Lieveliefde
23-06-2026 om 14:59
Puber met LVB escaleert
ze hoog in haar stress en heeft verteld dat ze niet lekker in haar vel zit en er veel gedoe is op school, ook bleef ze roepen dat ze niet naar huis toe wou.
Op het moment dat de politie haar bij ons afleverde rende ze via de bijkeuken weer naar buiten met de mededeling ik ga weg. Hier is de politie wederom achteraan gegaan. Bij de politie is helemaal los gegaan, knijpen, krabben, schoppen en weg proberen rennen.
Uiteindelijk heeft de politie haar moeten fixeren en is ze met 4 man bij ons afgeleverd en is ze binnen bij ons gekalmeerd.
Vanuit de politie wordt er een melding gemaakt bij veilig thuis en wij zijn al druk aan het bellen voor verdere hulp.
Ik merk dat ik helemaal lam geslagen ben en weer het echt even niet meer.
Mugs
24-06-2026 om 10:43
Lieveliefde schreef op 24-06-2026 om 10:37:
[..]
Wanneer iemand zegt ik heb mijn kind nog nooit een tik gegeven dan ben ik blij horen dat er zulke makkelijke kinderen zijn waardoor je niet in je eigen frustratie / onmacht komt.
Ik wil niets over jouw situatie zeggen, maar dit is natuurlijk bullshit! Alsof alleen ouders van makkelijke kinderen nooit slaan. Kom op zeg
Anoniemvoornu
24-06-2026 om 10:57
Mugs schreef op 24-06-2026 om 10:43:
[..]
Ik wil niets over jouw situatie zeggen, maar dit is natuurlijk bullshit! Alsof alleen ouders van makkelijke kinderen nooit slaan. Kom op zeg
Amen.
Anoniemvoornu
24-06-2026 om 11:04
Lieveliefde schreef op 24-06-2026 om 10:37:
[..]
Ik vind jouw opmerkingen vervelend en onnodig kwetsend. Ik hoop oprecht dat niemand in zulke ingewikkelde situaties komt als waar wij in zitten.
Wanneer iemand zegt ik heb mijn kind nog nooit een tik gegeven dan ben ik blij horen dat er zulke makkelijke kinderen zijn waardoor je niet in je eigen frustratie / onmacht komt.
Dus moeilijke kinderen mag je slaan?.. onmacht noem je het zelf. Zoek dan hulp om om te leren gaan met die onmacht. Hoe kan je verwachten van je kind dat zij het wel beter doet als het ook volwassenen ook niet altijd lukt. Het is niet erg dat ze het tegen de politie heeft verteld. Je wilt niet dat ze leert dat je het niet mag vertellen als iemand je slaat.
Lieveliefde
24-06-2026 om 11:09
Anoniemvoornu schreef op 24-06-2026 om 11:04:
[..]
Dus moeilijke kinderen mag je slaan?.. onmacht noem je het zelf. Zoek dan hulp om om te leren gaan met die onmacht. Hoe kan je verwachten van je kind dat zij het wel beter doet als het ook volwassenen ook niet altijd lukt. Het is niet erg dat ze het tegen de politie heeft verteld. Je wilt niet dat ze leert dat je het niet mag vertellen als iemand je slaat.
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Mijn dochter trok toen ze net ging grijpen al de bossen haren al uit mijn hoofd.. Wil je alsjeblieft stoppen met jouw opmerkingen. Ik kan het er even niet bij hebben.
Poezie
24-06-2026 om 11:10
Anoniemvoornu schreef op 24-06-2026 om 11:04:
[..]
Dus moeilijke kinderen mag je slaan?.. onmacht noem je het zelf. Zoek dan hulp om om te leren gaan met die onmacht. Hoe kan je verwachten van je kind dat zij het wel beter doet als het ook volwassenen ook niet altijd lukt. Het is niet erg dat ze het tegen de politie heeft verteld. Je wilt niet dat ze leert dat je het niet mag vertellen als iemand je slaat.
Je zuigt. Stop daarmee.
Anoniemvoornu
24-06-2026 om 11:20
Lieveliefde schreef op 24-06-2026 om 11:09:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Mijn dochter trok toen ze net ging grijpen al de bossen haren al uit mijn hoofd.. Wil je alsjeblieft stoppen met jouw opmerkingen. Ik kan het er even niet bij hebben.
Ik ben opgegroeid met meerdere siblings met zeer heftige gedragsproblematiek. Letterlijk botten zijn van mij gebroken door woedeuitbarstingen van 1 daarvan...
Poezie
24-06-2026 om 11:22
Anoniemvoornu schreef op 24-06-2026 om 11:20:
[..]
Ik ben opgegroeid met meerdere siblings met zeer heftige gedragsproblematiek. Letterlijk botten zijn van mij gebroken door woedeuitbarstingen van 1 daarvan...
Wat raar, dat jouw ouders er niets aan hebben gedaan om dat te voorkomen. Maar wat moet TO met deze informatie?
Boterbloem147
24-06-2026 om 11:39
Goedemorgen,
Ik weet niet of mijn reactie iets bijdraagt... maar ik herken een beetje mijn dochter hierin.
Ik heb niet alle reacties uitgebreid gelezen, dus excuses als iets al eerder is genoemd of ik misschien de plank missla.
Onze dochter heeft ook wat lager iq en add en vmbo basis met pestverleden op de basisschool.
Cognitief was vmbo basis pittig, maar te doen.
