kleinduimpje schreef op 21-06-2023 om 18:51:

waarom niet? Hij is gewoon vreemd en maakt vaker dit soort opmerkingen ook tegen andere kinderen. Vader vriendin is toch ook bij hem verhaal gaan halen. En als hij niet gezegd had maar ik meen het niet zo, stond ik vanmiddag nog op de stoep. Maar hij heeft het wat goed zitten praten.

Het is jouw kind. Als jouw dochter bij mijn kinderen op school zou zitten en jij maakt nergens werk van, zou ik denk ok.. dan niet, maar dat betekent in elk geval dat school niet tegen ons zegt, ja sorry, eerst het gesprek met meneer en mevrouw Kleinduimpje want die waren voor jullie. 

Als jij zoiets niet belangrijk vindt om te doen voor jouw dochter, wie vindt het dan wel belangrijk? 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 19:03 Topicstarter

ik vind het zeker wel.belangrijk, mar ik ga dat nu net een week voor proefwerken niet doen. Dochter vind zelf dat ze het goed hebben afgesloten en ze zegt ik weet wie het zegt. Ik heb gevraagd of ze het erg vindt, maar ze legt het langs haar neer.Ik weet zeker de leraar nu best een goed woordje voor haar zou doen mocht ze nog een voldoende halen, dat heeft hij ook tegen haar gezegd, dus voor nu is dit goed. Mocht ze niet over gaan ga ik zeker het gesprek aan hoe ik en dochter deze school ervaren hebben op sommige vlakken. Mocht ze wel over gaan, beginnen we volgend schooljaar weer met een nieuwe frisse start en trek ik meteen aan de bel als er iets aan de hand is. De leraren zeggen ook duidelijk dat leerlingen zelf dingen moeten oplossen, en dat wil ik ook het liefst. Maar als het te ver gaat zal ik gaan.

Kleinduimpje schreef op 21-06-2023 om 19:03:

ik vind het zeker wel.belangrijk, mar ik ga dat nu net een week voor proefwerken niet doen. Dochter vind zelf dat ze het goed hebben afgesloten en ze zegt ik weet wie het zegt. Ik heb gevraagd of ze het erg vindt, maar ze legt het langs haar neer.Ik weet zeker de leraar nu best een goed woordje voor haar zou doen mocht ze nog een voldoende halen, dat heeft hij ook tegen haar gezegd, dus voor nu is dit goed. Mocht ze niet over gaan ga ik zeker het gesprek aan hoe ik en dochter deze school ervaren hebben op sommige vlakken. Mocht ze wel over gaan, beginnen we volgend schooljaar weer met een nieuwe frisse start en trek ik meteen aan de bel als er iets aan de hand is. De leraren zeggen ook duidelijk dat leerlingen zelf dingen moeten oplossen, en dat wil ik ook het liefst. Maar als het te ver gaat zal ik gaan.

Dus, de leraar zegt eigenlijk: je bent dom maar ik doe toch een goed woordje voor jou! Want dat doe je toch, voor mensen die je dom vindt. Die logica ontgaat mij volledig maar jij slikt als zoete koek. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 19:11 Topicstarter

ach, hij roept maar wat....misschien beetje uit frustratie dat ze het niet snapt. Even later bedenkt hij zich, Oei dit had ik niet moeten zeggen. Eh, ik meen het niet hoor wat ik net zei. Dat hij zei dat hij het niet meende is toch al wat, dan ga ik nu niet naar school terwijl hij heeft aangegeven als dochter voldoende haalt een goed advies probeert te geven. Het is gewoon een wat bijzondere vreemde man. Als dochter nu toch niet helemaal paniekerig thuiskomt is het toch goed. Ik vind knap dat ze zo reageert. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 19:12 Topicstarter

en nee, ik praat het niet goed. Maar misschien had ik inderdaad al veel eerder moeten gaan. Maar dit vind ik echt niet het goede moment. Wel als ik het gesprek heb over 2-3 weken.

Kleinduimpje schreef op 21-06-2023 om 18:39:

Omdat hij vorige keer zei dat iedereen mocht gaan en toen is dochter gegaan, nou dat heeft ze te horen gekregen, dus nu bleef ze zitten en gaf hij zelf aan dat dat goed was van haar, dat ze meer inzet had gekregen

Dit zou ik dan juist heel zorgelijk vinden als je al een wat verlegen en wat 'kwetbare' meisje hebt.....dat moet die leraar ook zien. Dus waarom zegt hij dat tegen jou dochter? Waarom mag iedereen opstaan en jou dochter niet?

