Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener op z’n kamer

IMI-x2 schreef op 03-10-2025 om 16:53:

Ik zag op bol ook nog een boek met life hacks voor ASS'ers.
Leest hij eigenlijk wel eens een boek?

Nu voor de schoollijst met tegenzin, maar voor zijn plezier deed hij dat wel (met name Engelstalige fantasy en adventure)

IMI-x2 schreef op 03-10-2025 om 13:01:

[..]

Het genoemde boek is bedoeld voor kinderen/jongeren. Desondanks kan het geen kwaad om het te lezen natuurlijk. Ik vond Mafkezen en het Aspergersyndroom (ook voor jongeren) ook heel leuk en leerzaam.

Deze auteur (met ASS) heeft ook een boek over ASS bij vrouwen geschreven, zag ik.

Ik ben het nu aan het lezen, maar ook voor mij als vrouw van middelbare leeftijd is het zeer vermakelijk en herkenbaar. Ik stuur nu regelmatig stukjes tekst naar mijn met ADHD behepte vriendin en dan moeten we heel hard lachen om de herkenbaarheid.

bijvoorbeeld het stukje over begroetingen. Wie kust zijn beste vrienden nou als je met ze hebt afgesproken? Je zegt hoi'' en begint een gesprek. We weten wel dat we elkaar leuk vinden, dat hoef je toch niet steeds met aanrakingen te bevestigen? 

Kaassoufflee schreef op 03-10-2025 om 16:56:

[..]

Nu voor de schoollijst met tegenzin, maar voor zijn plezier deed hij dat wel (met name Engelstalige fantasy en adventure)

Dan maak je hem daar dus ook wel blij mee. Terri Pratchett moét hij gelezen hebben. 😉

Ysenda schreef op 03-10-2025 om 16:57:

[..]

Ik ben het nu aan het lezen, maar ook voor mij als vrouw van middelbare leeftijd is het zeer vermakelijk en herkenbaar. Ik stuur nu regelmatig stukjes tekst naar mijn met ADHD behepte vriendin en dan moeten we heel hard lachen om de herkenbaarheid.

bijvoorbeeld het stukje over begroetingen. Wie kust zijn beste vrienden nou als je met ze hebt afgesproken? Je zegt hoi'' en begint een gesprek. We weten wel dat we elkaar leuk vinden, dat hoef je toch niet steeds met aanrakingen te bevestigen?

Leuk om te horen. Dan haal ik het misschien ook wel in huis voor mijn oudste (en natuurlijk ook voor mezelf).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.