Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener zwangerschap


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 10:39

Rosaline schreef op 02-08-2022 om 10:35:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik hamerde idd op gesprek met voogd. Echter dat wilt ze nog niet. Is bang voor de consequenties. Ik weet zelf niet wie haar voogd is. Ik geef hun de tijd om Morgen naar de huisarts/kliniek te gaan, gevolgd door 5 dagen verplichte bedenktijd. Hebben ze dan nog geen keuze gemaakt ga ik zoeken naar waar ze begeleid woont en hun informwren.

[..]

Haar ouders konden niet voor hun kinderen zorgen, heeft in pleeggezinnen gewoond vanaf jonge leeftijd. En denk dat het bij de pleeggezinnen niet goed ging.

Maar bedenk jezelf ook dat de kans groot is dat je straks toch oma wordt want er is voor dat meisje waarschijnlijk niks beters dan iets dat echt van haar is, en misschien gaat het wel gewoon hartstikke goed. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 10:42

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 10:39:

[..]

Het enige wat ik bedoelde is als die baby niet van de zoon van TO is, dan is haar probleem helemaal opgelost. Dan maar hopen dat de zoon slim genoeg is om niet het kind van een andere man op te voeden.

Serieus ja?

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 10:27:

[..]

Nee dochters die ruziën over een naam lees ik net

Excuses, dan was het een andere verdrietige moeder of grootmoeder. Hoe dan ook; ik vind het echt een bizarre aanname. Beledigend en destructief.

Excuses aan verdrietiegemoeder! Ik zat er naast.

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 10:39:

[..]

Het enige wat ik bedoelde is als die baby niet van de zoon van TO is, dan is haar probleem helemaal opgelost. Dan maar hopen dat de zoon slim genoeg is om niet het kind van een andere man op te voeden.

Wat ben jij een zielig persoon als je hier al per definitie van uit gaat. Volgens mij moet jij eerst maar eens gaan nadenken hoe het kan dat jij 2 dochters opgevoed hebt die ruzie maken om een naam voordat je kan gaan oordelen over anderen.

Doemijdieglazenbol schreef op 02-08-2022 om 10:44:

[..]

Excuses, dan was het een andere verdrietige moeder of grootmoeder. Hoe dan ook; ik vind het echt een bizarre aanname. Beledigend en destructief.

Excuses aan verdrietiegemoeder! Ik zat er naast.

Geeft niks, het is niet de meest creatieve naam dus ik snap de verwarring. 

Maar ik heb het vaker in mijn omgeving meegemaakt dat het kind niet van de vader was dus ik ben er altijd extra gevoelig voor. Ik ben daarom ook blij dat ik dochters heb, dan heb je die twijels niet zo.

Ellori schreef op 02-08-2022 om 10:44:

[..]

Wat ben jij een zielig persoon als je hier al per definitie van uit gaat. Volgens mij moet jij eerst maar eens gaan nadenken hoe het kan dat jij 2 dochters opgevoed hebt die ruzie maken om een naam voordat je kan gaan oordelen over anderen.

Ik ga uit van alle opties. Het is al 3 keer in mijn omgeving voorgekomen dat het toch niet de vader bleek te zijn. En daarnaast zwanger worden na 2 maanden kan in principe wel maar dat moet betekenen dat ze seks hadden minstens een paar keer per week. Is dat niet te veel voor zo'n korte relatie. Moet je elkaar eerst niet leren kennen een paar maanden, voordat je seks hebt? Of ben ik nu hopeloos ouderwets? 

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 10:48:

[..]

Geeft niks, het is niet de meest creatieve naam dus ik snap de verwarring.

Maar ik heb het vaker in mijn omgeving meegemaakt dat het kind niet van de vader was dus ik ben er altijd extra gevoelig voor. Ik ben daarom ook blij dat ik dochters heb, dan heb je die twijels niet zo.

Heb je ook tegen de vaders van je kleinkinderen gezegd dat ze een DNA test moeten laten afnemen om te kijken of zij wel de vaders van de kinderen zijn?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 10:54

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 10:51:

[..]

Ik ga uit van alle opties. Het is al 3 keer in mijn omgeving voorgekomen dat het toch niet de vader bleek te zijn. En daarnaast zwanger worden na 2 maanden kan in principe wel maar doet moet betekenen dat ze seks hadden minstens een paar keer per week. Is dat niet te veel voor zo'n korte relatie. Moet je elkaar eerst niet leren kennen en paar maanden, voordat je seks hebt? Of ben ik nu hopeloos ouderwets?

Ja je bent ouderwets, de eerste maanden ruk je elkaars kleren nog uit zo vaak als mogelijk is en die meid zal wel supervruchtbaar zijn.

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 10:51:

[..]

Ik ga uit van alle opties. Het is al 3 keer in mijn omgeving voorgekomen dat het toch niet de vader bleek te zijn. En daarnaast zwanger worden na 2 maanden kan in principe wel maar dat moet betekenen dat ze seks hadden minstens een paar keer per week. Is dat niet te veel voor zo'n korte relatie. Moet je elkaar eerst niet leren kennen een paar maanden, voordat je seks hebt? Of ben ik nu hopeloos ouderwets?

