Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Overstuur door boete


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-07-2022 om 07:07

TrefleQ schreef op 30-07-2022 om 06:59:

Tja, het zou toch zomaar kunnen dat ze je willen helpen. Mogelijk voor hen een relatief kleine moeite met een grote positieve impact voor je dochter.

Maar in welke zin is die dochter de zorg van de politie? Ze heeft nou eenmaal een foutje gemaakt, boete gekregen en klaar. Ik zou dan eerder inzetten op ander soort hulp voor de dochter als die zich zo druk maakt om iets heel kleins en daar ook nog eens in blijft hangen. Maar de politie bellen om dochter gerust te stellen is nergens voor nodig.

Mee eens dat andere hulp ook nodig lijkt. En waarom (ook) de politie? Omdat zij 'hoger ' staan dan boa's en kunnen vertellen dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. En omdat zij, in uniform, autoriteit uitstralen en daarmee vast geloofwaardig zijn voor dit meisje. Móeten ze dat doen, nee natuurlijk niet. Maar volgens mij zijn er vast agenten die gewoon iets fijns voor iemand willen doen.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-07-2022 om 07:27

Kind is 16 he, en geen 6. Daarbij kan ik me voorstellen dat je zoiets regelt maar bij een 16 jarige zou ik geen sneeuwvlokjesgedrag gaan voeden. Ze kan evt een officiële klacht indienen maar ik denk dat ze meer gebaat is bij ander soort hulp. En uiteraard moet je je kind ook aanleren hoe die zich in zo’n geval moet opstellen, tis niet alsof onze vrienden in het blauw altijd supervriendelijk zijn als je wat fout doet. 

Ik heb niet zo’n hoge pet op van BOA’s en dat komt omdat ik wel een gastlessen geef bij hun opleiding (zelfverdedigingsles). Het zijn niet de meest sociaal en verbaal onderlegde types. Groot verschil met zelfverdedigingsles geven aan de politie in opleiding!

Dus ik zou het verhaal van dochter meteen aannemen voor waar. Helaas kun je er waarschijnlijk niet zoveel mee tenzij je een klacht wilt indienen over de betreffende BOA.

Sterkte voor je angstige dochter  hoop dat ze snel goede hulp krijgt.

GeleNarcis schreef op 30-07-2022 om 03:16:

Dochter kon vannacht weer niet slapen en was weer in paniek en moest veel huilen. Ze was bang dat als ze toch in de gevangenis kwam ze elke dag in elkaar geslagen werd. Want dat gebeurde daar met 'stille nerds.' Ze denkt nogal in doemscenario's.

Wij hebben even samen gegoogled. Je komt echt niet zomaar in jeugddetentie , daarvoor moet je een stuk zwaardere delicten gepleegd hebben. Zeker niet zonder voorgeschiedenis. Wat voor mij natuurlijk logisch was en ik al lang wist. Maar voor dochter was het toch een geruststelling om te lezen dat zeker niet naar de gevangenis moest. Een stukje extra bevestiging denk ik.

Ze klaagt wel over hoofdpijn, maar dat is waarschijnlijk spanning. Ze slaapt nu eindelijk.

Het verbaast me dat ze dit niet weet. Kind lijkt een beetje wereldvreemd op haar 16e. Dan je toch wel dat je hiervoor niet de cel in gaat? Daar wordt op school toch ook wel eens aandacht aan besteed? Ik weet nog dat ons op de basisschool verteld werd over bureau halt. En ook dat je daar echt niet zomaar terecht kwam.

Als ouder weet je bovendien toch ook wel dat je dit een kwestie is van boete betalen en laten gaan? Of heb je nooit een snelheidsovertreding begaan oid?

GeleNarcis schreef op 30-07-2022 om 03:16:

Dochter kon vannacht weer niet slapen en was weer in paniek en moest veel huilen. Ze was bang dat als ze toch in de gevangenis kwam ze elke dag in elkaar geslagen werd. Want dat gebeurde daar met 'stille nerds.' Ze denkt nogal in doemscenario's.

Wij hebben even samen gegoogled. Je komt echt niet zomaar in jeugddetentie , daarvoor moet je een stuk zwaardere delicten gepleegd hebben. Zeker niet zonder voorgeschiedenis. Wat voor mij natuurlijk logisch was en ik al lang wist. Maar voor dochter was het toch een geruststelling om te lezen dat zeker niet naar de gevangenis moest. Een stukje extra bevestiging denk ik.

Ze klaagt wel over hoofdpijn, maar dat is waarschijnlijk spanning. Ze slaapt nu eindelijk.

Ik vind het wel opvallend dat ze voor een 16 jarige totaal geen beeld heeft waar je wel of niet voor naar de gevangenis gaat of voor een rechter moet verschijnen. Dit heeft ze toch ook op school gehad lijkt mij.

Ik snap dat ze als verlegen meisje zijnde geschrokken is van de boete en de boa. Maar haar gedachten gaan door haar paniek ook wel erg met haar op de loop en ze de realiteit kwijt lijkt te raken. Hopelijk kan haar psycholoog haar daar bij helpen. 

