Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener zwangerschap


Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 10:59:

[..]

Jouw schoonzonen hoeven ook niet de vaders te zijn he. Je dochters kunnen vreemd gegaan zijn, je weet het niet he?

Mothers baby fathers maybe is het toch?

In principe kan dat. Alles kan! Maar dan ben je het met mij eens dat dit een reele optie kan zijn voor TO

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 11:03

Rosaline schreef op 02-08-2022 om 10:59:

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Het gaat te snel om op iedereen apart te reageren, dus doe ik het even zo.
Ze zit sws niet op haar plek waar ze woont echter er was ergens anders geen ruimte aangezien het in de pleeggezinnen niet goed ging. Ze heeft geen intensieve begeleiding voor zover ik weet. De bedoeling was dat als ze 18 zou zijn geholpen zou worden naar zelfstandig wonen via urgentie.
Familie heeft ze dus geen steun of hulp van.
Ze hebben volgens hun steeds een condoom gebruikt en toen het niet goed gegaan was een map gehaald. Ze was al bij de huisarts geweest voor anticonceptie naar moest eerst haar menstruatie afwachten. En nu dit dus.

Verder mijn zoon is absoluut geen loverboy, dit is zijn eerste vriendin, is verliefd en ziet in dat de situatie niet ideaal is maar zou het liefste het kindje houden en samen met haar hier inwonen.
Mijn zorgen gaan ook over haar, wat als het niet goed loopt tussen hun twee dan kan zij geen kant op. Vandaar mijn mening mochten ze het houden, moeder kind huis en natuurlijk kunnen ze hier ook logeren. Maar daadwerkelijk wonen is gewoon riskant.
Als de eerste schrik wat gedaald is dan hoop ik dat ze zsm samen in gesprek gaan met haar voogd.

Hoe lang nog voor ze 18 wordt? Is haar kind dan al geboren? Want als ze urgentie kan krijgen is er toch geen probleem met huisvesting? 

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 11:03:

[..]

In principe kan dat. Alles kan! Maar dan ben je het met mij eens dat dit een reele optie kan zijn voor TO

Nee, het is geen reële optie want het is niet normaal dat je er op los neukt. Het is een veel reëlere optie dat zoon gewoon wel de vader is. Nogmaals, ga jij je eerst maar eens zorgen maken om je dochters die ruzie maken om een naam en elkaar daardoor niet eens meer willen zien voordat je kan oordelen over kinderen van anderen.

Ellori schreef op 02-08-2022 om 11:01:

[..]

Nee jouw argument houd goed stand wou je zeggen... 'het is al vaker in mijn omgeving voorgekomen dat de vader de vader niet is dus dat zou nu ook vast zo zijn na een korte relatie'. Dus als alle Pietjes die je kent crimineel zijn, is de volgende Pietje dat ook...
Het is niet alleen niet vriendelijk, het is onnodig kwetsend voor mensen die in dezelfde situatie zitten en hartstikke veroordelend.

Een kind/kleinkind heeft uiteindelijk echt niks met je bloed te maken maar alles met hoe je gevoel is. Mijn partner is ook niet de vader van mijn kind maar zowel kind als partner accepteren elkaar volledig. Overigens was mijn zoon al 8 toen ze in elkaar leven kwamen. Maar de gedachte dat je kind jouw vlees en bloed moet zijn anders is het jouw kind niet is ZOOOOOOOO jaren -10000.

Dat is toch iets heel anders dan dat je wordt voorgelogen dat het jouw kind is en dan verander je jouw hele leven om er achter te komen dat het toch niet van jouw is. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 11:06

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 11:03:

[..]

In principe kan dat. Alles kan! Maar dan ben je het met mij eens dat dit een reele optie kan zijn voor TO

Eh nee daar ben ik het niet mee eens gezien TO haar laatste bericht. 

Ellori schreef op 02-08-2022 om 11:04:

[..]

Nee, het is geen reële optie want het is niet normaal dat je er op los neukt. Het is een veel reëlere optie dat zoon gewoon wel de vader is. Nogmaals, ga jij je eerst maar eens zorgen maken om je dochters die ruzie maken om een naam en elkaar daardoor niet eens meer willen zien voordat je kan oordelen over kinderen van anderen.

Je komt behoorlijk agressief over. We hebben slechts een discussie. Gaat het allemaal goed met je?

Rosaline, ik zou ze die tijd niet geven. In ieder geval je zoon niet. Die zou ik apart nemen en hem ervan doordringen dat jullie _niet_ voor de baby gaan zorgen en dat ze _niet_ bij jullie in kunnen trekken. Dat je ze uiteraard niet kunt en wilt dwingen de baby op te geven, maar dat ze jullie andersom ook zeker niet kunnen dwingen om ze in huis te nemen en verantwoordelijk te zijn voor financiën en opvoeding.
Dit gesprek voer je uiteraard samen met je man! Het moet voor je zoon heel duidelijk zijn dat hier jullie grens ligt. En dan is het aan hem om naar andere oplossingen te zoeken als hij de baby wil houden. Daar kun je dan bij assisteren, helpen, adviseren en natuurlijk wil je dan 'gewoon' oma zijn van de baby, maar daar houdt jullie inbreng op.

Lees de post van Tsjor nog eens goed, die vind ik heel waardevol. Want inderdaad, als ze samen besluiten de baby toch te houden, is dit wel je (eerste) kleinkind en daar wil je neem ik aan een goede band mee. Zo ook met het meisje in kwestie.