Toen ik net een relatie had en we aan sex begonnen (zeker voordat we 2 maanden samen waren...) was 1 keer per dag zelfs weinig... Dus ja, je bent echt hopeloos ouderwets. En je weet niet hoe lang ze elkaar kennen, wat de relatie hier voor was etc.

Ellori schreef op 02-08-2022 om 10:51:

[..]

Heb je ook tegen de vaders van je kleinkinderen gezegd dat ze een DNA test moeten laten afnemen om te kijken of zij wel de vaders van de kinderen zijn?

Wat is dat nou voor argument. In een prille realtie (2 maanden!!!) kan dat echt wel voorkomen. Ik weet dat het niet het vriendelijkste is, maar het is toch een optie dat het niet het kleinkind van TO is? Het enige wat ik zeg is dat je alle opties moet bekijken. 

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 10:51:

[..]

Ik ga uit van alle opties. Het is al 3 keer in mijn omgeving voorgekomen dat het toch niet de vader bleek te zijn. En daarnaast zwanger worden na 2 maanden kan in principe wel maar dat moet betekenen dat ze seks hadden minstens een paar keer per week. Is dat niet te veel voor zo'n korte relatie. Moet je elkaar eerst niet leren kennen een paar maanden, voordat je seks hebt? Of ben ik nu hopeloos ouderwets?

Als ze geen seks hadden gehad, dan zou haar zoon dat echt wel hebben aangegeven. Hij is niet dom als hij 18 is en bijna naar de uni kan.

Rosaline

Rosaline

02-08-2022 om 10:59 Topicstarter

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Het gaat te snel om op iedereen apart te reageren, dus doe ik het even zo.
Ze zit sws niet op haar plek waar ze woont echter er was ergens anders geen ruimte aangezien het in de pleeggezinnen niet goed ging. Ze heeft geen intensieve begeleiding voor zover ik weet. De bedoeling was dat als ze 18 zou zijn geholpen zou worden naar zelfstandig wonen via urgentie.
Familie heeft ze dus geen steun of hulp van.
Ze hebben volgens hun steeds een condoom gebruikt en toen het niet goed gegaan was een map gehaald. Ze was al bij de huisarts geweest voor anticonceptie naar moest eerst haar menstruatie afwachten. En nu dit dus.

Verder mijn zoon is absoluut geen loverboy, dit is zijn eerste vriendin, is verliefd en ziet in dat de situatie niet ideaal is maar zou het liefste het kindje houden en samen met haar hier inwonen.
Mijn zorgen gaan ook over haar, wat als het niet goed loopt tussen hun twee dan kan zij geen kant op. Vandaar mijn mening mochten ze het houden, moeder kind huis en natuurlijk kunnen ze hier ook logeren. Maar daadwerkelijk wonen is gewoon riskant.
Als de eerste schrik wat gedaald is dan hoop ik dat ze zsm samen in gesprek gaan met haar voogd. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 10:59

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 10:56:

[..]

Wat is dat nou voor argument. In een prille realtie (2 maanden!!!) kan dat echt wel voorkomen. Ik weet dat het niet het vriendelijkste is, maar het is toch een optie dat het niet het kleinkind van TO is? Het enige wat ik zeg is dat je alle opties moet bekijken.

Jouw schoonzonen hoeven ook niet de vaders te zijn he. Je dochters kunnen vreemd gegaan zijn, je weet het niet he?

Mothers baby fathers maybe is het toch?

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 10:56:

[..]

Wat is dat nou voor argument. In een prille realtie (2 maanden!!!) kan dat echt wel voorkomen. Ik weet dat het niet het vriendelijkste is, maar het is toch een optie dat het niet het kleinkind van TO is? Het enige wat ik zeg is dat je alle opties moet bekijken.

Nee jouw argument houd goed stand wou je zeggen... 'het is al vaker in mijn omgeving voorgekomen dat de vader de vader niet is dus dat zou nu ook vast zo zijn na een korte relatie'. Dus als alle Pietjes die je kent crimineel zijn, is de volgende Pietje dat ook...
Het is niet alleen niet vriendelijk, het is onnodig kwetsend voor mensen die in dezelfde situatie zitten en hartstikke veroordelend.

Een kind/kleinkind heeft uiteindelijk echt niks met je bloed te maken maar alles met hoe je gevoel is. Mijn partner is ook niet de vader van mijn kind maar zowel kind als partner accepteren elkaar volledig. Overigens was mijn zoon al 8 toen ze in elkaar leven kwamen. Maar de gedachte dat je kind jouw vlees en bloed moet zijn anders is het jouw kind niet is ZOOOOOOOO jaren -10000.

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 10:59:

[..]

Jouw schoonzonen hoeven ook niet de vaders te zijn he. Je dochters kunnen vreemd gegaan zijn, je weet het niet he?

Mothers baby fathers maybe is het toch?

'De naam van de vader is het geheim van de moeder'

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.