Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener zwangerschap


Marie111 schreef op 02-08-2022 om 10:22:

Ik mis haar familie in het verhaal?

Als zij een betrouwbaar veilig netwerk had, dan had zij een familielid als voogd en woonde zij bij familie. Zij zit daar niet voor niets onder toezicht van jeugdzorg. 

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 10:24:

[..]

Ja sorry hoor maar dit vind ik dus echt een walgelijk vooroordeel.

Er kan zoveel misbruik daar plaats vinden en het is geen oordeel, maar een mogelijkheid

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 10:18:

Weet je zeker dat het van hem is. Het zou me niet verbazen als een meisje in haar situatie meerdere vriendjes heeft. Ik zou een DNA-test doen als het geboren is.

En als het wel van je zoon is, leer hem dan zijn ogen boontjes te doppen. Hij is 18. Mijn dochters waren op hun 18de ook al zelfstandig.

Zo! Ik weet niet zeker of ik het me goed herinner, maar heb jij niet een zoon die een vrouw heeft zwanger gemaakt? En dat kind ziet hij niet/nauwelijks omdat er ruzie is omdat hij eerst graag een abortus wilde en/of zich afvroeg of het kind wel van hem was? Ik vind het nogal een veronderstelling die je daar doet. En als je zelf hebt gezien wat dat soort insinuaties allemaal kapot kunnen maken, ook nogal lef hebben om dat vervolgens in iemand anders' hoofd te stoppen.

Ik was op mijn 17e zelfstandig, maar ik had daar geen kind bij én liefhebbende ouders als vangnet. Dat is wel een andere situatie.

Wat een vervelende situatie zeg! Het enige wat ik je kan adviseren is om inderdaad contact op te nemen met de voogd van het meisje. Ik ben zeker geen voorstander van het voortijdig afbreken van zwangerschappen maar ik hoop oprecht dat de jongeren alsnog hiertoe besluiten, zeker omdat ze nog maar kort samen zijn, hun leeftijd en de complexe situatie waarin ze zit.  

Venusss schreef op 02-08-2022 om 10:19:

[..]

Dat geldt ook voor dat meisje, of ze nou in een instelling zit of niet.

Uiteraard... maar ik reageerde even op de post van Viva-Amber. Ik ben het vaak niet met haar eens maar ik denk dat zij hier wel een punt heeft. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 10:27

Doemijdieglazenbol schreef op 02-08-2022 om 10:25:

[..]

Zo! Ik weet niet zeker of ik het me goed herinner, maar heb jij niet een zoon die een vrouw heeft zwanger gemaakt? En dat kind ziet hij niet/nauwelijks omdat er ruzie is omdat hij eerst graag een abortus wilde en/of zich afvroeg of het kind wel van hem was? Ik vind het nogal een veronderstelling die je daar doet. En als je zelf hebt gezien wat dat soort insinuaties allemaal kapot kunnen maken, ook nogal lef hebben om dat vervolgens in iemand anders' hoofd te stoppen.

Ik was op mijn 17e zelfstandig, maar ik had daar geen kind bij én liefhebbende ouders als vangnet. Dat is wel een andere situatie.

Nee dochters die ruziën over een naam lees ik net

Doemijdieglazenbol schreef op 02-08-2022 om 10:25:

[..]

Zo! Ik weet niet zeker of ik het me goed herinner, maar heb jij niet een zoon die een vrouw heeft zwanger gemaakt? En dat kind ziet hij niet/nauwelijks omdat er ruzie is omdat hij eerst graag een abortus wilde en/of zich afvroeg of het kind wel van hem was? Ik vind het nogal een veronderstelling die je daar doet. En als je zelf hebt gezien wat dat soort insinuaties allemaal kapot kunnen maken, ook nogal lef hebben om dat vervolgens in iemand anders' hoofd te stoppen.

Ik was op mijn 17e zelfstandig, maar ik had daar geen kind bij én liefhebbende ouders als vangnet. Dat is wel een andere situatie.

Nee, ik heb twee dochters die vechten om een babynaam (wat in het niets valt als ik dit probleem lees). Ik heb wel in mijn jeugd andere meisjes en vrouwen gekent die niet zeker weten wie de vader was en maar voor de beste optie kozen. Dus het enige wat ik zeg is een meisje niet op haar blauwe ogen geloven en zeker na twee maanden verkering.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 10:30

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 10:25:

[..]

Er kan zoveel misbruik daar plaats vinden en het is geen oordeel, maar een mogelijkheid

Natuurlijk is het wel een vooroordeel.

Het is in ieder geval een kwetsbaar meisje . Voogd en begeleid wonen zijn verantwoordelijk over haar.
Neem daar contact mee op TO samen met je zoon in gesprek gaan daar .
Sterkte .

Viva-amber schreef op 02-08-2022 om 10:21:

[..]

