Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Puberdame fietsen in het donker

Mijn dochter van 13,5 mocht gisteravond van mij om half 8 naar huis fietsen. 900 meter langs goed verlichte straten, geen open stukken langs weilanden oid. Meisje waar ze was, is net zo oud en had dat niet gemogen. We wonen in een dorp met 15000 inwoners ongeveer. Zou dit bij jullie mogen?


Je zoon gaat toch op kamers wonen/woont op kamers? Dan kan hij doordeweeks al niet brengen/halen. En hij heeft vast ook wel eens zelf iets op de planning. 
En als je dochter over een paar jaar op kamers zou gaan wonen, dan kun je toch ook niet meer brengen/halen? 

Mijn moeder was ook ooit heel verbaasd dat mijn zus toen ze op kamers woonde niet altijd thuis werd gebracht door jongens als ze op stap ging. Ze ging ook wel eens met alleen meiden op stap. Wat moet je dan doen? Mannelijke huisgenoot bellen om op te halen? 
Ik heb een paar jaar alleen gewoond toen ik uit huis ging. Toen had ik wel een auto, maar als ik wat wilde drinken ging ik gewoon met de fiets hoor. Dat was dan een keuze die ik maakte en ik vond niet dat ik altijd met de auto zou moeten gaan en nooit meer alcohol zou kunnen drinken omdat ik alleen woonde. Ik rijd niet met alcohol op, ook niet één of twee drankjes.

Kimdekim schreef op 15-11-2023 om 14:24:

[..]

Ja joh, leg maar woorden in mijn mond. Dan maar seksistisch. Gelukkig vinden alle jongens waar mijn dochter me om gaat dat je een meisje gewoon netjes thuis brengt. Ik begrijp niet waar je vandaan haalt dat mijn zoon een controlerende rol heeft. Mijn dochter vindt dat juist fijn. Die vraagt hem als wij niet kunnen. Maar ga vooral door.

Dat is hier ook hoor. Ik leer het mijn zoon ook. 

Nick90 schreef op 15-11-2023 om 14:34:

[..]

Dat is hier ook hoor. Ik leer het mijn zoon ook.

Maar je zoon is negen. Dan breng je toch nog geen meisjes thuis na het uitgaan/chillen?

Of ook na een speelafspraakje? Dat vind ik persoonlijk echt niet nodig. Mijn dochter gaat ook gewoon zelfstandig van en naar school sinds groep 3. Die kan best een paar honderd meter naar huis lopen als ze ergens heeft gespeeld. En als het ver weg is, bijvoorbeeld in het buitengebied, dan wordt ze opgehaald.

MamaE schreef op 15-11-2023 om 14:37:

[..]

Maar je zoon is negen. Dan breng je toch nog geen meisjes thuis na het uitgaan/chillen?

Of ook na een speelafspraakje? Dat vind ik persoonlijk echt niet nodig. Mijn dochter gaat ook gewoon zelfstandig van en naar school sinds groep 3. Die kan best een paar honderd meter naar huis lopen als ze ergens heeft gespeeld. En als het ver weg is, bijvoorbeeld in het buitengebied, dan wordt ze opgehaald.

Nee die worden gewoon opgehaald uiteraard maar we leren hem wel dat je meisjes niet alleen naar huis laat fietsen in het donker bijvoorbeeld. Z’n moeder hoeft ook niet naar huis te fietsen in het donker bijvoorbeeld, dan halen we haar op. 

Wat een betutteling om een meisje/vrouw niet alleen in het donker te laten fietsen. Verschrikkelijk zeg, ik moet daar toch niet aan denken dat ik zo beknot zou worden! En zo wil ik mijn dochters ook niet opvoeden, dat ze een man nodig zouden hebben om veilig thuis te komen.
Echt ik dacht dat we die tijd wel gehad hadden onderhand

Sterker nog: mijn meiden brengen hun vriendjes en vriendinnetjes altijd een stuk op weg tot halverwege de route. Net zoals ik vroeger deed met mijn besties. En dat is niet eens ingefluisterd bij mijn kinderen. 