Waar baseren sommigen hier het idee op dat op school aandacht wordt besteed aan het (jeugd)strafrecht? Op onze school was dat niet zo, en vziw ook op de school van mijn kinderen niet. Ik heb nou niet het idee dat zoiets tot het standaard curriculum behoort.

Voor Narcis ondertussen: ik zou bellen om te vragen bij de gemeente wie er over de boa's gaat, en dan ofwel een officiële klacht indienen of een beleefde brief schrijven, de situatie uitleggen, en vragen of er aandacht kan worden besteed aan de bejegening van burgers door boa's. Jouw dochter is wel extreem gevoelig en dat kon die boa natuurlijk niet weten, maar het gaat te ver om iemand die staande gehouden wordt te bejegenen als ee geharde hooligsn

Temet schreef op 30-07-2022 om 08:53:

Waar baseren sommigen hier het idee op dat op school aandacht wordt besteed aan het (jeugd)strafrecht? Op onze school was dat niet zo, en vziw ook op de school van mijn kinderen niet. Ik heb nou niet het idee dat zoiets tot het standaard curriculum behoort.

Voor Narcis ondertussen: ik zou bellen om te vragen bij de gemeente wie er over de boa's gaat, en dan ofwel een officiële klacht indienen of een beleefde brief schrijven, de situatie uitleggen, en vragen of er aandacht kan worden besteed aan de bejegening van burgers door boa's. Jouw dochter is wel extreem gevoelig en dat kon die boa natuurlijk niet weten, maar het gaat te ver om iemand die staande gehouden wordt te bejegenen als ee geharde hooligsn

Als school er geen aandacht aan besteed, dan is het de taak van de ouders. Het blijft bijzonder om als 16-jarige dit nog niet te weten. 

Temet schreef op 30-07-2022 om 08:53:

Waar baseren sommigen hier het idee op dat op school aandacht wordt besteed aan het (jeugd)strafrecht? Op onze school was dat niet zo, en vziw ook op de school van mijn kinderen niet. Ik heb nou niet het idee dat zoiets tot het standaard curriculum.

Op de school waar ik werk komt dat wel degelijk aanbod bij Maatschappijleer ( staat in de methode), wat een verplicht vak is, dus de info krijg je. Tevens wordt op alle VO scholen hier in de stad voorlichting gegeven door Halt over dit onderwerp. Dat laatste zal niet overal zo zijn.

Ik zou een officiële klacht indienen, want deze boa is ongeschikt voor zijn werk en doet aan machtsmisbruik.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-07-2022 om 09:18

DS1971 schreef op 30-07-2022 om 09:16:

Ik zou een officiële klacht indienen, want deze boa is ongeschikt voor zijn werk en doet aan machtsmisbruik.

En wat zou je er dan inzetten in die klacht?

Met het risico om hard en onmenselijk gevonden te worden...

Ik kon als puber ook dagen blijven hangen in 'ellende'. Bij mij werkte maar een ding; mijn ouders gaven er even aandacht aan. Ik mocht mijn huilbui hebben,  er werd over gesproken etc. Maar daarna waren mijn ouders er op een gegeven moment ook klaar mee. En werd er gezegd; nu is het genoeg. Wat is er nu eigenlijk écht gebeurd. Life goes on. En dan kreeg ik desnoods een klusje in mijn maag gesplitst ofzo. Of ik moest gewoon naar school of bijbaantje. 
We konden er echt nog wel een keer over praten maar echt niet dat mijn ouders meegingen in dagenlang huilen en troosten enzo. 

Op het moment zelf voelde dat natuurlijk wel eens streng en 'stom'. Maar na een uurtje voelde ik me meestal een stuk beter. 

Battle-Royale schreef op 30-07-2022 om 09:18:

[..]

En wat zou je er dan inzetten in die klacht?

Feitelijk relaas. Het is niet normaal dat een BOA kinderen gaat bedreigen met vrijheidsberoving. Of vind jij van wel?


Mensen in dit soort machtsposities moeten aan bepaalde minimumnormen voldoen.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-07-2022 om 09:28

DS1971 schreef op 30-07-2022 om 09:23:

[..]

Feitelijk relaas. Het is niet normaal dat een BOA kinderen gaat bedreigen met vrijheidsberoving. Of vind jij van wel?


Mensen in dit soort machtsposities moeten aan bepaalde minimumnormen voldoen.

Feitelijk relaas is dus dat dochter geen antwoord gaf op vragen en blijkbaar op agressieve wijze haar ID terugpakte, de boa had de zaak dus ook over kunnen doen aan de politie en ja die mogen je meenemen en in een cel stoppen. Of vind je dat ze iedereen met fluwelen handschoentjes moeten aanpakken? Dat kind fietste nou eenmaal daar waar het niet mocht.

DS1971 schreef op 30-07-2022 om 09:23:

[..]

Feitelijk relaas. Het is niet normaal dat een BOA kinderen gaat bedreigen met vrijheidsberoving. Of vind jij van wel?


Mensen in dit soort machtsposities moeten aan bepaalde minimumnormen voldoen.

Mee eens een BOA mag een kind niet bedreigen.

 Maar daar staat tegenover dat het hier gaat om een kwetsbaar meisje met allerhande psychischhe problematiek die het wellicht heel anders ervaren heeft dan hoe het werkelijk is gegaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.