Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
APw

APw

18-07-2022 om 17:59

Snuss...


DS1971 schreef op 19-07-2022 om 16:13:

[..]

Hoe je het ook wil noemen: in gesprek blijven lijkt mij het beste.

Zeker. Maar ik zou niet gelijk over ‘experimenteren met drugs’ beginnen in deze context, dat is wat ik bedoel. Het wordt dan denk ik een kort en bondig gesprek met je puber

JohnnyC. schreef op 19-07-2022 om 18:59:

[..]

Zeker. Maar ik zou niet gelijk over ‘experimenteren met drugs’ beginnen in deze context, dat is wat ik bedoel. Het wordt dan denk ik een kort en bondig gesprek met je puber

Wat mij betreft niet. Ik heb er ook mee geëxperimenteerd en ik zal daar niet over liegen. Ik zal ze ook vertellen wat ik gezien heb en wat de gevaren zijn. 

Verbieden maakt het alleen maar interessanter.


Zodra ik ook maar denk dat ze er niet mee om kunnen gaan zou ik wel professionele hulp inschakelen. Ik ben ook niet van de laat maar waaien. 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

19-07-2022 om 21:28

APw schreef op 19-07-2022 om 16:50:

[..]

Zegt mijn zoon ook, dat echt héél veel jongeren, al vanaf het eerste middelbaar, vapen of snus gebruiken.


Ik denk dat dat aan de omgeving van je zoon ligt. Volgens een recent onderzoek zijn het 25% van de jongeren die snus gebruiken of hebben gebruikt. Dat betekent dat een overweldigende 75% van de jongeren het niet gebruikt of heeft gebruikt. In de kringen van mijn eigen 14-jarige geldt het bijvoorbeeld als loser-gedrag, net als vapen (en roken).

Thursday schreef op 19-07-2022 om 21:28:

[..]


Ik denk dat dat aan de omgeving van je zoon ligt. Volgens een recent onderzoek zijn het 25% van de jongeren die snus gebruiken of hebben gebruikt. Dat betekent dat een overweldigende 75% van de jongeren het niet gebruikt of heeft gebruikt. In de kringen van mijn eigen 14-jarige geldt het bijvoorbeeld als loser-gedrag, net als vapen (en roken).

Dit soort dingen zijn vaak omgevingsafhankelijk. In de ene vriendengroep of klas of school gebruikt bijna iedereen, in de andere bijna niemand.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

19-07-2022 om 22:44

MamaE schreef op 19-07-2022 om 21:39:

[..]

Dit soort dingen zijn vaak omgevingsafhankelijk. In de ene vriendengroep of klas of school gebruikt bijna iedereen, in de andere bijna niemand.


Ik kan me er (gelukkig) niets bij voorstellen! Of mijn kinderen draaien mij een gigantisch rad voor ogen. Dat kan natuurlijk ook nog. Je weet nooit zeker wat ze doen als ze buiten zicht zijn  

Ik heb het aan onze 13-jarige gevraagd. Van snus had hij nog nooit gehoord, ook niet toen ik zei wat het was. Volgens hem zijn er wel 2 jongens in de klas die vapen, maar dat vindt hij ook de stomste jongens van de klas en ook dom dat ze dat doen. Dus dat zal hij niet zo snel gaan doen.

Thursday schreef op 19-07-2022 om 21:28:

[..]


Ik denk dat dat aan de omgeving van je zoon ligt. Volgens een recent onderzoek zijn het 25% van de jongeren die snus gebruiken of hebben gebruikt. Dat betekent dat een overweldigende 75% van de jongeren het niet gebruikt of heeft gebruikt. In de kringen van mijn eigen 14-jarige geldt het bijvoorbeeld als loser-gedrag, net als vapen (en roken).

Precies.



Al vind ik 25 procent best veel, en ik hoor wel dat er een groepje is dat vaapt en snus gebruikt maar inderdaad, dat zijn wel een beetje de losers van de school.


En hoor ook dat per school/groep vrienden ook erg verschilt, hoe lager het schoolniveau hoe meer normaal het gebruik is.

Wat ik echt zo naar vind om te realiseren.

als er echt geen nicotine inzit, gaat het waarschijnlijk over CBD pouches. En daar kun je idd wat rustiger van worden.

TO, je hebt al een gesprek met zoon gehad, misschien kun je vragen eens een verpakking te laten zien? CBD is vooralsnog vrij verkrijgbaar in lage doseringen. 

PriceyRook54

PriceyRook54

20-07-2022 om 10:41

Jeetje ik ken snuss alleen van de Scandinavische misdaadseries! Had geen idee dat dat "een ding" is voor mensen jonger dan zeg 40. Ik zou dat wel echt heel erg vinden als mijn tieners dat zouden doen (net als roken of vapen), nicotine of niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.