Maar dan moeten ze dus wel alleen terug en de ander ook alleen verder. Dat doen ze dan voor de gezelligheid en niet voor de veiligheid. Hier brengen kinderen elkaar na het spelen niet thuis. Ik vind het ook onzin dat dat zou moeten. Enige adres waar we dochter halen is bij een vriendinnetje dat echt achteraf woont, zo'n 3-4 km het buitengebied in. 

Ik hoef ook niet alleen in het donker.  Mijn man haalt mij ook op als ik moet fietsen in het donker. 

Mijn zoon woont nog niet op kamers.  Als hij op kamers gaat dan kan het inderdaad door de week niet,  maar dat gebeurt nu ook bijna nooit.  Wij halen gaat gewoon dan.  Niet om 21.00 maar vanaf uurtje of 23.00 wel

Kimdekim schreef op 15-11-2023 om 15:09:

Ik hoef ook niet alleen in het donker. Mijn man haalt mij ook op als ik moet fietsen in het donker.

Ook om 19.30???

Ik fiets altijd naar mijn werk, 45 minuten enkele reis. Deels door landelijk gebied en deels door het bos (en bij beide stukken zit ook een onverlicht deel). Als ik in de winter afhankelijk was van mijn man om niet alleen in het donker te hoeven fietsen, dan zou hij zijn baan op moeten zeggen.
Echt, in wat voor wereld leef je als je als vrouw niet alleen door het donker denkt te kunnen. Ik ben blij dat ik niet in de wereld leef!

Mugs schreef op 15-11-2023 om 15:15:

Ik fiets altijd naar mijn werk, 45 minuten enkele reis. Deels door landelijk gebied en deels door het bos (en bij beide stukken zit ook een onverlicht deel). Als ik in de winter afhankelijk was van mijn man om niet alleen in het donker te hoeven fietsen, dan zou hij zijn baan op moeten zeggen.
Echt, in wat voor wereld leef je als je als vrouw niet alleen door het donker denkt te kunnen. Ik ben blij dat ik niet in de wereld leef!

Het zal er ook aan liggen waar je woont. Op het fietspad hier achter ons huis, door het park, is laatst nog een meisje verkracht. Verderop staat een flat die bekend staat om zijn drugs, overlast en criminaliteit,  bij het busstation staan de messentrekkers. 

Gezellig hier hoor. Zodra het kan zijn we hier weg, het holt achteruit.

Mugs schreef op 15-11-2023 om 15:15:

Ik fiets altijd naar mijn werk, 45 minuten enkele reis. Deels door landelijk gebied en deels door het bos (en bij beide stukken zit ook een onverlicht deel). Als ik in de winter afhankelijk was van mijn man om niet alleen in het donker te hoeven fietsen, dan zou hij zijn baan op moeten zeggen.
Echt, in wat voor wereld leef je als je als vrouw niet alleen door het donker denkt te kunnen. Ik ben blij dat ik niet in de wereld leef!

Dit ja. Ik wil niet altijd afhankelijk zijn van een ander. En dat wil ik mijn kind ook niet leren en meegeven. 

En haal je je kinderen dan ook uit bed als je in de avond je vrouw moet ophalen? 
Of ga je dan weg op je eigen gelegenheden om je vrouw op te halen?

_Audrey schreef op 15-11-2023 om 15:27:

[..]

Het zal er ook aan liggen waar je woont. Op het fietspad hier achter ons huis, door het park, is laatst nog een meisje verkracht. Verderop staat een flat die bekend staat om zijn drugs, overlast en criminaliteit, bij het busstation staan de messentrekkers.

Gezellig hier hoor. Zodra het kan zijn we hier weg, het holt achteruit.

Hoe vervelend ook voor jullie, 99% van de locaties zijn niet zo.

Valeria schreef op 15-11-2023 om 15:47:

[..]

Hoe vervelend ook voor jullie, 99% van de locaties zijn niet zo.

Ipv zo stellig te beweren dat vrouwen heus echt alleen door het donker kunnen, wilde ik maar even zeggen dat dat echt niet overal kan. Ik denk niet dat 99% van NL veilig is.

Valeria schreef op 15-11-2023 om 15:47:

[..]

Hoe vervelend ook voor jullie, 99% van de locaties zijn niet zo.

Gelukkig niet. En in die omgeving zou ik een jongen dus ook niet alleen over straat laten gaan. Als de locatie te gevaarlijk is, is dat voor jongens net zo zeer het geval.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.