Daar zit zij omdat zij het leven zelfstandig niet aan kan en daar hoort een ander geen misbruik van te maken.

Het gebruik moeten maken van hulpverlening maakt niet ineens dat je zelf geen verantwoordelijkheden hoeft te dragen, in dit geval is het toch echt de verantwoordelijkheid van 2 mensen. 

Venusss schreef op 02-08-2022 om 10:30:

[..]

Het gebruik moeten maken van hulpverlening maakt niet ineens dat je zelf geen verantwoordelijkheden hoeft te dragen, in dit geval is het toch echt de verantwoordelijkheid van 2 mensen.

Waarvan 1 minderjarige 

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 10:30:

[..]

Natuurlijk is het wel een vooroordeel.

Vooroordeel of niet. Dit meisje zit in een minder dan ideale situatie en er zijn naar mijn mening genoeg mannen die daar misbruik van maken.

Rosaline

Rosaline

02-08-2022 om 10:35 Topicstarter

Jonagold schreef op 02-08-2022 om 09:33:

Dit lijkt me nou iets om als de sodemieter te bespreken met haar voogd van de instelling. Ik vind het allemaal leuk en aardig dat ze helemaal in de wolken zijn, maar de eerste verantwoordelijkheid die deze twee jongelui hebben is naar dat baby'tje. Waar ze zeer waarschijnlijk niet (zelfstandig) voor kunnen zorgen nu.
Hoe zien ze het voor zich, als zij niet meer begeleid kan wonen? Hoe regelen ze woonruimte? Half Nederland is op zoek, plus nog een paar honderd duizend asielzoekers. Ze kunnen hoogstens een kamer vinden op korte termijn, waar ze waarschijnlijk niet eens huurtoeslag voor kunnen krijgen (want geen eigen voordeur en badkamer en keuken). Ze zitten allebei nog op school, dus werken lukt niet. Wie gaat dat dan betalen?
Tijd voor een realitycheck bij dit stel. Het kan niet. Punt. Maar als (schoon)moeder moet jij die boodschap niet brengen, daar is dus die voogd voor.
Een abortus kan nu nog, misschien zelfs nog wel een overtijdbehandeling als je er snel bij bent. Dus echt vandaag nog een gesprek met de voogd en vervolgens een afspraak bij de huisarts. Deze jongelui moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden, en vooral die baby heeft iemand nodig die het voor hem of haar opneemt.

Ik kom vast heel hard over nu, ik ben zeker niet standaard voor abortus, en ik vind ook zeker niet dat jonge mensen niet voor een baby zouden kunnen zorgen. Maar dit is wel heel erg kansloos. Ik ben ook best heel flexibel en bereid veel te doen voor mijn kinderen (heb daar ook vele draadjes mee gevuld hier) maar bij een baby ligt voor mij echt wel de grens. Dat weten ze ook, en daar zijn ze het gelukkig mee eens. Ben net vorige week met mijn 'schoondochter' mee geweest om een spiraaltje te plaatsen.

Heel veel sterkte, je emoties schieten vast alle kanten op, maar dat is nu niet handig. Houd de focus, jij en je man gaan niet voor dit kindje zorgen, niet in jullie huis en niet op jullie kosten. Dus dan gaat het niet. Betrek die voogd en regel het allemaal zo snel mogelijk! (wel fijn dat ze het zo snel weten en ook aan jullie hebben verteld. Een paar maanden hun mond houden en je had een heel andere situatie gehad...)

Bedankt voor je reactie. Ik hamerde idd op gesprek met voogd. Echter dat wilt ze nog niet. Is bang voor de consequenties. Ik weet zelf niet wie haar voogd is. Ik geef hun de tijd om Morgen naar de huisarts/kliniek te gaan, gevolgd door 5 dagen verplichte bedenktijd. Hebben ze dan nog geen keuze gemaakt ga ik zoeken naar waar ze begeleid woont en hun informwren.

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 09:38:

[..]

Misschien kan hij het later oppakken als alles wat rustiger is, helaas voor je zoon heeft hij op het moment niet veel meer te kiezen. Weet je waarom ze begeleid woont?

Haar ouders konden niet voor hun kinderen zorgen, heeft in pleeggezinnen gewoond vanaf jonge leeftijd. En denk dat het bij de pleeggezinnen niet goed ging. 

En trouwens, ik snap sowieso niet waarom het nu gaat over misbruik. Beetje off topic en niet erg helpend voor TO die advies vraagt.

Venusss schreef op 02-08-2022 om 10:35:

En trouwens, ik snap sowieso niet waarom het nu gaat over misbruik. Beetje off topic en niet erg helpend voor TO die advies vraagt.

Het enige wat ik bedoelde is als die baby niet van de zoon van TO is, dan is haar probleem helemaal opgelost. Dan maar hopen dat de zoon slim genoeg is om niet het kind van een andere man op te voeden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.