Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
MBG

MBG

11-10-2021 om 18:44

Puber en alcohol


OrganicDeer76

OrganicDeer76

12-10-2021 om 13:43

yette schreef op 12-10-2021 om 13:16:

[..]

En dat vind je reden om onderzoek bij voorbaat niet serieus te nemen maar wel waarde te hechten aan een excuus als 'we doen wel meer dingen die ongezond zijn'?!

Weet je, ik geloof echt niet dat een puber er meteen iets aan over houdt als hij/zij voor zijn/haar 18e thuis wel eens een glaasje krijgt. Maar waarom zou je dat doen? Wat voegt het toe?

Ik wacht nog steeds op een goede reden waarom je die grens van 18+ thuis niet zou hanteren. Sterker nog, het gaat hier over een 16-jarige. Waarom is het een goed idee om een puber twee jaar (!!!) voor hij/zij zelf drank mag kopen, thuis te laten drinken?

Wat denk je nou dat jouw kinderen werkelijk geen een wet gaan overtreden. Ik leg uit waarom het 18+ is en waarom ik vind dat ze met mate moeten drinken. Ik vind het vooral bizar dat er zo dramatisch wordt gedaan over drinken. Kom op je leeft een keer hoor. Hier krijgen ze met kerst of oud en nieuw een drankje en voor de rest zijn wij zelf geen drinkers. Nee volgens de onderzoeken is het niet goed. Snoep chips chocolade ook niet. Zo zijn er wel meer dingen. Nogmaals betutteling ten top. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

12-10-2021 om 13:48

Omdat iemand hier het had over de wet overtreden 
Volgens de wet is het niet verboden. Als je nog geen 18 jaar bent, mag je geen alcohol kopen of bij je hebben. Alcohol drinken in openbare gelegenheden, zoals kroegen en discotheken, kan dus niet. Een kroegeigenaar is zelfs strafbaar als hij/zij alcohol verkoopt aan personen onder de achttien jaar.

https://www.vraaghetdepolitie.nl › ...Mag ik thuis drinken als ik nog geen 18 ben? | vraaghetdepolitie.nl

Keetie schreef op 12-10-2021 om 13:43:

[..]

Wat denk je nou dat jouw kinderen werkelijk geen een wet gaan overtreden. Ik leg uit waarom het 18+ is en waarom ik vind dat ze met mate moeten drinken. Ik vind het vooral bizar dat er zo dramatisch wordt gedaan over drinken. Kom op je leeft een keer hoor. Hier krijgen ze met kerst of oud en nieuw een drankje en voor de rest zijn wij zelf geen drinkers. Nee volgens de onderzoeken is het niet goed. Snoep chips chocolade ook niet. Zo zijn er wel meer dingen. Nogmaals betutteling ten top.

Je leeft idd maar een keer. Daarom heb ik liever niet dat mijn kind voor zijn leven fatsoenlijk begonnen is al zijn hersencellen kapot zuipt. 

De wet is duidelijk: vanaf 18 jaar. 

Dat ze daarvoor vast iets zullen drinken geloof ik wel maar ik wil het niet stimuleren door het thuis ook aan te bieden. 

Alles op zijn tijd. Sommige dingen mogen vanaf 6 jaar, sommige dingen vanaf 15 enz enz. Die grenzen zijn er niet voor niks. De alcohol grens is 18 jaar. In sommige landen zelfs 21.

Mag je betutteling vinden ik vind drank aanbieden aan minderjarigen een heel slecht voorbeeld. Van snoep of chocolade krijgt je geen hersenschade als je daar een keer teveel van eet. Rare vergelijking.

ik ben echt kei bot hoor maar ik had gelijk gezegd..  hoe kom je hier nou aan? Jullie zijn 15 en 16 en dan tegen mn zoon zeggen jij mag niet eens drinken... bij mij flapt reactie meteen eruit en had ze wel laten weten dat ik dit niet oke vind.