Waarom zegt hij uitgerekend tegen jou dochter dat ze een domme sukkel is als "grap"? 



Philou schreef op 21-06-2023 om 19:07:

[..]

Dus, de leraar zegt eigenlijk: je bent dom maar ik doe toch een goed woordje voor jou! Want dat doe je toch, voor mensen die je dom vindt. Die logica ontgaat mij volledig maar jij slikt als zoete koek.

Dit vind ik namelijk ook alle grenzen over gaan. Leer je dochter die grens

Bij mijn puberzoon neem ik alles wat hij over docenten en school zegt wel met een flinke korrel zout ja.
Zeker als ik zeg dat ik de docent wel een mail zal sturen of even bellen en het hoeft dan in eens niet. Dat zijn juist de alarmbellen dat het verhaal niet helemaal is zoals zoon beweerde. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 19:54 Topicstarter

nogmaals waarom zou ze dit zeggen, ze weet dat ik dit ga zeggen met het gesprek, daar hebben we het over gehad.dat vond ze prima. 
Hij doet ook lomp tegen andere. Die vader is toch ook naar die leraar gegaan. Daar had hij toch ook tegen gezegd, ik snap niet dat ze jou naar vwo hebben gezet.
Maar als ik er nu iets van ga zeggen, is hij volgende week dadelijk tegen dochter, dat weet ik niet zeker, maar ik ga nu dat risico niet nemen. Ik ga dus over 3 weken het gesprek aan 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 19:59 Topicstarter

Als moeder een topic opent met bv. dochter heeft klappen gekregen van vriend. Gaan we toch ook niet eerst zeggen, is dit wel waar, ga eerst in gesprek met die vriend, want waarschijnlijk klopt het verhaal niet. Nee, op een forum gaan we uit van het kloppende verhaal. Dus nu stop ik. Over 3 weken heb ik een gesprek en dan ga ik het zeggen en dochter is daarbij en zegt het ook in het gesprek, dat wil ze zelf heel graag maar niet nu.

Het valt mij op dat jij ontzettend veel weet of denkt te weten van wat er zich bij je dochter op school afspeelt. Wat elke docent allemaal zegt en doet en tegen wie allemaal, wat andere ouders daarmee doen. Ik vind dat op de leeftijd van je dochter echt niet gezond meer.
Als het waar is dat die man tegen leerlingen schreeuwt en ze vernedert en kleineert, dan moet daar wat mee gebeuren. Dat mag niet afgedaan worden met 'zo is hij nu eenmaal'. Nee, zo ga je niet met leerlingen om en zelfs niet met mensen in het algemeen. 
En dat had al veel eerder moeten gebeuren dan nu het kantje boord is qua overgaan, want nu is ze afhankelijk van hem en zijn oordeel en daardoor heeft en krijgt deze man een bepaalde macht die hem eigenlijk niet toebehoort. Je leert haar nu dat ze even moet slikken en schikken omwille van overgaan maar ten koste van haar waardigheid.
En ja, ik snap dat ergens ook wel, dat een jaar blijven zitten omdat je je bek opentrekt op school en dingen aan de kaak stelt die niet in de haak zijn een hele en zelfs te hoge prijs is. Maar dit gedrag is niet opeens vanuit het niets bestaan. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-06-2023 om 20:13 Topicstarter

maar ik ga het gesprek toch aan over 2 weken, dus of dat nu maandag is of die week ergens daarna. Ja, dan wachten we een week ja.

En wat is daar niet gezond aan? Dochter verteld gewoon wat verhalen als ze uit school komt, ik ben blij dat ze wat verteld. Ze verteld echt niet haar hele dag, maar wel wat leuke en minder leuke dingen. Laat dat 5 minuten zijn. Wat is daar niet gezond aan? En ik weet helemaal niks van docenten, alleen van deze docent en nog een, omdat dit bijzondere verhalen zijn.

Kleinduimpje schreef op 21-06-2023 om 20:13:

maar ik ga het gesprek toch aan over 2 weken.

En wat is daar niet gezond aan? Dochter verteld gewoon wat verhalen als ze uit school komt, ik ben blij dat ze wat verteld. Ze verteld echt niet haar hele dag, maar wel wat leuke en minder leuke dingen. Laat dat 5 minuten zijn. Wat is daar niet gezond aan?

Het komt op mij over alsof jij precies weet wat elke docent gedaan en gezegd heeft, welke ouders allemaal gesprekken hebben aangevraagd etc. 

Mijn ouders kenden op die leeftijd lang niet al mijn klasgenoten, laat staan hun ouders en al helemaal niet wie er wanneer bij welke docent op gesprek was geweest. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.