Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener op z’n kamer

Mvtj schreef op 27-08-2026 om 13:09:

Het frustreert mij ook behoorlijk dat vader geen begeleiding wil, maar het is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Ik bekijk het maar van de positieve kant: als we nog getrouwd waren, had ik me waarschijnlijk naar hem geschikt en was er helemaal geen hulp gekomen.

Ik snap niet helemaal waarom hij het niet wil, hij is sinds een maand overspannen en volledig thuis. Lijkt me dat je dan juist hier wel tijd voor hebt. Maar goed, hij vindt het teveel. Iemand opperde vandaag: misschien is het voor hem te confronterend om met de jongens aan de slag te gaan en zijn eigen autisme gespiegeld te zien. (Hij vermoedt autisme bij zichzelf, maar wil geen diagnose traject)

Instelling zegt trouwens dat er alleen ouderbegeleiding komt, omdat de jongens zelf geen hulpvraag hebben op dit moment. Die zeggen lekker puberaal "waarom moet dit? Stom. Ik ga er niks mee doen"

Ik denk dat je dan in dit geval vooral voor jezelf moet zorgen en de ouderbegeleiding dus alleen voor jezelf moet regelen. Dan leer jij over jouw situatie met de kinderen thuis en is de situatie bij vader zijn pakkie-an.

Met overspannenheid lijkt het dan alsof iemand tijd zat heeft, maar iemand heeft dan geen mentale ruimte door stress/vastlopen. In die zin begrijp ik wel waarom je ex dit er niet bij kan hebben, hoewel ouderbegeleiding hem juist wel zou kunnen helpen (maar dat voelt voor hem waarschijnlijk niet zo omdat hij in die mentale/emotionele overbelasting zit)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.