Celine
07-08-2012 om 21:01
Spoed: meises en bedden
Dochter van 12 jaar heeft nieuw bed. Zo een met 3 opstaande randen (bedbank), leuk romantisch bed. Dat idee.
Ze had een heel goed (Auping) bed. Wit, strak en tijdloos model, kan nog jaren mee.
Ik twijfel nu of we het oude bed weg moeten doen of bewaren.
Ik denk m.n. dat ze misschien over een paar jaar dat leuke bed dat ze nu nieuw heeft weer zat is, of in elk geval tegen de tijd dat ze op kamers gaat/ op zichzelf gaat wonen (over 6 jaar of zo).
Haar huidige bed is erg goed en nieuw onwijs duur. Ik kan er nu wel wat voor krijgen, maar we moeten dan weer een nieuw bed kopen. Veeel duurder natuurlijk dan wat we nu voor dit goede bed kunnen krijgen.
Wat denken jullie: zou ze haar nieuwe romantische bed over een aantal jaar inderdaad weer zat zijn en weer een "normaal" bed willen (waarvoor de Auping dan weer zeer geschikt zou zijn, schat ik nu)?
Ben benieuwd wat jullie denken (of ervaring hebben!) en zouden doen.
NB. We hebben niet heel veel ruimte om het te bewaren, maar uit elkaar gehaald zou het evt. wel in garage kunnen (goed ingepakt wellicht wel te bewaren). Zit ook nog aan andere optie te denken (iets met familie), maar het gaat dus eerst om de vraag: zou dochter weer van gedachten veranderen over een paar jaar? Ik denk van wel...

Maylise
09-08-2012 om 21:44
Kamer
Kamer helemaal in stand houden is wat lastiger. Ik streef er wel naar dat ze hier een plekje hebben maar dat kan ook een bed en een kastje zijn. Ik wissel de kamers sowieso al regelmatig omdat het lijkt alsof we hier elk jaar in een andere combinatie wonen. Dus dan moet er weer wat geschoven worden.
Mijn drie uit huis wonende kinderen wonen alle drie ver weg dus ze komen niet zo vaak maar als ze komen dan wel voor langere tijd achter elkaar. Mijn studerende dochter is nu voor 7 weken hier. Dus dan is het wel handig als ze ergens kan slapen Een paar extra slaapplaatsen hebben is dus wel noodzakelijk.
Als we minder kinderen/meer kamers hadden dan zou ik gewoon hun kamers in stand houden.

Tirza G.
09-08-2012 om 22:17
Precies
Dochter is hier in de zomervakantie, ze werkt dan hier. Het geld is dan namelijk hier te verdienen (toerisme). Dan is het wel fijn als ze ergens kan slapen.
Tirza

Celine
09-08-2012 om 23:18
Een paar reakties
Iedereen bedankt. Na de reakties was ik ervan overtuigd dat ik het bed inderdaad maar moet houden. Hij is inmiddels gedemonteerd dus dat gaat lukken.
@Neteret mut: dat was inderdaad ironisch bedoeld. Dacht dat dat met die hele opsomming wel duidelijk was....
@Fiorucci, bedankt voor de tip, maar het bed hebben we al aangeschaft, maar ook nieuw slechts voor 69 euro.
@Tweepersoonsbedden en twijfelaars: ongelofelijk dat zoveel kinderen (kennelijk) al bredere dan 1-persoonsbedden hebben. Mijn dochter zei ook al even zoiets in die richting, maar wij vonden dat beiden zo belachelijk dat we er niet eens serieus op ingegaan zijn . Ik had geen idee dat er kinderen zijn die dat al hebben. Had gekund op haar kamer, maar ik vind dat voor een 12-jarige niet nodig. En ja, je moet nog iets te wensen over houden voor later, toch?
@Bed thuis als je op kamers gaat: had ik ook en is denk ik wel handig als je verder weg woont. Wel is de kamer in de loop van de tijd steeds meer veranderd t.o.v. toen ik er woonde, ik was er ook niet zo vaak in het weekend - sowieso niet vaak genoeg naar mening van mijn ouders .

Fiorucci
10-08-2012 om 11:00
Celine
Mijn 12 en 15 jarige hebben allebei ook nog gewoon een eenpersoonsbed hoor. Als ik 12 jarige een groter bed geef heeft ze geen ruimte meer over..

ilsepilse
10-08-2012 om 12:20
Twijfelaar
@Tweepersoonsbedden en twijfelaars: ongelofelijk dat zoveel kinderen (kennelijk) al bredere dan 1-persoonsbedden hebben. Mijn dochter zei ook al even zoiets in die richting, maar wij vonden dat beiden zo belachelijk dat we er niet eens serieus op ingegaan zijn . Ik had geen idee dat er kinderen zijn die dat al hebben. Had gekund op haar kamer, maar ik vind dat voor een 12-jarige niet nodig. En ja, je moet nog iets te wensen over houden voor later, toch?
ehm zoon was 14/15 en lange basketballer en had last van zijn rug in zijn kinderbed, id Auping slaapt hij heerlijk!

ilsepilse
14-08-2012 om 15:23
Klopt
P dat klopt maar ik zat te zoeken op marktplaats en prijsverschil was niet zoveel, het is niet echt 2 persoons, als ik het vergelijk met die van mij, eerder een breed en lang bed zeg maar.