Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Savonds vervelen 12-jarige


Ik was best strikt vroeger. In ons gezin met 4 kinderen nam ik vanaf 20.30 uur eigen tijd. We hadden dan een koffie/chocomelmoment gehad, iets van huiswerk overhoren tot dat moment. Maar om half 9 geen kinderen meer beneden. Wie nog niet ging slapen, kon zich op de eigen kamer vermaken. Zelf ging ik rond tien uur half elf slapen, vroeg ja, maar anders hield ik het niet vol.
Als ik een eigen kamer had gehad, behalve die waar ons bed en de -destijds gedeelde- werkcomputer stond, er was toen nog geen internet all over the place- was ik daar gaan zitten.
Ouders kunnen niet altijd maar aan staan, ze hebben ook eigen tijd nodig. En natuurlijk is het van belang 1-op-1 tijd met kinderen in te plannen, wij hadden daar de opblijfavond voor: de anderen waren dan naar bed/op eigen kamer. Ook kun je (als de andere ouder thuis is) even naar buiten gaan, eindje lopen, post wegbrengen, avondfoto's maken, ongestoord praten. Ik ben totaal niet van de spelletjes. Dan liever iets creatiefs aanpakken, of lezen.
Later werd mijn me-time minder strikt, maar een paar jaren hield ik hieraan streng de hand. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.