Regenboog
06-06-2017 om 12:21
Trouw supporter van je eigen kind?
Afgelopen zaterdag moest mijn jongste op eigen veld ballen om het kampioenschap. Natuurlijk stonden wij als ouders langs de lijn. Opa en oma opgetrommeld om ook te komen aanmoedigen, helemaal leuk. Van bijna alle kinderen uit het team stonden er supporters langs de lijn. Vaders, moeders, broertjes, zusjes, opa's en oma's, samen juichend bij ieder punt en spoedig stond er een mooie score op het scorebord, het team was ongeslagen kampioen!
Van 1 van de kinderen uit het team waren de ouders er niet, en ook geen andere belangstellenden, voor dat teamgenootje komt er eigenlijk bijna nooit iemand kijken. Als die ouders de rijbeurt hebben is de vader mee naar een uitwedstrijd en daar blijft het bij. Jongste had nog aan zijn teamgenoot gevraagd of er voor hem iemand kwam kijken. Nee de moeder moest werken en de vader heeft niks met dat ballen.
Ik vind dat zo sneu. Bijna alle ouders staan langs de lijn en dan is er voor 1 kind niemand. Op zich is dat ballen van jongste ook niet echt mijn ding (ik zou er zelf niet voor gekozen hebben of nog kiezen) maar het is mijn kind dat over het veld loopt in de hoop te kunnen scoren dus ik ben er voor hem.
Uitwedstrijden met rijbeurt doet mijn man, thuiswedstrijden ben ik er zeker en afhankelijk van werk is man er wel of niet. Bij een gewone wedstrijd geef ik geen aanwezigheidsgarantie, een uitvaart in familiekring gaat bijvoorbeeld voor op de wedstrijd (is in 6 jaar competitie 1 keer voorgekomen)
Kijk jij regelmatig naar de sportieve prestaties van je kind of niet?

Kaaskopje
10-06-2017 om 13:43
Dochter
Ik heb een scouting-dochter, maar die weet zich vaak onder allerlei klusjes uit te wurmen, heb ik de indruk. Ze is helemaal niet zo'n afhankelijk 'vrouwtje', maar als er tenten opgezet moeten worden, dan wordt er toch extra lief naar de mannelijke exemplaren gekeken en die doen dat dan ook nog voor haar.
Ik zou ouder-kind-weekenden tamelijk vreselijk gevonden hebben, dus ik ben blij dat haar vereniging daar niet aan deed. Ze hadden wel een spelletjesdag waar ouders welkom bij waren. En natuurlijk werd wel eens een beroep op ouders gedaan voor het eten. Ik heb me daar nooit voor aangemeld. Kamperen is leuk, maar wel glamping-style graag ). Dochter draait haar hand ook niet om voor het verwijderen van bosjes teken tijdens een weekendje of langer kamp. Ik moet er niet aan denken!

Regenboog
10-06-2017 om 16:02
ja hoor
Ik heb sinds 6 weken een nieuwe eetkamer tafel en die is een stuk robuuster dan de vorige. De koffiebekers geven geen krimp als je leunt of tegen de tafel stoot. Was een goede investering!

Noor
10-06-2017 om 19:37
Ouder/kinddingetjes
Afschuwelijk vond ik dat! Dochterlief had verzonnen dat ze op ballet wilde toen ze een jaar of 6 was. Schattig hoor, allemaal van die roze minibiggetjes met tutuutjes aan. En toen kwam de ouder/kinddag... Al die schattige minibiggetjes met hun schattige moeders die zelf jaaaaaaren geballet hadden en in het bezit waren van bij ballet horende figuurtjes en motoriek. En ik. De olifant in de porseleinkast. Ook met bijpassend figuur en motoriek... Ik was weer net zo ongelukkig als vroeger met gym en de dag erna had ik nog spierpijn ook .
Nu hebben we paarden en moet ik wel mee naar wedstrijden omdat de fietsen van de dochters de trailer niet kunnen trekken. Dat vind ik echt hartstikke leuk, daar genieten we als gezin van. Maar als ze zouden voetballen ofzo, zou ik eerlijk gezegd een stuk minder enthousiast zijn en zou ik er echt niet ieder weekend bij zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.