Dochter mistte ook aansluiting en werd later ook opnieuw de pispaal op vmbo. En dit laatste was bij ons de trigger dat we vastliepen. Het constant geen aansluiting vinden, moeten knokken voor je plek, en er constant maar voor zorgen dat je niet het mikpunt bent van pesten op school.
Voor ons was dus het pesten de trigger.
Het pesten van basisschool heeft haar echt beschadigd en later dus het opnieuw geen aansluiting vinden en opnieuw moeten knokken op het vmbo was de druppel.
Ik wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel.
Roos57
24-06-2026 om 11:55
Lieveliefde schreef op 24-06-2026 om 11:09:
[..]
. Mijn dochter trok toen ze net ging grijpen al de bossen haren al uit mijn hoofd.. Wil je alsjeblieft stoppen met jouw opmerkingen. Ik kan het er even niet bij hebben.
En hebben dochter en jullie toen al hulp gezocht en gekregen?
Lieveliefde
24-06-2026 om 13:30
Roos57 schreef op 24-06-2026 om 11:55:
[..]
En hebben dochter en jullie toen al hulp gezocht en gekregen?
Jazeker! Dit is opgepakt
Anoniemvoornu
24-06-2026 om 14:00
Poezie schreef op 24-06-2026 om 11:22:
[..]
Wat raar, dat jouw ouders er niets aan hebben gedaan om dat te voorkomen. Maar wat moet TO met deze informatie?
Ze doet een onterechte aanname.. mijn moeder haar oplossing was ook slaan mijn vader was toen al overleden.
Max88
24-06-2026 om 16:21
Anoniemvoornu schreef op 24-06-2026 om 14:00:
[..]
Ze doet een onterechte aanname.. mijn moeder haar oplossing was ook slaan mijn vader was toen al overleden.
Je projecteert jouw verleden op een ander. Dat is appels met peren vergelijken. Daarbij reageer je vanuit je verleden/trauma op een zagende, tergende en zuigende manier om van dit gezin een gezin te máken waarin huiselijk geweld voorkomt. Die manier van je zin doordrijven om je "gelijk" te halen naar TO is net zo schadelijk.
Je zit dit ook vaak bij mensen( met respect) die seksueel misbruikt zijn en "overal" misbruik in zien.
Dat je alert bent: helemaal prima, maar houd het wat gematigder; je kent ze niet, bent nergens bijgeweest, dus je weet te weinig.
Duufje
24-06-2026 om 16:45
Wat een vervelende reacties staan hiertussen zeg, gadver.
LVB in combinatie met puberteit is heel moeilijk. LVB is sowieso heel lastig. Je ziet meestal niets aan deze kinderen, waardoor ze continu overvraagd worden. Met alle gevolgen van dien.
Hoe ouder ze worden, hoe ingewikkelder het wordt om aansluiting te vinden bij leeftijdsgenoten, omdat het verschil in ontwikkeling steeds groter wordt.
In de puberteit is het heel lastig dat het lichaam verandert net als bij leeftijdsgenoten, maar het kind cognitief nog lang niet zover is. Extra lastig.
Voor mij wel wat herkenbaar, wij hebben lang fulltime gezorgd voor een pleegkind met lvb. Hij reageert met enorm veel woede en fysiek agressief gedrag op zijn onrust, uiteindelijk was het niet meer veilig om hem bij ons in huis te houden. Hij woont nu op een woongroep (waar hij ook de nodige problemen heeft) en komt in de weekends nog bij ons.
Wij hebben het soort taferelen als TO omschrijft ook meermaals meegemaakt, en dat is echt afschuwelijk vervelend voor alle partijen.
TO, ik heb geen tip. Hopelijk krijgen jullie snel de juiste hulp. Probeer je geduld te bewaren en je te blijven realiseren dat dit voor kind net zo moeilijk is als voor jullie (of moeilijker waarschijnlijk) en dat ze zich niet zo gedraagt om jullie dwars te zitten, maar omdat ze echt niet weet wat ze met zichzelf aan moet.
Euphoria
24-06-2026 om 18:27
Lieveliefde schreef op 24-06-2026 om 10:37:
[..]
Ik vind jouw opmerkingen vervelend en onnodig kwetsend. Ik hoop oprecht dat niemand in zulke ingewikkelde situaties komt als waar wij in zitten.
Wanneer iemand zegt ik heb mijn kind nog nooit een tik gegeven dan ben ik blij horen dat er zulke makkelijke kinderen zijn waardoor je niet in je eigen frustratie / onmacht komt.
Er werd doorgevraagd naar die klap echter daarop gaf je geen antwoord. Deze forummer vult zelf in. Of dat terecht is of niet weten wij niet.
Ik vind eerlijk gezegd dat je te gemakkelijk over die vraag heenstapt en te zeer fixeert op deze forummer. Wat betekend dat?
Euphoria
24-06-2026 om 18:30
Max88 schreef op 24-06-2026 om 16:21:
[..]
Je projecteert jouw verleden op een ander. Dat is appels met peren vergelijken. Daarbij reageer je vanuit je verleden/trauma op een zagende, tergende en zuigende manier om van dit gezin een gezin te máken waarin huiselijk geweld voorkomt. Die manier van je zin doordrijven om je "gelijk" te halen naar TO is net zo schadelijk.
Je zit dit ook vaak bij mensen( met respect) die seksueel misbruikt zijn en "overal" misbruik in zien.
Dat je alert bent: helemaal prima, maar houd het wat gematigder; je kent ze niet, bent nergens bijgeweest, dus je weet te weinig.
Ik vind jouw reactie minimaal net zo vervelend.