Persoonlijk hou ik er ook niet van om dingen maar niet te zeggen en er dan mee te zitten, kwil meestal gelijk ( als dat mogelijk is) duidelijk maken hoe of wat..

MBG schreef op 12-10-2021 om 13:35:

[..]

Dit is precies mijn punt waarom ik de post had gedaan .

Om dan even een concreet antwoord te geven. Ik zou er niet zo zwaar aan tillen - mijn oudste mocht van de wet al met zestien drinken, en nr 2 heeft het 3 weken mogen doen - dus dat kleurt ook mijn kijk op de zaak. Ik zou gevraagd hebben of ze hem uit  de voorraadkast thuis had achterover gedruk of er iemand op uitgestuurd had. 

Afhankelijk van de situatie  had ik het haar weer naar huis laten nemen of ik had van zoon overgekocht. 

 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

12-10-2021 om 13:59

PinkFlower schreef op 12-10-2021 om 13:56:

[..]

Je leeft idd maar een keer. Daarom heb ik liever niet dat mijn kind voor zijn leven fatsoenlijk begonnen is al zijn hersencellen kapot zuipt.

De wet is duidelijk: vanaf 18 jaar.

Dat ze daarvoor vast iets zullen drinken geloof ik wel maar ik wil het niet stimuleren door het thuis ook aan te bieden.

Alles op zijn tijd. Sommige dingen mogen vanaf 6 jaar, sommige dingen vanaf 15 enz enz. Die grenzen zijn er niet voor niks. De alcohol grens is 18 jaar. In sommige landen zelfs 21.

Mag je betutteling vinden ik vind drank aanbieden aan minderjarigen een heel slecht voorbeeld. Van snoep of chocolade krijgt je geen hersenschade als je daar een keer teveel van eet. Rare vergelijking.

Nee de wet is duidelijk dat het niet verboden is. Maar goed jij doet zoals jij het liever ziet en ik zie liever dat ze het alvast kennen en weten dan dat ze 18 zijn. Iedereen moet zijn gevoel hierin volgen. 

Keetie schreef op 12-10-2021 om 13:59:

[..]

Nee de wet is duidelijk dat het niet verboden is. Maar goed jij doet zoals jij het liever ziet en ik zie liever dat ze het alvast kennen en weten dan dat ze 18 zijn. Iedereen moet zijn gevoel hierin volgen.

Ze mogen het niet kopen, het mag ook niet voor ze gekocht worden maar dat kun je niet nachecken, en niet openbaar drinken.

Maar als papa of mama een biertje voor zoon heeft gekocht en hij drinkt het thuis, of in de voortuin op, dan is dat niet verboden nee.

Of als zoon zoals in dit geval een pakketje krijgt en het thuis begint te drinken dan is dat ook niet verboden nee.

Wijs vind ik het niet.

Keetie schreef op 12-10-2021 om 13:43:

[..]

Wat denk je nou dat jouw kinderen werkelijk geen een wet gaan overtreden. Ik leg uit waarom het 18+ is en waarom ik vind dat ze met mate moeten drinken. Ik vind het vooral bizar dat er zo dramatisch wordt gedaan over drinken. Kom op je leeft een keer hoor. Hier krijgen ze met kerst of oud en nieuw een drankje en voor de rest zijn wij zelf geen drinkers. Nee volgens de onderzoeken is het niet goed. Snoep chips chocolade ook niet. Zo zijn er wel meer dingen. Nogmaals betutteling ten top.

Je maakt er zelf een drama van, met je 'je leeft maar een keer'! 

Mij zie je hier alleen maar steeds zeggen dat je als ouder niet de illusie moet hebben dat jouw aanpak thuis mbt af en toe een glaasje voor een puber of niet, invloed heeft op hoe ze uiteindelijk zelf met drank omgaan. 

