Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Puber van 16, wat geef je die in godsnaam voor sinterklaas?

Hij weet het zelf ook niet. Hij heeft alles al. Het is echt een belachelijk luxe probleem maar we weten het echt niet. Hij vindt ook niks leuk. Hij gamed en dat was het. En daar ga ik geen spullen voor kopen. Hij is nergens fan van, sport niet, etc etc. Hebben jullie nog opties? Mag tot 50-75 max kosten.


Salomewinterqueen schreef op 30-10-2021 om 10:41:

[..]

Dit heeft hij allemaal al. En ik vind dat hij echt meer dan genoeg game spullen heeft.

Oh, ik las dat hij dat zélf vond. Ik dacht: dat is een wonderpuber!

---

---

30-10-2021 om 11:53

Ik verbaas mij om al die actionrommeladviezen van een paar euro. Het gaat om 75 euro, dat is een serieus bedrag op die leeftijd. Ik weet wel wat hij wil: een nieuwe game. What else? Geen troep ter waarde van 75 euro. Geen eetbon waar je een paar keer 10 minuten lol van hebt maar een game waar je uren en uren aan zit te spelen. 

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

30-10-2021 om 13:52 Topicstarter

Wilgenkatje- schreef op 30-10-2021 om 11:08:

Een humoristische of juist filosofische scheurkalender 2022? Of met iets van zijn favoriete sport/hobby?

Een bouwpakket?
Een uitdagende puzzel?

Kijk eens rond in een museumwinkel, daar liggen soms ook echt leuke dingetjes.

Ja klopt, prachtig notitieboekje, tas en sokken gekocht (voor ander kind)

Salomewinterqueen schreef op 30-10-2021 om 10:57:

[..]

Wat de buurvrouw leuk vindt.

Je hebt het topic gelezen?

Ja ik heb het gelezen en nu? Je weet wat hij leuk zou vinden maar dat wil je niet geven. Vandaar mijn terechte vraag.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

30-10-2021 om 15:28

Vind het wat vreemd om op die leeftijd nog iets te geven voor Sinterklaas, dacht altijd dat iedereen daarmee stopte rond hun twaalfde.

Geen tips dus (al vind ik het idee van Hobelster niet slecht, maar dan niet om te geven in familiekring)

Ik heb weer wat nieuws geleerd vandaag, ik had geen idee wat een fleslight was.

Magnoliatakje schreef op 30-10-2021 om 16:04:

Ik heb weer wat nieuws geleerd vandaag, ik had geen idee wat een fleslight was.

Ik ook niet

Magnoliatakje schreef op 30-10-2021 om 16:04:

Ik heb weer wat nieuws geleerd vandaag, ik had geen idee wat een fleslight was.

Effe Google aangeslingerd.

Zoiets wil je toch niet van je ouders of "de Sint" krijgen?

Marty1984 schreef op 30-10-2021 om 17:36:

[..]

Effe Google aangeslingerd.

Zoiets wil je toch niet van je ouders of "de Sint" krijgen?

Vraag me af of je zoiets überhaupt zou willen

Valdemar schreef op 30-10-2021 om 15:28:

Vind het wat vreemd om op die leeftijd nog iets te geven voor Sinterklaas, dacht altijd dat iedereen daarmee stopte rond hun twaalfde.

Wij hebben altijd (zelfs zonder dat er al kinderen waren) Sinterklaas gevierd. En nu de kinderen weer wat ouder zijn is het leuk om er wat flauwe dingen bij te doen, met passend gedichtje. Ik zie Sinterklaas meer als een familiefeest.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

02-11-2021 om 10:48

Fourtyfour schreef op 02-11-2021 om 07:54:

[..]

Wij hebben altijd (zelfs zonder dat er al kinderen waren) Sinterklaas gevierd. En nu de kinderen weer wat ouder zijn is het leuk om er wat flauwe dingen bij te doen, met passend gedichtje. Ik zie Sinterklaas meer als een familiefeest.

Precies dit. De gezelligheid,  samen zijn met familie. Op vorig jaar na, het ieder jaar met familie gevierd. Dus ook toen ik 12+ was, jongvolwassen en kinderloos was, in een relatie zat zonder kinderen etc etc.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-11-2021 om 15:29

Fourtyfour schreef op 02-11-2021 om 07:54:

[..]

Wij hebben altijd (zelfs zonder dat er al kinderen waren) Sinterklaas gevierd. En nu de kinderen weer wat ouder zijn is het leuk om er wat flauwe dingen bij te doen, met passend gedichtje. Ik zie Sinterklaas meer als een familiefeest.

Ik had ondertussen ook van partner vernomen dat pakjesavond in Nederland echt een ding is. 

Salomewinterqueen schreef op 30-10-2021 om 11:01:

[..]

... Escaperoom en karten zijn leuk maar doe je niet in je eentje. Dan moet je dus iemand mee die het kan betalen en ook leuk vindt...

dan gefe je een bon die hoog genoeg is dta hij met 2 personen kan gaan ? 

Gaan jullie op wintersport? Nieuwe helm? handschoenen, skijack? 

tjonge.... hier hebben we nog niet echt een probleem met het vinden van kado's voor de 16-jarige. Die houdt wel van (strip)boeken, bordspellen, een mooie legodoos.  

Ik vind het zelf altijd leuk om uitjes te geven. Ik weet niet of hij dat ook leuk vindt.
Ik zou geen dingen kopen die hij waarschijnlijk niet leuk vind alleen om "iets" te hebben. Dat is zonden. Je kunt altijd nog een bon geven als je het echt niet weet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.