In dat geval zijn het recente draadje van IngridT over de vakantie met de vriend van haar dochter en mijn draadje met als titel Jongvolwassen, uitwonend maar niet zelfstandig misschien helpend leesvoer over hoe je je kind in liefde los kunt laten in moeilijke omstandigheden.

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 11:06:

[..]

Je komt behoorlijk agressief over. We hebben slechts een discussie. Gaat het allemaal goed met je?

Ja hoor, ik heb alleen geen blok voor m'n hoofd en vind jou erg kortzichtig in je gedachten omtrent zoon van TO.


Zoals ik in mijn vorige bericht aangaf is de kans veel groter dat zoon gewoon de vader is. En hoef jij niet steeds jouw ervaringen erbij te halen over je omgeving omdat het daar een paar keer gebeurd is dat de vader niet de verwekker is. Betekend namelijk niet dat hij niet de vader is voor het kind.

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 11:06:

[..]

Eh nee daar ben ik het niet mee eens gezien TO haar laatste bericht.

Ik juist wel TO zegt toch dat ze steeds voorbehoedsmiddelen hebben gebruikt en zelfs een MAP gehaald te hebben. Hoe is ze dan zwanger geworden als ze met de zoon van TO het veilig heeft gedaan. De kans is dus heel klein dat ze daardoor zwanger is geworden. Of ze hebben niet zo veilig gedaan als ze zeiden

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 11:03:

[..]

Hoe lang nog voor ze 18 wordt? Is haar kind dan al geboren? Want als ze urgentie kan krijgen is er toch geen probleem met huisvesting?

Urgentie betekent in heel veel regio's alsnog 4 jaar wachten...!

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 10:51:

[..]

Ik ga uit van alle opties. Het is al 3 keer in mijn omgeving voorgekomen dat het toch niet de vader bleek te zijn. En daarnaast zwanger worden na 2 maanden kan in principe wel maar dat moet betekenen dat ze seks hadden minstens een paar keer per week. Is dat niet te veel voor zo'n korte relatie. Moet je elkaar eerst niet leren kennen een paar maanden, voordat je seks hebt? Of ben ik nu hopeloos ouderwets?

1x seks is genoeg. En een man hoeft niet klaar te komen om een vrouw te bezwangeren. En hoewel het heeeeeel zeldzaam is, kan het zelfs mét condoom gebruik en na een MAP. Een vriendin van mij heeft inderdaad in zo'n situatie een abortus ondergaan. 

Jouw wereld werkt duidelijk anders dan de mijne, of is zelfs een heel andere wereld, geloof ik.

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 11:09:

[..]

Ik juist wel TO zegt toch dat ze steeds voorbehoedsmiddelen hebben gebruikt en zelfs een MAP gehaald te hebben. Hoe is ze dan zwanger geworden als ze met de zoon van TO het veilig heeft gedaan. De kans is dus heel klein dat ze daardoor zwanger is geworden. Of ze hebben niet zo veilig gedaan als ze zeiden

Je weet dat een condoom niet 100% bescherming bied toch? En de MAP heeft ook niet altijd effect, als er al een eiersprong geweest is kan deze immers niet uitgesteld worden en kan ze ondanks de MAP toch zwanger zijn.

Ellori schreef op 02-08-2022 om 11:09:

[..]

Ja hoor, ik heb alleen geen blok voor m'n hoofd en vind jou erg kortzichtig in je gedachten omtrent zoon van TO.


Zoals ik in mijn vorige bericht aangaf is de kans veel groter dat zoon gewoon de vader is. En hoef jij niet steeds jouw ervaringen erbij te halen over je omgeving omdat het daar een paar keer gebeurd is dat de vader niet de verwekker is. Betekend namelijk niet dat hij niet de vader is voor het kind.

Sorry als jij mij kortzichtig vindt. Maar stel dat zoon niet de verwerker is, ik denk niet dat TO dan gaat zeggen: ''Ja, hoor ik zet mijn leven en dat van mijn 18 jarige zoon op het spel voor een kind waar wij juridsch en moreel gezien niet verantwoordelijk voor zijn''

Anyways; @TO: ja, aansturen op een gesprek met de voogd. In ieder geval de vriendin van je zoon en je zoon. En het Fiom (https://fiom.nl/) kan de vriendin ook helpen met haar gedachten op een rijtje zetten.

Dat kan ook eerst rustig online https://fiom.nl/ongewenst-zwanger/zwanger-wat-nu/online-keuze-oefeningen

Maar praten moet. Als ze de verantwoordelijkheid willen nemen om een kind op te voeden, is dit de eerste stap om te laten zien dat ze verantwoordelijkheid kunnen nemen.

Doemijdieglazenbol schreef op 02-08-2022 om 11:12:

[..]

1x seks is genoeg. En een man hoeft niet klaar te komen om een vrouw te bezwangeren. En hoewel het heeeeeel zeldzaam is, kan het zelfs mét condoom gebruik en na een MAP. Een vriendin van mij heeft inderdaad in zo'n situatie een abortus ondergaan.

Jouw wereld werkt duidelijk anders dan de mijne, of is zelfs een heel andere wereld, geloof ik.

Ik heb vaker meegemaakt in mijn omgeving dat er iets anders aan de hand was dan dat de voorbehoedsmidellen niet werken. Misschien kom ik wel uit een veel losbanderige omgeving. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.