Ik weet niet hoor, mijn kinderen vroegen/vragen niet om drank op hun 16e. Hoezo is het dan betuttelend als ik het dan ook niet aan ze geef? 

Keetie schreef op 12-10-2021 om 13:59:

[..]

Nee de wet is duidelijk dat het niet verboden is. Maar goed jij doet zoals jij het liever ziet en ik zie liever dat ze het alvast kennen en weten dan dat ze 18 zijn. Iedereen moet zijn gevoel hierin volgen.

Misschien moet je vast beginnen als ze net geboren zijn. Ze kunnen er maar vast beter van weten en het kennen toch.... Alsof je niet pas met 18 daaraan kunt gaan beginnen. Nee joh liever je jonge kinderen hun hersencellen kapot laten maken zodat ze weten wat alcohol is. 

Thuis kunnen ze het niet controleren, en daardoor is het niet te verbieden, maar het is wel degelijk verboden om als minderjarige te drinken, ook als een meerderjarige het heeft gekocht. 

er is nogal een verschil in als je kind al op zn 16e zn lever na kloten helpt of dat dat later pas begint. Maar ik zou daar persoonlijk zelf geen aandeel in willen hebben dat ik mijn zoon op die leeftijd al laat drinken. Staat los van dat ik weet dat je ze niet altijd tegen kunt houden.

yette schreef op 12-10-2021 om 14:06:

[..]

Je maakt er zelf een drama van, met je 'je leeft maar een keer'!

Mij zie je hier alleen maar steeds zeggen dat je als ouder niet de illusie moet hebben dat jouw aanpak thuis mbt af en toe een glaasje voor een puber of niet, invloed heeft op hoe ze uiteindelijk zelf met drank omgaan.

Ik weet niet hoor, mijn kinderen vroegen/vragen niet om drank op hun 16e. Hoezo is het dan betuttelend als ik het dan ook niet aan ze geef?

Foei, wel geven hoor. Ze kunnen het immers beter maar vast kennen en weten voor het wettelijk mag... 

Rachel. schreef op 12-10-2021 om 13:59:

ik ben echt kei bot hoor maar ik had gelijk gezegd.. hoe kom je hier nou aan? Jullie zijn 15 en 16 en dan tegen mn zoon zeggen jij mag niet eens drinken... bij mij flapt reactie meteen eruit en had ze wel laten weten dat ik dit niet oke vind.

Persoonlijk hou ik er ook niet van om dingen maar niet te zeggen en er dan mee te zitten, kwil meestal gelijk ( als dat mogelijk is) duidelijk maken hoe of wat..

Ha, ha. Ja, ik zou ook iets dergelijks eruit geflapt hebben. Maar dan meer iets als. Goh, dat zal je vader wel waarderen. Of ik hoop dat dat over 2 jaar ook nog goed is. 

Overigens zie ik zo'n cadeau echt iets als een er-lag-gelukkig-nog-wat-in-de-kast-cadeau. 

Plantenbak schreef op 12-10-2021 om 14:10:

[..]

Ha, ha. Ja, ik zou ook iets dergelijks eruit geflapt hebben. Maar dan meer iets als. Goh, dat zal je vader wel waarderen. Of ik hoop dat dat over 2 jaar ook nog goed is.

Overigens zie ik zo'n cadeau echt iets als een er-lag-gelukkig-nog-wat-in-de-kast-cadeau.

Precies haha ik ben ook zo flapuit, khad ook zoiets dergelijks gezegd.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

12-10-2021 om 14:48

Ach nogmaals ieder zijn mening. Vind het jammer dat er zo snerend gereageerd moet worden. 

Keetie schreef op 12-10-2021 om 14:48:

Ach nogmaals ieder zijn mening. Vind het jammer dat er zo snerend gereageerd moet worden.

Ah joh niet te persoonlijk aantrekken🧡, zo gaat het hier idd helaas wel vaker bij een meningsverschil.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.